fallback

Mercedes-Benz или BMW на старо – какво да изберем?

Експерти сравниха над 16 000 автомобила от двете марки

Всеки фен на Mercedes-Benz и BMW е убеден, че неговият автомобил (или този, за който мечтае) е най-добрият, най-надеждният и най-безпроблемният. През годините съперничеството между двете марки е безмилостно, а споровете за това коя от тях прави по-добри коли стават все по-ожесточени.        

Сега в спора се забъркват и експерти от компанията Car Price, която се занимава с оценка на автомобили на старо. Те са събрали данни за повече от 16 000 коли от двете марки, минали през техните ръце. В анализа им са включени  8518 автомобила Mercedes-Benz и 8631 автомобила BMW от различни модели и различни години на производство.

Всяка кола е оценявана по 500 параметра. След това данните се систематизират и на машината се присъждат определен брой точки по 4 категории – „Каросерия”, „Салон”, „Техническо състояние” и „Съпътстващи фактори”. Максимално всеки автомобил може да събере 20 точки, което означава, че той е в идеално състояние.

При събиране на първите 3 параметъра печели средностатистическият Mercedes, който от 15 възможни точки печели 11 („Каросерия” – 2,98, „Салон” – 4,07 и „Техническо състояние” – 3,95), докато при BMW резултатът е 10,91 („Каросерия” - 3,02, „Салон” – 4,03 и „Техническо състояние” – 3,86). Разликата е минимална, затова експертите показват какво се случва при различните модели.       

Mercedes-Benz печели при всъдехода ML, който през 2015 беше преименуван на GLE. Произведените през периода 2011-2015 г. автомобили от модела събират 12,62 т., а тези след 2015 г. – 13,40. Конкурентът в този клас – BMW X5, е набрал 12,48 (2010-2013 г.) и 13,11 (след 2013 г.).

Баварците взимат реванш при бизнес-седаните. При Серия 5 (2013-2017 г.) оценката е 12,80 срещу 12,57 за Mercedes-Benz E-Class (2013-2016 г.). При по-старите коли (от 5 до 10 години) двата модела са почти изравнени – 10,2 за BMW 5-Series срещу 10,1 за Mercedes-Benz E-Class. Тук експертите отбелязват, че Mercedes печели като техническо състояние, но изостава при състоянието на каросерията и на салона.                Ако търсите представителен седан на старо, BMW 7-Series (след 2015 г.) получава 13,25 т., докато Mercedes-Benz S-Class (2013-2017 г.) – 12,99. При двата модела на възраст между 5 и 10 години съотношението се променя – 12,73 за лимузината от Щутгарт срещу 12,72 за тази от Мюнхен. В случая S-Class печели най-вече заради по-доброто си техническо състояние.

Все пак от Car Price уточняват, че посочените от тях данни не означават, че едната кола е по-добра от другата. Експертите препомнят правилото, че при автомобил втора ръка основна роля играе късметът на купувача – общо взето това е пълна лотария, при която може да спечелиш, но и да загубиш.

 

fallback
  • #13
    Друг анонимен ( преди 6 години )
    А бе кът немате паре трее да пропуснете вобще МПС-то! Я къв градски транспорт имаме, в Сф даже и метро.Иначе Мерцедес е доста разделяща марка: дели хората на тия които я караме и тия които я хулят отстрани! )))
  • #12
    Край ( преди 6 години )
    Пред тия на старо предпочитам Тойота, Шкода, Рено, Нисан, Форд на НОВО. При стара кола не гледайте марката а състоянието. Лукс пета употреба няма. Няма как колата да я е опърдял Ханс, Дитер ипосле Хасан и Осман и да е луксозна. Само прилича на такава.
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз бих ги пропуснал и двете. Ако ще взимам такава кола по-скоро бих се обърнал към Ягуар, Киа Стингър (ако можем да я наречем премиум освен по цена) или Алфа. Защото шофьорите на БМВ имат лош имидж, Мерцедес ми е малко превзето. А4 не че е лошо но карам Октавия а шефа ми А4 и някак не мога да оправдая разликата от 20к между двете. А гореизброените са доста по-отличителни коли. Не казвам че са по-добри просто че са ми по-симпатични.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    В момента БМВ е по-надеждния автомобил от двете марки.Иначе от към надеждност са доста зле и двете марки.Последните модели са тотално зле.Просто едни маркетингови лъскави, светещи от всякъде батали направени след 5 години да не стават за нищо.Първо нямаше връзка между *** за газта и мотора, после между скоростния лост и скоростната кутия вече няма връзка между волана и предните колелета.Защо?Ако искам таблет ще си купя таблет, ама аз искам КОЛА!
  • #9
    de ( преди 6 години )
    и кво излиза - все тая. Не по врат а по шия..и по вкус. Друг е въпроса за това кой наистина може да си позволи и че голяма част се мятат на такива коли без грам възможности
  • #8
    Истината ... ( преди 6 години )
    поне за Германия е до 3 годишен Мерц по програмата Junge Sterne, даваща до 5 години допълнителна гаранция. В БГ за съжаление свестен сервиз на Мерц няма, в т.ч. и официалния... В това отношение БМВ са крачка напред с поне 3 официални вносителя/сервизи(под шапката на BMW.bg), които се конКУРират помежду си.Иначе отколе се знае: по-солидната кола е Мерцедес, по-спортната е БМВ.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Доста познати си навзимаха разни луксозни коли на по 10+ години. И въпреки "тънките" части и "свои хора" "майстори" за около 3 години всичките вложиха в ремонти толкова колкото са дали за колата. Отделно никой не прави качествено обслужване като за кола с неизвестен пробег и история.
  • #6
    ganyo ( преди 6 години )
    *** за 4тия фактор нищо не казахте...ибази превода... ибази чудото!
  • #5
    Пищов ( преди 6 години )
    Има ги сек'ви ***. Но то си е ясно, че за най-бедната страна в ЕС - лимузина на старо е по-ценна от нова семейна колица. На гол тумбак чифте пищови са казали хората :(
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Mercedes-Benz или BMW на старо какво да изберем? - ако не можеш сам да сия избереш и внесеш от Германия или нямаш пари да вземеш до 5 годишна карана в БГ - тогава нито една от двете. Българина си мисли аз купувам Мерцедес - той не се чупи следователно след началната цена няма повече разходи. Да ама не. По-стар автомобил = повече поддръжка. Дори като не те дерат в официалния сервиз хубавите части пак си струват пари. А ако влезеш в квартален сервиз и започнат да се учат вурху колата ти.
fallback
Последни