Германската компания ZF представи новата си хибридна трансмисия eAMT. Тя е предназначена за достъпни като цена автомобили с предно предаване и се състои от стандартна роботизирана скоростна кутия с един съединител и електромотор на задната ос. Опитният механизъм е поставен на кросоувъра Renault Duster.Роботизираната кутия с едни съединител всъщност е механична, като вилката за превкючване на предавките и съединителя се задействат автоматично. Производителите вече все повече залагат на такива трансмисии, тъй като те са с проста конструкция и с ниска цена. Те обаче имат и недостатъци – задържане при смяна на предавките, което е предизвикано от прекъсванията на достъпа на мощност. Освен това тези кутии не са достатъчно надеждни.Специалистите от ZF твърдят, че са решили именно тези проблеми. Работата на електромотора на задната ос е синхронизирана със съединителя. Те работят едновремено и по този начин е избегнато именно задържането и прекъсването при смяна на предавките. Освен това електричекото задвижване на задните колела помага и при други ситуации – при ускорение, когато трябва допълнителен импулс или при буксуване на предните колела върху хлъзгава повърхност.Самият Duster, на който е поставен опитен образец на новата скоростна кутия, е хибрид, който може да се зарежда от електропреносната мрежа. Той разполага с всички режими, типични за този тип автомобили – движение на електричество с изключен мотор, движение по инерция, автоматично изключване на двигателя с вътрешно горене и рекуперация на енергията при стиране.Засега няма яснота кога хибридната трансмисия eAMT ще се появи при серийни автомобили. Очаква се тя първо да бъде поставяне на индийския пазар, където Renault предлага Duster, а също така и по-малкия си кросоувър Kwid. Снимки: ZF