Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Норвегия обяви бойкот на Tesla

Местните собственици чакат по 6 месеца за резервни части от САЩ

Норвегия обяви бойкот на Tesla

Норвегия е световен лидер по брой електромобили на глава от населението. Отскоро обаче местните собственици на Tesla не са толкова доволни от американската компания, както бяха досега.

Норвегия обяви бойкот на Tesla

Основният проблем е, че дори при малка повреда на някой от предлаганите от Tesla модели в страната, норвежците трябва дълго да чакат за резервни части от САЩ, като в много случаи забавянето е до 6 месеца.

В Норвегия Tesla предлага два модела - седанът Model S и кросоувърът Model X, чиято цена варира от 80 000 до 130 000 долара. Продажбите на тези електрически автомобили през първата половина на 2018 г. на норвежкия пазар в сравнение със същия период на миналата година се увеличиха със 75%.

Основателят на американската компания Илон Мъск казва, че норвежците са в правото си да се гневят. Той обаче посочва, че вината е преди вкичко на норвежкото правителство, а не на Tesla, което по много причини не може да достави необходимите резервни части в страната.

Норвегия обяви бойкот на Tesla

Наскоро стана ясно, че правителството в Осло предлага да въведе нов данък, облагащ най-тежките електромобили на пътя. Ако стане факт, той може да добави до 10 500 долара към цената на Tesla Model X, който е най-популярният електромобил в страната напоследък.  Аргументът на властите е, че по-мощните електромобили като Tesla са прекалено тежки и разрушават пътната настилка. Затова идеята е под обхвата на новия данък да попаднат модели с тегло над 2 тона.

Норвегия постигна завидния си напредък в областта на електрическото задвижване благодарение на два основни фактора - ниската спрямо жизнения стандарт цена на електричеството и щедрите държавни субсидии, които включват данъчни облекчения, безплатно паркиране и ползване на фериботи и мостове. Сумирани, тези остъпки могат да намалят цената на най-скъпите модели на Tesla с около 48 000 евро. Противници на сегашния вариант подчертават, че от щедростта на държавата се ползват предимно богати семейства от крайните квартали, за които Tesla e обикновено втори или дори трети автомобил.

Тагове: tesla
0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 8 месеца )
    Добре че в Норвегия са гъсти с американците иначе нямаше да се продава толкова добре.
  • #10
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Game Over ( преди 8 месеца )
    :)наиграхте ли се ,електромери...днеска данък маса, утре :) данък ток, рестрикции за нощно...ох котйооо...утопия,какво друго да каже човек.Набързо отписаха ДВГ,ма сега да види...май май,...метанчето и пър пър...за ужас на лакираните нокти.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Interesno mi e nashite sektanti v Bylgariq kolko vreme chakat, che tolkova mnogo obichat Tesla.
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    За първи път чувам, че правителството трябва да доставя частите за Тесла?!? По принцип при всички останали марки, това се прави от сервизите на марките. Освен ако това не е поредното изсмукано от пръстите на Мъск оправдание, след поредните издънки на марката му.
  • #7
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Е значи проблема е че няма части и се чака да се доставят от САЩ все пак 11 сервиза в Норвегия сигурно не са малко и за годината по план по света ще направят 100 сервиза и ще оборудват 350 сервизни буса интересно какво им пречи правителството да доставят части
  • #6
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    тоя данък за тежки коли е като данъка дето турците са го събирали за изтърканите зъби дейва. то бива протекционизъм ама тва на нищо не прилича!
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Не е лесно да си собственик на Тесла. Проблема с частите е в цял свят, ако беше само в Норвегия с мед да ги намажеш.
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    Е и? Вече излизат европейските производители с яките представителства и яката логистика на пазара и Свети Илон познай как ще продава при такова реноме. Още повече, той не може да подкара "бщджетния" Модел 3 за износ
  • #3
    12 rate up comment 7 rate down comment
    пена ( преди 8 месеца )
    Tesla Model S е в топ 10 на най-продаваните коли в Норвегия. Не в топ 10 на електричките а в топ 10 на всички коли! Също за 2018 са удвоили продажбите си спрямо 2017.
  • #2
    10 rate up comment 12 rate down comment
    пена ( преди 8 месеца )
    Съвсем са им обявили бойкот. Затова продажбите на Тесла там растът непрекъснато.