fallback

ZF направи скоростна кутия за Duster

Новата хибридна трансмисия на немците е за достъпни коли с предно предаване

Германската компания ZF представи новата си хибридна трансмисия eAMT. Тя е предназначена за достъпни като цена автомобили с предно предаване и се състои от стандартна роботизирана скоростна кутия с един съединител и електромотор на задната ос. Опитният механизъм е поставен на кросоувъра Renault Duster.Роботизираната кутия с едни съединител всъщност е механична, като вилката за превкючване на предавките и съединителя се задействат автоматично. Производителите вече все повече залагат на такива трансмисии, тъй като те са с проста конструкция и с ниска цена. Те обаче имат и недостатъци – задържане при смяна на предавките, което е предизвикано от прекъсванията на достъпа на мощност. Освен това тези кутии не са достатъчно надеждни.Специалистите от ZF твърдят, че са решили именно тези проблеми. Работата на електромотора на задната ос е синхронизирана със съединителя. Те работят едновремено и по този начин е избегнато именно задържането и прекъсването при смяна на предавките. Освен това електричекото задвижване на задните колела помага и при други ситуации – при ускорение, когато трябва допълнителен импулс или при буксуване на предните колела върху хлъзгава повърхност.Самият Duster, на който е поставен опитен образец на новата скоростна кутия, е хибрид, който може да се зарежда от електропреносната мрежа. Той разполага с всички режими, типични за този тип автомобили – движение на електричество с изключен мотор, движение по инерция, автоматично изключване на двигателя с вътрешно горене и рекуперация на енергията при стиране.Засега няма яснота кога хибридната трансмисия eAMT ще се появи при серийни автомобили. Очаква се тя първо да бъде поставяне на индийския пазар, където Renault предлага Duster, а също така и по-малкия си кросоувър Kwid. Снимки: ZF

Тагове: ZF Duster
fallback
  • #23
    Ммм ( преди 6 години )
    До "До долния" Нали знаеш,че софийското ТКЗС е най голямо,и да ти изброявам ли защо е така, не няма ако си умен ще се сетиш,ако ли не си е за твоя сметка. И да вметна и ние в провинцията караме нови коли но наши,а не като в София повечето фирмени. А по въпроса за ТКЗС-то жокера е в петък след обед излез по магистралите Тракия,Хемус и останалите пътни артерий да видиш "софиянци" как се изнасят към родните си те ке зе се та,а в неделя обратно газ към най-голямото ТКЗС.
  • #22
    Анонимен ( преди 6 години )
    Добре може да съм пропуснал че системата я има, но пръво не въм намира модели с нея на европейския пазар (отново може да си е в мен проблема), второ наблегнах че в такъв ред стинга информацията до мен и не претендирам за точност и трето колко да съм облъчен вагаджия след като планирам да мина на тойота
  • #21
    Анонимен ( преди 6 години )
    Колега, Тойота има от доста години такова 4х4, а не да изкарваш, че едва ли не ВАГ са го почнали и ту са ги последвали.Мицубиши също имат такова. Чети преди да пишеш. Тези японски компании от много време продават автомобили с такива системи, а ВАГ тепърва щели дя го разработват, разбирай откраднат и по стара немска традиция в Ауто билд ще го представят за своя разработка. За нещо уникално и невиждано досега.
  • #20
    Анонимен ( преди 6 години )
    Колко повече да са БМВтата и мерцедесите пред дачиите като скоро имаше статия как мерцедес пордава 800 коли на година в бг. БМВ едва ли много повече. А дачия са с най-много продажби. А и броя на нофнос премиумите 10+ години бие с много всички нови коли които се продават
  • #19
    Анонимен ( преди 6 години )
    ... В момента съм с кола от ваг групата (която си ми харесва много) и макар според мен да не е толкова лошо DSG-то колкото го изкарват тук бих предпочел да си го спестя. И при избора до тук DSG, робо ZF или новото CVT на Тойота с фиксирана 1-ва. Бих заложил на Тойота след 3-4 години като дойде време. А и за разлика от старият Аурис, новия изглежда страхотно и има доста положителни промени под ламарините.
  • #18
    Анонимен ( преди 6 години )
    Учудвам се че толкова късно производителите се сетиха да предложат ел 4х4 - хем е по-леко хем не ти струва пари като разход. И като техника би трябвало да е по-просто. Само софтуерно е проблема да го синхронизират. Като чух че ВАГ работят по такова, скоро след това и Тойота сега виждам че и Рено (или поне до мен стига инфото в този ред) започнах да планирам следващата кола да е с такава система. Само че се замислих че това без автомат не може което ми развали ентусиазма малко...
  • #17
    До долния ( преди 6 години )
    Ако ти отпуснат стинки от вашто те-ке-зе-се да дойдеш до София, ще видиш по улиците много повече нови Мерцедеси и БМВ-та отколкото дачии и рено.
  • #16
    none ( преди 6 години )
    Карал съм 6 степенно EDC на 110 к.с. дизел, на 160 к.с. дизел и 7 степенно EDC на 130 к.с. бензин и мога да кажа че са добри кутии. Превключват добре, и дават разход почти като с ръчни скорости. Не съм имал проблеми и с двете кутии (не съм ги карал 300К ;)). До колегата с бедните: Бихте ли споделили какво карат "богатите" българи? Като гледам масово Мерцедес, БМВ и Ауди нов внос за парите на начално ниво Дачия. Покупката на скъп не ви прави богати, а тъкмо напротив ...
  • #15
    до Оф ( преди 6 години )
    то каквото и да си вземеш от рено е егати майтапа!просто да се накара бедните да си мислят, че и те карат "кола".
  • #14
    Факт!-тически ... ( преди 6 години )
    рено не е в състояние да произведе скоростна кутия! Всъщност това важи за французите изцяло.
fallback
Последни