Lancia доживява последните си дни: в плановете на покойния вече шеф на Fiat-Chrysler Серджо Маркионе за легендарната марка от Торино нямаше място. В момента компанията продава само на един пазар - италианския, и само един модел - минито Ypsilon, базирано върху Fiat Punto и застрашено да не получи ново поколение след края на производството тази година. Никак не е изключено компанията, създадена през декември 1906 от Винченцо Ланча, да не живее още дълго.
ЗА СМЕТКА НА ТОВА ОБАЧЕ все по-активно се връщат към живота старите модели на фирмата. Прочути някога заради елегантността и технологичната си напредничавост, днес класическите модели на Lancia стават все по-търсени от колекционерите. Отличен пример е британското реставраторско ателие Thornley Kelham, което се захвана навремето с една изгнила Aurelia и заради растящия интерес напоследък се специализира в подобни класики. За Lancia това ателие е същото, което е Singer за почитателите на Porsche.
В ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ майсторите от графство Глостър възкресиха четири класически Aurelia и в момента работят върху други три (вижте в галерията горе пълната трансформация на една от предишните).
Това, което виждате тук, е Fuorilegge (извън закона) - една специална версия на класическата Aurelia от 50-те, подготвена за състезания като Mille Miglia и Carrera Panamericana. Джовани Брако завършва втори в Mille Miglia с нея, а Феличе Бонето печели Targa Florio.
От развалина до шедьовър: вижте възстановката на Aurelia Fuorilegge (ГАЛЕРИЯ):