fallback

7 факта за електромобилите по света

Най-много са в Китай, а развитието им зависи от държава в Африка

Официални представители на ЕС само преди дни напълно сериозно обявиха, че „дизелът е технология на миналото, с която вече е свършено”. Едновременно с това Международната агенция по енергетика (МАЕ) публикува доклад от 141 страници, посветен на екологично чистия транспорт в цял свят. Ето 7 доста любопитни факта от него.1. Безусловен лидер по електромобили на глава от населението е Норвегия. В скандинавската държава 39% от продадените автомобили през 2017 г. са били електрически или хибриди, които се зареждат от мрежата. На второ място е Исландия с 11,7%, а на трето Швеция – 6,3%. В първата петица влизат още Холандия – 2,7% и Финландия – 2,6%.В Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, дялът на екологично чистите антомобили е 2,2%. Тук обаче са продадени 40% от всички електромобили през 2017 г. Към тях могат да се прибавят и около 60% от електрическите мотоциклети и скутери, чиито продажби в световен мащаб през миналата година достигат 30 млн. бройки.2. През 2017 г. за първи път в историята са продадени над 1 млн. електромобили и зареждащи се хибриди. Общото количество на такива машини вече превишава 3,1 млн., което е много малко в сравнение с бензинови и дизеловите коли. Скоростта, с която растат продажбите на тези превозни средства, обаче е впечатляваща – увеличение с 56% за година.3. Прогнозите на експертите са, че през 2030 г. броят на електромобилите и зареждащите се хибриди ще достигне 125 млн. единици. И това е песимистичният сценарий. Според оптимистичния, броят им ще достигне 228 млн. единици, от които електромобилите ще бъдат 130 млн. а хибридите – 90 млн. В Европа и Китай дялът на екологично чистите коли след 12 години се очаква да е около 25%.При мотоциклетите и скутерите, прогнозата е 39%, като едновременно с това се предвижда и сериозно развитие на инфраструктурата. През 2030 г. количеството на зарядните точки ще превиши това на електромобилите с 10%. За сравнение, сега в Норвегия едно устройство се пада на 19 електромобила, а в Швеция – на 12. В тази бройка не влизат зарядните в частните домове. В Япония на една общодостъпна станция падат 7 коли.4. Ръстът на търсенето на електромобили ще доведе до рязко повишение на цените на редица полезни изкопаеми, като на първо място са литият и кобалтът. Очаква се търсенето на кобалта да се увеличи до 25 пъти. Големият проблем е, че 60% от този минерал се добива в Демократнична Република Конго, където обстановката е доста нестабилна. Около 90% от добива на кобалт се контролира от Китай, като през последните 2 години цената му е скочила 5 пъти.5. Основната причина за покупка на електрическа кола са стимулите от страна на съответните държави. Резултатите показват, че в Норвегия повечето купувачи се насочват към автомобили на ток заради данъчните отстъпки. Ако те бъдат отменени, търсенето на такива превозни средства рязко спада.Друг фактор да държавните поръчки за електромобили. В Канада, например, през 2030 г. поне 75% от превозните средства, използвани от държавните служби, трябва да бъдат екологично чисти.Третата причина е, че властите на места принуждават превозвачите да преминаването на електромобили. В китайския трад Шенчжен в момента всички автобуси са на ток, очаква се скоро това да се случи и с такситата. Това е първият голям град в света, който си е поставил за цел, да премине изцяло на електрически превозни средства.6. В момента ресурсът на литиево-йонните акумулатори е около 175 000 км пробег, а цената на батерията е $274 за 1 кВт/ч. Увеличението на производството обаче ще позволи стойността на 1 киловат да спадне до $155. А през 2030 г. на пазара трябва да се появи и ново поколение акумулатори, които ще бъдат още по-ефективни и по-евтини.7. Екологичните коли набират популярност на повечето големи пазари. В Китай техният брой е 1 227 000, като от тях 951 000 са само електромобили, а останалите са залеждащи се хибриди. Следва САЩ – 762 000 (401 000 електрически коли), Япония – 205 000 (104 000), Норвегия – 176 000 (116 000), Великобритания – 133 000 (45 000), Холандия – 119 000 (21 000), Франция – 118 00 (92 000), Германия – 109 000 (59 000), Швеция – 49 000 (12 000), Канада – 45 000 (23 000) и др.

Тагове:
fallback
  • #23
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това беше преди тези икономисти да имат днешната информация за големия марж на печалбата на модел 3. Предвид тази информация, вече звучат съвсем логично твърденията на Илон Мъск, че Tesla ще излезе на печалба при производство над 5000 броя модел 3 на седмица. Тези същите икономисти предричаха че не могат да произвеждат повече от 2500 до края на годината, но вече се произвеждат по 3500, така че Кристалните им топки грешат.
  • #22
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Е все повече икономисти предричат фалит на Тесла и/или продажба. Все поече потребители видяха, че качеството е жалко. И все повече хоа не вярват на Илончо - ще видим накрая кой крив кой прав!
  • #21
    Минтири тинтири ( преди 6 години )
    Дали ще повярваш си е твой проблем, но именно автомобилните производители са дали тази оценка и са удивени! Щом те казват така, което въобще не е в техен интерес, дали пък не е вярно? Дали не разбират кое колко струва?Дали Илон Мъск не знае тези цифри, та е толкова спокоен и уверен, че след достигане На 5000 бройки седмично, Tesla ще излезе на печалба въпреки огромните разходи за ново производство и зарядни станции?Ти си вярвай на когото искаш, религията се крепи на вярата, а не на факти!
  • #20
    Минтири тинтири ( преди 6 години )
    Какви предположения бе пич! Това си е статистика с конкретни цифри за всеки един автомобил. Ти потърси ли въобще информациятаЕто ти конкретно заглавие:Нова статистика показва под 10% загуба от капацитета на Tesla батериите след 250,000кмСобствениците от цял свят, вече пета година публикуват резултатите. Има много по-добри от средното има и много по-лоши. Виж графиката.И какво общо има средният пробег от 120 хиляди км с живота на батерията? Да си чул някой досега да си е сменил батерията?
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    А и тия данни на собственици са откъслечни, за единици бройки. няма официално инфо. Миналата година имаше една статия, че по статистически данни на Тесла от създаването на компанията средния пробег на батериите е 120 000 мили вероятно на нещо такова се базира и информацията от статията. То има и едно старо Волво на 4 млн километра почти ама това е по-скоро изключение, не практика!
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    да - повярвах им... производствените разходи , труд, режийни и амортизация почти колкото материалите :) И тия 28 000 са за скъпата версия която е към колко 48-50 000 долара, тоест Илончо постигал над 50% марж на печалбата при условие, че автомобилните концерни с дългогодишен опит едва скърпат по 5-8%. Ей сега ще повярвам...
  • #17
    Минтири тинтири ( преди 6 години )
    Май въобще не си запознат с живота на батериите. Колкото по-малко ги зареждаш, толкова повече живот имат. Зареждането над 80% им вреди, затова е по-добре да си ги поддържаш заредени под 80% ако няма да пътуваш веднага след зареждането. По-голямата част от изследваните автомобили са зареждани на supercharger, но няма никаква разлика в загубата на капацитета с тези които са зареждани само вкъщи. Това са старите батерии, за които няма гаранция за загуба на капацитета, новите имат по-дълъг живот.
  • #16
    Минтири тинтири ( преди 6 години )
    Прочете ли мнението под твоето?Сега ще ти допълня и себестойността на целият автомобил с батерията. Става въпрос за Тесла модел 3 с 80 киловата батерия:Разговаряйки с инженери, които са разглобили няколко Model 3 на съставните му части за германските автомобилни производители, WirtschaftsWoche съобщава, че екипът е установил, че производството на автомобила струва около $28 000. Тук влизат $10 000 за производствени разходи, както и $18 000 за материали и други разходи.Като имаш предвид, че автомобила е оборудван с всички екстри и автопилот, си направи сметка колко струва батерията. Още миналата година се говореше, че Тесла е постигнала цена от 100$ за киловатчас, с тенденция цената да продължава да пада.
  • #15
    Минтири-финтири ( преди 6 години )
    То има и друга уловка, мерисм ресурс с изминати км ,ама при какъв рейт на зараеждане.Като гледам болшинството клетници как припомпват по 15 ина процента за да докачат другата зарядна станция, всеки зарежда където свари и то не до 100 %.Нещо вкъщи ич не ги кефи да зареждат.Още повече че там е продължително време.Несъмнено данните ги има великич балонаджия.Посредством нета в колите.Ама клиента няма това инфо и фърля боб.Скъп бобец..
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Хахах... значи никой не може да пророкува колко ще издържат тия фенерчета... ама ти държиш ти да си прав ;)Ако приемем написаното от анонимния от преди 4 часа за ресурс 80% при 170 000 км само трявба да коригираме пробега - на хартия 500 не е като на живо 500 - тоест след 170 хил ще имаш под 300 пробег а на 500 хил вече няма да си струва да я зареждаш - и това е в най-добрия случай, а нова 100 кВ ще струва между 15 и 27 000 долара - честито на бунаците дето ще ги купят и успех с продажбата!
fallback
Последни