fallback

Маркионе отписва Fiat и Chrysler?

Фокусът на алианса вече ще е главно върху Jeep и Maserati, предвиждала новата стратегия

Брандът Chrysler ще престане да съществува в Европа, а Fiat ще напусне Северна Америка, предвижда новият генерален план на шефа на алианса FCA Серджо Маркионе, съобщават добре информирани източници пред Bloomberg. Стратегията ще бъде оповестена официално на 1 юни на пистата Балоко край Торино. Някои анализатори дори прогнозират, че в бъдеще Chrysler може изобщо да изчезне.

Това ще е последното голямо решение на Маркионе преди очакваното му оттегляне, коментира Джулио Пескаторе, анализатор на влиятелната банка HSBC. И двете основни марки на алианса за в бъдеще ще минат на втори план, а основният фокус ще падне върху дъщерните Jeep и Maserati, които според Маркионе могат да носят значително по-висока норма на печалба от масовите модели. Раздялата на Chrysler с Европа е логична с оглед на нищожните продажби. Fiat в Америка имаше частичен успех с дребосъка 500, но той си остана нишов автомобил, а и вече доста остаря. Като цяло от кризата насам Маркионе силно ограничава развойните разходи на двете основни марки и безмилостно оряза гамата им. Chrysler в момента на практика произвежда само три основни модела: морално остарелия 300 (представен през 2005 и леко освежен през 2011), вана Pacifica, за който има партньорски договор с Waymo, поделението за автономно шофиране на Google, и плъг-ин хибридната версия на Pacifica. Сходно е и положението с Fiat, където не е имало изцяло нов модел от началото на десетилетието. Всички усилия отвъд Океана ще бъдат съсредоточени в Jeep и пикапите Ram, които според Маркионе имат потенциала да създават глобални модели в SUV сегмента. В Европа фокусът е върху Alfa Romeо, която изпълнителният директор вижда като конкурент на Mercedes и BMW, и в Maserati, която трябва да се мери с марки като Porsche. Най-вероятно двата по-престижни италиански бранда ще бъдат обединени под една шапка за по-лесно управление, но и за намаляване на разходите.

Тагове: Fiat Chrysler
fallback
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не съм фен на марката и никога не бих си купил такава кола, но ще е жалко ако изчезне.... Този трябва да се махне възможно най-бързо и да назначат някой който си разбира от занаята. Без нови модели са загубени. Тези дори и SUV не предлагат, а те са половината от продажбите към днешна дата.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    FIAT от десетилетия е автомобилен труп. Няма по-калпава фирма! Нищо стойностно не е излязло от тях. Нито един модел. Само третокласен талаш.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Този е готов за работа в ГМ...И там не са в час, обединяваха, разединяваха, тотален хаос и затриха марка, като СААБ..И почти затриха Опел.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Сбогом папагали
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Голяма работа...Много по-големи марки са престанали да съществуват...
  • #2
    FenIX ( преди 6 години )
    Това ако не е фалшива новина показва че във Фиат цари голяма бъркотия. И ще обединяват Мазерати и Алфа OMG.
  • #1
    ton ( преди 6 години )
    Имам (от дълго време) усещането, че Маркионе е адски некадърен мениджър. Или пък целият екип не се спрвя - не занам. С много ресурс постигат много малко (наистина добри, но малко) резултати.
fallback
Последни