IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Телевизионният водещ провери на какво е способен кросоувърът и не го хареса

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Новото поколение на Dacia Duster се продава отлично на пазара, като до момента отзивите за него са предимно положителни. Е, има и хора, които определено не харесват румънския кросоувър и бившият водещ на телевизионното предаване Top Gear – Джереми Кларксън, е един от тях.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Известният с хапливия си език британски журналист реши да си изясни, на какво е способен кросоувърът, като разкри впечатления в рубриката си във вестник The Sunday Times. Очаквано „скандално евтиният” автомобил (с това определение е известен Duster на Острова) не се хареса на Кларксън и той го направи на пух и прах.

На първо място, трябва да се отбележи, че в Англия Duster се продава само за 10 000 паунда, което е с около 1/3 по-евтино от всеки друг подобен модел на пазара, отбелязва Джеръми. Това, че автомобилът е истиски лек всъдеход със салон за 5 души и голям багажник, попада сред плюсовете, отбелязани от Кларксън. Той бърза да успокои читателите си, че колата не е правена от „преработени компакт-дискове във виетнамска фабрика, където се експлоатира детски труд, а от румънски работници, които използват машини, осигурени от Renault”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Журналистът тества версията с 4х4 с 1,6-литров атмоферен двигател със 113 к..с. и механична скоростна кутия с 6 предавки. За изпреварване Кларксън съветна да не се изполва 6-а скорост, тъй като тя е безполезна и не става за подобно неща, а 4-та предавка, която кара педала на газта да работи. Вярно, в този момент можеш да оглушееш от шума на двигателя.

Според Кларксън, в градски условия Duster има проблем с плавното движение, като това се дължи на скоростна кутия, която определена не се харесва на Кларксън. „Още при 6 км/ч се налага да превключавш на 3-а предавка, иначе шумът на двигателя може да ти продъни ушите. С 4-та всичко е наред, но 5-а е безполезна. Просто няма как да караш плавно и спокойно Duster”, твърди тв-водещият.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Джереми е категоричен, че кросоувърът няма и индивидуалност, а ускорението от 0 до 100 км/ч (12,9 секунди) отнема цяла година, по човешките стандарти. Максималната скорсот е само 167 км/ч, като според Кларксън, подобни показателите подхождат за кола от 1956 г. По това време 10 000 паунда са напълно нормална цена за нов автомобил.

„Бутоните и превключвателите в салона работят ужасно, изработката също не е на ниво. Всичко това не може да ме накара да преглътна, че през нас е 5-местен всъдеход с 3-годишна гараннция и система за задвижване на четирите колела, който струва 10 000 паунда”, категоричен е Кларксън.

Все пак журналистът се поправя малко по-късно, след като установява, че за тази сума можеш да получи версия с предно предаване и стоманени джанти, докато Duster с по-високо обоудване, какъвто той кара в случая, струва поне 16 000 паунда. Това вече го кара да обяви категоричен, че тази „бавна, тежка за управление и странно-проектирана машина не си струва парите”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

„На пазара е пълно с разни модели на Nissan, Seat, Suzuki и Kia, които се предлагат за тези пари и са далеч по-добри по всички показатели. По-добре да си купя Range Rover Evoque, BMW X3 или Audi Q5 на старо и те ще ме возят няколко години до работи и обратно”, обяснява Кларксън и поставя на чисто новия Dustter две звезди от общо пет възможни.

Снимки: TopGear, Dacia
 

Тагове: dacia duster
0 от 500