IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Маркионе отписва Fiat и Chrysler?

Фокусът на алианса вече ще е главно върху Jeep и Maserati, предвиждала новата стратегия

Маркионе отписва Fiat и Chrysler?

Брандът Chrysler ще престане да съществува в Европа, а Fiat ще напусне Северна Америка, предвижда новият генерален план на шефа на алианса FCA Серджо Маркионе, съобщават добре информирани източници пред Bloomberg. Стратегията ще бъде оповестена официално на 1 юни на пистата Балоко край Торино. Някои анализатори дори прогнозират, че в бъдеще Chrysler може изобщо да изчезне.

Chrysler спира да съществува на 1 юни

Това ще е последното голямо решение на Маркионе преди очакваното му оттегляне, коментира Джулио Пескаторе, анализатор на влиятелната банка HSBC. И двете основни марки на алианса за в бъдеще ще минат на втори план, а основният фокус ще падне върху дъщерните Jeep и Maserati, които според Маркионе могат да носят значително по-висока норма на печалба от масовите модели.

Раздялата на Chrysler с Европа е логична с оглед на нищожните продажби. Fiat в Америка имаше частичен успех с дребосъка 500, но той си остана нишов автомобил, а и вече доста остаря. Като цяло от кризата насам Маркионе силно ограничава развойните разходи на двете основни марки и безмилостно оряза гамата им. Chrysler в момента на практика произвежда само три основни модела: морално остарелия 300 (представен през 2005 и леко освежен през 2011), вана Pacifica, за който има партньорски договор с Waymo, поделението за автономно шофиране на Google, и плъг-ин хибридната версия на Pacifica. Сходно е и положението с Fiat, където не е имало изцяло нов модел от началото на десетилетието.

Chrysler спира да съществува на 1 юни

Всички усилия отвъд Океана ще бъдат съсредоточени в Jeep и пикапите Ram, които според Маркионе имат потенциала да създават глобални модели в SUV сегмента. В Европа фокусът е върху Alfa Romeо, която изпълнителният директор вижда като конкурент на Mercedes и BMW, и в Maserati, която трябва да се мери с марки като Porsche. Най-вероятно двата по-престижни италиански бранда ще бъдат обединени под една шапка за по-лесно управление, но и за намаляване на разходите.


Снимки: Chrysler

Тагове: fiat chrysler
0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Who Cares ( преди 5 години )
    Ami kak da probie FIAT v Amerika sled kato prodava tri modela Alfa, wkl. Stelvio, 5 modifikacii na FIAT 500 i nqkolko modela Maserati. FIAT e pechalono izwesten s lo[o kachestwo, a amerikancite po prinicp ne kara malki avtomobili, pri tova tvyrde skypi za tova, koeto sa w srawnenie sys sredniq avtomobil. ALFITe na praktika se konkurirat s Maserati. Alfa Spider mai go kupuwat samo kolekcioneri, a Dzhuliq e po-skypa ot BMW. I az se chudia na akyla na Markione, ama kazwa li ti nqkoi kakwi dalaveri.
  • #16
    18 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А бе всички много ги харесват италианските автомобили, ама като дойде време за купуване ги заобикалят от далече....
  • #15
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Маркионе е големо дърво като мениджър!Не знам къде и какво е учил ама явно не се справя!Имаше такъв ресурс нищо не направи.Единствената силна фирма на концерна е Джип защото се търсят СУВ в момента в Китай и Америка.Ферари са по 2000 продажби на година сигурно от бутикова марка пари не чакай а ширпотребите Фиат не продават нищо Ланча не съществува а се оказа че и Алфата не продават продажбите на Джулията не са много високи!
  • #14
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Loco ( преди 5 години )
    За коментиралите по-долу искам да уточня, че Ферари вече от доста време не е под шапката на Фиат, а "второто поколение" на Крайслер 300 е всъщност само фейслифт на колата от 2005, която пък е просто стара Е-класа с американски дизайн, та може би затова не се продава :)
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В Ексор печелившите са Ферари и Ивеко, всичко остнало е на тяхна издръжка. Кога ли ще им писне и ще затворят целия FCA.
  • #12
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Фиат както са свили гамата до 5 варианта 500 Типо и баничарка е чудо че са още живи. Второто поколение Крайслер 300С/Ланча Тема е уникално изглеждаща кола и ме учудва че не се продават добре.
  • #11
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Абе нека си съществуват фирмите, ама тва измислено "себепоставяне" сред елита, малко е неразумно,не ги "мениджърските" функции, но да речем ако поставят Алфа срещу Пежо, Рено, Фолксваген,след това Масерати срещу Ауди, Мерцедес, БМВ, може би ще е по-разумно.Иначе италианките и френските и корейските като се поддържат стават.Общо взето всичко освен японското е супер.
  • #10
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Любопитен ( преди 5 години )
    Я кажи кои са тези по-големи марки, които са престанали да съществуват?То освен Мерс няма по-голяма марка от Фиат. Колкото и да са зле в момента италианските марки са дали най-много на автомобилостроенето.
  • #9
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    То цялото италианско автомобилостроене го нема!
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Под шапката на Фиат само Ферари са добре. Засега.