IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

KIA MAGENTIS – ПОТВЪРЖДЕНИЕ ЗА ВЪЗХОДА НА КОРЕЙСКАТА АВТОМОБИЛНА ШКОЛА

Корейският седан от среден клас пристига на европейските пазари с амбицията да остави следа.

KIA MAGENTIS – ПОТВЪРЖДЕНИЕ ЗА ВЪЗХОДА НА КОРЕЙСКАТА АВТОМОБИЛНА ШКОЛА
Има основания за подобни амбиции, защото дизайнът е добър и подходящ за европейския вкус, техническите параметри са доста добри, а цената е най-малкото интересна. Второто поколение на Киа Магентис е на пазара в Европа от началото на тази година. Стабилно изглеждащият седан носи няколко съществени промени в сравнение с предишното поколение на Магентис. На първо място трябва да споменем изцяло променения набор от двигатели, предлагани с новия модел, като абсолютна новост е предлаганият турбодизел тип CRDi. Променени са и размерите и пропорциите в автомобила. Дължината е достигнала 4730 мм, което приближава новият Магентис до размерите на високата класа. Увеличени са също и височината, широчината и колесната база. Силно променен е и външният вид. Характерните за азиатската школа форми, които наблюдавахме при предишното поколение са изчезнали и на тяхно място се е появил един солиден и компактен автомобил. Все пак връзката с азиатската школа не е прекъсната, защото при поглед отзад, новият Магентис силно напомня Лексус GS. Това не носи негативи за Магентис и определено предлаганият сега дизайн е в пъти по-добър от предходния модел. Промените в интериора са свързани най-вече с подобряване на качеството на използваните материали. Новият автомобил няма нищо общо с предишните модели на корейски автомобили, при които интериорът разваляше цялото впечатление, поради използваните твърди и некачествени пластмаси. Второто поколение на Магентис е поставено на платформата на която се произвежда и Соната, на която ще се произвежда и бъдещата Каренс. За първи път в модел на Киа се появява и системата за контрол на стабилността (ESP). Базисният двигател на Магентис е модернизираният 2.0 литров CVVT с променливо отваряне на клапаните. Мощността му е 106 kW и позволява максимална скорост от 208 км/час. Разходът даван от производителя също не е висок - 7.7 литра на 100 км. По-силни изживявания предлага шестцилиндровият агрегат с обем от 2.7 литра. Мощността му е 138 kW, а максималната скорост с него достига 220 км/час. Разходът обявен от Киа е 9.2 литра на 100 км. На европейските пазари вероятно най-голям успех ще има новият двулитров турбодизел тип common-rail II. Благодарение на системата от най-ново поколение на Бош за впръскане на горивото мощността на двигателя достига 103 kW . Въртящият момент е 305Nm. Максималната скорост на Магентис с дизелов двигател е 201 км/час. Ускорението е добро за този тип автомобили, като от 0 до 100 км/час е 10.4 секунди. Разходът на гориво при смесен цикъл на управление е 6 литра нафта на 100 км. Двигателят изпълнява изискванията на нормата за екологичност Евро IV, като автомобилът е оборудван и с филтър за твърдите частици.