fallback

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Телевизионният водещ провери на какво е способен кросоувърът и не го хареса

Новото поколение на Dacia Duster се продава отлично на пазара, като до момента отзивите за него са предимно положителни. Е, има и хора, които определено не харесват румънския кросоувър и бившият водещ на телевизионното предаване Top Gear – Джереми Кларксън, е един от тях. Известният с хапливия си език британски журналист реши да си изясни, на какво е способен кросоувърът, като разкри впечатления в рубриката си във вестник The Sunday Times. Очаквано „скандално евтиният” автомобил (с това определение е известен Duster на Острова) не се хареса на Кларксън и той го направи на пух и прах.На първо място, трябва да се отбележи, че в Англия Duster се продава само за 10 000 паунда, което е с около 1/3 по-евтино от всеки друг подобен модел на пазара, отбелязва Джеръми. Това, че автомобилът е истиски лек всъдеход със салон за 5 души и голям багажник, попада сред плюсовете, отбелязани от Кларксън. Той бърза да успокои читателите си, че колата не е правена от „преработени компакт-дискове във виетнамска фабрика, където се експлоатира детски труд, а от румънски работници, които използват машини, осигурени от Renault”.Журналистът тества версията с 4х4 с 1,6-литров атмоферен двигател със 113 к..с. и механична скоростна кутия с 6 предавки. За изпреварване Кларксън съветна да не се изполва 6-а скорост, тъй като тя е безполезна и не става за подобно неща, а 4-та предавка, която кара педала на газта да работи. Вярно, в този момент можеш да оглушееш от шума на двигателя.Според Кларксън, в градски условия Duster има проблем с плавното движение, като това се дължи на скоростна кутия, която определена не се харесва на Кларксън. „Още при 6 км/ч се налага да превключавш на 3-а предавка, иначе шумът на двигателя може да ти продъни ушите. С 4-та всичко е наред, но 5-а е безполезна. Просто няма как да караш плавно и спокойно Duster”, твърди тв-водещият.Джереми е категоричен, че кросоувърът няма и индивидуалност, а ускорението от 0 до 100 км/ч (12,9 секунди) отнема цяла година, по човешките стандарти. Максималната скорсот е само 167 км/ч, като според Кларксън, подобни показателите подхождат за кола от 1956 г. По това време 10 000 паунда са напълно нормална цена за нов автомобил.„Бутоните и превключвателите в салона работят ужасно, изработката също не е на ниво. Всичко това не може да ме накара да преглътна, че през нас е 5-местен всъдеход с 3-годишна гараннция и система за задвижване на четирите колела, който струва 10 000 паунда”, категоричен е Кларксън.Все пак журналистът се поправя малко по-късно, след като установява, че за тази сума можеш да получи версия с предно предаване и стоманени джанти, докато Duster с по-високо обоудване, какъвто той кара в случая, струва поне 16 000 паунда. Това вече го кара да обяви категоричен, че тази „бавна, тежка за управление и странно-проектирана машина не си струва парите”.„На пазара е пълно с разни модели на Nissan, Seat, Suzuki и Kia, които се предлагат за тези пари и са далеч по-добри по всички показатели. По-добре да си купя Range Rover Evoque, BMW X3 или Audi Q5 на старо и те ще ме возят няколко години до работи и обратно”, обяснява Кларксън и поставя на чисто новия Dustter две звезди от общо пет възможни.Снимки: TopGear, Dacia 

Тагове: dacia duster
fallback
  • #36
    Хората са го казали! ( преди 5 години )
    Не съм достатъчно богат за да купувам евтиний!
  • #35
    До JDM_Mercedes ( преди 5 години )
    Под статии за такива ширпотреби пишат точно тези, за които е важно да стигнат от точка А до точка Б, ако ще и в ръчна количка!Ако пък Кларксън се беше качил в рено трагедията щеше да е още по-голяма ...
  • #34
    CPAMOTA ( преди 5 години )
    Странно защо Мерцедес избират двигател на тази марка за свое возило. Но явно румънците се справят някак си. Заводът на Дачия е огромен, а в България произвеждаме... НИЩО! Но пък критици на килограм! И аз карам стар автомобил. Всички нови са хубави първите 30000 км., позле наливане на пари в сервизите!
  • #33
    хххххх ( преди 5 години )
    за тази цена може да се вземе нова витараа това вече е колатоя бойлер реално не струва повече от 10 бона
  • #32
    Анонимен ( преди 5 години )
    тоа па нищо не разбира от колими тва е кола за 15.000 и не е направена да се харесва ,а да те превозва някакоп.... грешка не били 15 , а 25.000е, прав е дъртия
  • #31
    Рамбо ( преди 5 години )
    Трябва да си ПСИХИЧНОБОЛЕН, за да си купиш дачия и да я ползваш като личен автомобил! Преди месец ми се наложи да карам дачия сандеро модел 2017- ТРАГЕДИЯ. Нулево пътно поведение, като всяко изпреварване беше съпроводено с изцеждане на двигателя във високи обороти(90к.с. дизел), в интериора само седалките не бяха от пластмаса, а мултимедията беше като изкарана от 2005та. НИКОГА не бих возил семейството си в такъв гробник.
  • #30
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дачия се купува за служебна.Рено се купува от ***/оти.Мерцедес от ман/гали и поп-фолк изпълнители.Бмв от назобени батки.Аудита се купуват от всички.
  • #29
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не е казано че само Дачия можеш да си вземеш. Качи се на нова кола и после на 20 годишен мерцедес и ще видиш че евтините коли не са това което бяха. Имам двама приятели с Ц-класи 203 и един с 204 и да ти кажа моята Октавия 3 не им отстъпва по нищо освен че няма кожена салон и проблеми през един месец
  • #28
    Е ( преди 5 години )
    Ами всеки си има предпочитания.За мен лично да караш такава кола е унижение.употребяваната кола от висок клас винаги е по добра от колата нисък клас.А тези Дачии специално са ужасни във всяко едно отношение. Аз такава кола не мога да карам.Просто само като седнеш във БМВ или Мерцедес веднага разбираш че разликата е космическа. Дори и 20 годишните немски премиуми са в пъти по добри от нова Дачия.
  • #27
    Анонимен ( преди 5 години )
    Радваме как европеец със заплата от 2-3 хил евро е ок да кара Дачия но българин със заплата 450 евро, хайде да кажем софиянец със 800, се чувства унижен от идеята дори да кара Дачия.
fallback
Последни