Изследователи от Американския университет в Мериленд, съвместно с Брукхейвънската национална лаборатория, разработиха нов катоден материал за батерии, който, според тях, може да утрои капацитета на литиевите батерии.
Новият материал е разновидност на желзния трифлуорид (FeF3), в който се вкарани допълнителни кобалтни йони и кислород чрез реакцията на интеркалация и екструзия. Поради това този материал значително увеличава капацитета на батерията и живота й по отношение на количеството зареждане/разреждане.
В статия, публикувана от учените в списание Nature Communications, те посочват, че изобретението им може да предизвика революция в областта на електромобилността. Тъй като материалът, който те са разработили, може значително да увеличи скоростта на освобождаване на литиевите йони. От практическа гледна точка това означава значително увеличение на капацитета на литиево-йонните батерии.
С новата технология, чието внедряване в производството не е скъпо и трудоемко, батериите, по-специално тези за електрическите превозни средства, могат да станат много по-малки и по-леки. Капацитетът им пък ще се увеличи, което ще осигури по-голям пробег на ебектромобилите. В допълнение, такива литиево-трифлуоридно-железни батерии ще бъдат по-стабилни и ще могат да издържат на още повече цикли разреждане/зареждане.