fallback

"Народна кола"? Тестваме най-луксозния Volkswagen в историята

Германците наричат новия Touareg единствения си "премиум модел", и са се постарали да е заслужено

Съвсем доскоро думата "туарег" означаваше обитател на Западна Сахара, член на eдно сравнително малко племе, което обаче си спечели световна слава със смелостта си и с легендарната си неохота да се подчинява на колонизатори.             НО ПОСЛЕ ДОЙДЕ 2002 ГОДИНА и въпреки героизма на гордите номади Touareg  вече означава нещо съвсем друго: това е най-големият модел в гамата на Volkswagen. А сега този узурпатор има ново, трето поколение. Пътувахме до Залцбург и австрийски Тирол, за да се запознае с него.

РАЗЛИКАТА С ПРЕДИШНИТЕ генерации се вижда от пръв поглед. Това вече не е "баси големия Голф", както се шегуваха в Пернишко. Touareg  е станал с почти 8 сантиметра по-дълъг, и с почти 5 по-широк. Освен това е по-нисък, а променената форма на светлините и изобилието от хромирани ленти отпред го отварят още повече. Всъщност отдалече този автомобил прилича повече на Аudi, отколкото на Volkswagen. Точно внушението, което германците искат да й дадат, защото те самите определят Touareg  като единствения си "премиум" модел. И като технологии, и като материали, и като цена това нещо окончателно е скъсало връзката с името "народна кола".              МЕЖДУ ДРУГОТО ПРИЛИКАТА С Audi не е само в дизайна. Новият Touareg  ползва абсолютно същата платформа като Q7, като Porsche Cayenne, Lamborghini Urus и дори Bentley Bentayga. И почти същите двигатели. Наесен ще се появи 6-цилиндров турбобензин с 340 коня, а идната пролет - дизелов V8 с 420. Но засега изборът на купувачите е съвсем лесен: какъвто поискат мотор, стига да е шестцилиндров дизел.             ТОЗИ ИЗЦЯЛО НОВ ДВИГАТЕЛ дава 286 конски сили, внушителните 600 нютонметра въртящ момент, и е съчетан с 8-степенната трансмисия на ZF, която по наше скромно мнение е най-добрият автоматик на пазара. Накратко, налице са всички съставки за ракетно ускорение. Но така и няма да го дочакате.             РЯЗКОТО НАТИСКАНЕ НА ГАЗТА е последвано от пауза, каквато имаха турбомоторите отпреди двайсетина години. От Volkswagen ни предупреждават да свикваме с това усещане - то е предизвикано от новите системи за рециркулация на отработилите газове. Добре дошли в света на реалните тестове за емисии и стандарта Евро 7.

ВСЕ ПАК НЕ МИСЛЕТЕ, че Touareg  е бавен. Шест секунди от 0 до 100 км/ч е много добро постижение за двутонен хипопотам с челното съпротивление на хотел "Плиска". Воланът е лек, но приятно прецизен. Окачването и антирол барът са усъвършенствани и в резултат колата изобщо не се накланя в завоите, колкото и истерично да ги взимате. За пъргавината помагат и завиващите задни колела.             НИЕ ВИНАГИ СМЕ СМЯТАЛИ, че едно комби е за предпочитане като семейна кола пред дебелашките SUV. Но за наше изумление този Touareg  се кара не по-лошо от Passat. Въздушното окачване изглажда всякакви неравности - не че ги има много по австрийските пътища. Като никога дори и обявеният разход изглежда реалистичен. Ние отчетохме 8 литра на 100 км, но с чести спирания и потегляния, така че официалното 6.9 на сто изглежда съвсем постижимо.

ДОПУСКАМЕ, ЧЕ ЩЕ ГО БИВА и за офроуд, със съчетанието от Торсен диференциал и адаптивно окачване, което при нужда може да вдигне колата с цели 7 сантиметра, до общо 27 и половина. Но така и не го пробвахме на международния тест. А и клиентите вероятно никога няма да го пробват.             ИСТИНСКАТА ГОЛЯМА СТЪПКА напред се забелязва отвътре. Като се започне с този огромен 15-инчов сензорен екран, който се управлява по абсолютно същия интуитивен начин като смартфона и таблета ви. Материалите са първокласни - независимо дали ще изберете класическия интериор с кожа и дърво, или по-спортния с алуминиеви детайли. Седалките са безукорно удобни, с отопление и вентилация. Багажникът побира колосалните 810 литра - повече от два Голфа, взети заедно.             АДАПТИВНИЯТ КРУИЗ КОНТРОЛ ползва не само камери и радари, но и данни от GPS, за да намалява скоростта преди завой или препятствия. Технологичните играчки включват още асистент за поддържане на лентата, който може да взема завоите вместо вас, и инфрачервена камера за нощно виждане. Но тя едва ли ще ви трябва - Touareg  идва с ново поколение LED-фарове, с общо 128 диода, управлявани от компютър така, че никога да не заслепяват насрещните коли.             ИЗОБЩО ЩЕШЕ ДА НИ Е ДОСТА ТРУДНО да намерим някакъв недостатък на тази кола. За щастие на помощ ни се притичат господата от маркетинга на Volkswagen. Никакъв "Volks" - това е всъщност най-скъпият "wagen", предлаган някога от компанията. В България новият Touareg  ще започва някъде от 108 000 лева, или с цели пет хилядарки над сегашното поколение. Вярно, че за тази разлика получавате повече оборудване - но не много повече. Най-съблазнителните системи все така си остават допълнителни - и не особено евтини - опции. От друга страна, вече споменахме казахме, че във Volkswagen смятат тази кола за единствения си премиум модел. И, честно казано, не видяхме нито едно основание да спорим с тях.           ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ 286 к. с. максимална мощност 600 Нм максимален въртящ момент 6.1 секунди 0-100 км/ч 6.9 л/100 км среден разход  

fallback
  • #13
    zoom in ( преди 5 години )
    Дали и новият Туарег ще събира пак по 7 литра дъждовна вода по кухините в структурата на колата ?!?Все пак, това си е като запазена марка за Туарега :)
  • #12
    Край ( преди 5 години )
    Из гората ще е добре с тоя дизел ама не казаха ще има ли право да се движи в центровете на големите градове и докога. Щото в Лос Анжелис не дават нищо че е много хубав. Искат да е ел. или барем хибрид.
  • #11
    Радев ( преди 5 години )
    Без съмнение приличен автомобил, но едва ли ще достигне върховото качество на актуалното Q7 по отношение на комфорта на возене, изключителното качество на материалите и сглобката в интериора, както и обезшумеността в купето. Разбира се, базовата цена на новия Туарег е с десетина бона по-ниска. Във всички случаи ще е интересно да се тества, когато пристигне в края на лятото.
  • #10
    До до номер 1 ( преди 5 години )
    Имаше едни продължителни тестове на Пасат.Там в рамките на такъв пробег от 100 000 км бяха написали какво се сменили. Колкото до цената - в БГ тия VW автомобили са много силно надценени. Битува една мантра, че били много качествени автомобили, което не е вярно.
  • #9
    до номер 1 ( преди 5 години )
    И кой точно Фолксваген си карал, който не е можал да издържи 100 хиляди километра?!Или си говорим наизуст...Върви до някое дилърство на Фолкваген, виж автомобилите от Das Welt *** - модели на по 2-3 години, които са на по 150-170 хиляди километра и са запазили над 70% от пазарната си стойност!Дали това щеше да е факт, ако не бяха качествени автомобили?
  • #8
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дизелчок гледам че пак са набутали.Няма шансове срещу ДС7!
  • #7
    Анонимен ( преди 5 години )
    Браво че не са сложили от негодните си скоростни кути ами ZF8. Това ще направи този модел много търсен.
  • #6
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    108 000 лв базова цена за тоя немски кашон? Айде няма нужда.
  • #5
    Анонимен ( преди 5 години )
    Колега , това е най доброто събрано от избоените от теб .
  • #4
    Да ( преди 5 години )
    Audi Q7, Porsche Cayenne,Bently Bentayga, Lamborghini Urus, кое от всичките е това?
fallback
Последни