fallback

Tesla уволнява една десета от работниците си тази седмица

Това е трудна, но необходима мярка, признава Илон Мъск

Tesla ще освободи около една десета от работниците си в опит да "намали разходите и да излезе на печалба", обясни главният изпълнителен директор Илон Мъск. В типичния си стил той направи съобщението в Twitter и увери, че това няма да се отрази на производството на новия Model 3. 9% от служителите на Tesla ще бъдат съкратени до края на тази седмицаСпоред Мъск съкращенията се налагат заради "дублиране на задачи и функции", което се получило при разрастването на компанията. Кои да бъдат уволнени, ще се реши след внимателна оценка на "специфичните умения и способности" на всеки в компанията. Тази "внимателна оценка" обаче явно ще се направи бързо, защото избраните за съкращаване ще бъдат уведомени по електронната поща "до края на седмицата". Мъск отговори на критиката, че Tesla никога не е била на печалба във вече почти 15-годишната си история, като напомни, че освен Ford тя е единствената американска компания в сектора, която и никога не е банкрутирала. Американският производител на електромобили среща доста непредвидени трудности при производството на Model 3 - своя "масов" автомобил. Вместо предвидените 10 000 бройки седмично компанията едва смогва да сглобява по 2 000. Според професора по икономика Ерик Гордън Model 3 може да носи печалба при минимална цена от 50 000 долараНаскоро германски експерти разглобиха един Model 3 в опит да преценят колко струва той за производство и в крайна сметка заключиха, че себестойността му е около 28 000 долара - достатъчно, за да носи печалба (при начална цена 35 000 долара). Германците установиха също, че от Panasonic - производителя на батериите за Tesla - са успели да намалят съдържанието на кобалт от 8% до под 3%. Това също е ключов фактор за печалбата, защото цените на кобалта на световните пазари непрекъснато растат. Според Ерик Гордън, професор по икономика от Мичиганския университет, и това обаче няма да е достатъчно да извади компанията на черно. Гордън подчертава, че Tesla има и много други разходи, характерни за нова компания, като строителство на фабрики, автоматизация и така нататък. Всички те трябва също да се калкулират към цената. Според Гордън Model 3 може да е на печалба при минимална стартова цена от 50 000 долара. Това обаче би я направило значително по-скъпа от конкурентните електромобили в този клас."Прекалената" автоматизация във фабриката на Tesla е една от причините производството на Model 3 да се бави толкова, обясни Илон МъскСамият Мъск призна наскоро, че част от усложенията с производство са били предизвикани от опита на Tesla да създаде "най-напредничавата автомобилна фабрика в света" във Фримонт. Компанията прекалила с автоматизацията и се оказала с безкрайна плетеница от конвейри, затова се наложило част от машините да бъдат премахнати и производството да се опрости, обясни Мъск.  

Тагове: tesla
fallback
  • #13
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тесла се превръща в най-голямата пирамида. Това е финансово перпето мобиле - компания на загуба непрекъснато инвестира и евентуалния момент когато ще излезе на печалба се отмества все повече в бъдещето. Накрая когато това бъдеще стане прекалено далече ще има срив и много изгорели с парите. Вече е ставало с по-големи компании от Тесла.
  • #12
    Учителя ( преди 5 години )
    Не го мислете батко ви Илън....бавно но сигурно Тесля се превръща в най-големия бранд в света...и то не само автомобилен...
  • #11
    Bul_gar ( преди 5 години )
    Компетентния българин не гледа държавата си, ама се възмущава на Тесла.Пеевски и Цветанов откраднаха от КТБ два милиарда лева, но нямат нито един ден в затвора. Тук обаче някви тръгнали да ръсят акъли за други държави и чужди компании."себестойността му е около 28 000 долара - достатъчно, за да носи печалба (при начална цена 35 000 долара)"ама сега началната е 50000$!100% третата четвърт на 2018г Тесла ще е на печалба, защото за 3 месеца ще продаде колкото през цялата 2016год,т.е. 80000 коли
  • #10
    Ноли Ксъм ( преди 5 години )
    Назначавал е скоростно, за да навакса изоставания в сроковете.Сега нещата са се поуталожили и ще се отръска от прибързано назначени ненужни кадри.Ще изгоини и някой друг ценен, но какво да се прави.
  • #9
    пена ( преди 5 години )
    "Не знам какво е положението в Тесла, но уволнението на хора с цел икономии не е признак на просперитет."Икономиите са само извинение. Това е обичайна практика в САЩ и особенно в ИТ сектора. Фирмите редовно правят голями съкращения за да изгонят паплачта.
  • #8
    FenIX ( преди 5 години )
    Не знам какво е положението в Тесла, но уволнението на хора с цел икономии не е признак на просперитет. От личен опит съм виждал в 2 сравнително големи фирми какво става като се почне с такива "икономии" от персонал който работи. Като уволнят хора на останалите им се струпва повече работа, следват грешки, нерви и работата като цяло не върви. Пък и колко ще се спести от заплати на работници? Нали им трябва увеличение на производството - как се връзва това с намаляване на персонала?!
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Всъщност миналата година са произведени почти 100 милиона автомобила :)Пена - това че акциите са скочили нищо не значи - не помага на Св. Илон да плати заплатите на работниците и ги шитка - той няма кеш! Строежа на нов завод също иска Кеш... цената на акциите има значение само ако вземе да ги продава ;) те нямат общо с оперативните разходи и фирмения оборот При 8 долара на час - ставка като в макдоналдс на Св Илон му трябват 60 млн на месец чиста печалба... а кой ще плаща огромните борчове?
  • #6
    пена ( преди 5 години )
    За последната седмица акциите им скочиха със 25%. Също и се очалва до края на месеца да стигнат производство от 5000 М3 на седмица или 7000 М3+МS+MX което се равнява на 360000 автомобила на година. Също и ще обявят строежа на нов завод в Китай до месец. Съвсема са фалирали....
  • #5
    Анонимен ( преди 5 години )
    Така е предния колега е прав, Тесла не са в автомобилният бизнес, а в шоубизнеса.
  • #4
    До Първия анонимен ( преди 5 години )
    Това е така, защото Тесла произвежда новини, а не автомобили :D
fallback
Последни