fallback

Тръмп удари огромно рамо на BMW, Audi и Mercedes

След преговорите във Вашингтон Китай намали вносните мита за автомобили с 10%

Китай обяви, че намалява вносните мита за автомобили от 25% на 15%, смятано от 1 юли тази година. Решението е резултат от усилените преговори с администрацията на американския президент Доналд Тръмп, който притисна Пекин за по-справедливи търговски условия. След продължителни закани за търговска война двете страни постигнаха разбирателство миналата седмица във Вашингтон. Гигантите в премиум сегмента ще спечелят най-много от намалените китайски митаОт отстъпката на Китай обаче най-печеливши засега ще са германските гиганти в премиум сегмента Mercedes-Benz, BMW и Audi. Намаляването на митата директно ще увеличи печалбите им и ще им позволи да поддържат по-конкурентни цени в Китай спрямо местните им съперници, коментираха експерти от индустрията пред Reuters. Китайското финансово министерство, което обяви промените, ги определи като опит да се отвори китайският пазар и да се стимулира развитието на местния автосектор в по-конкурентна среда. От Audi коментираха, че приветстват всяка "последваща либерализация и отваряне" на китайския пазар, а говорител на BMW нарече новината "ясен сигнал, че Китай ще продължи да се отваря". На преговорите във Вашингтон преди седмица двете страни постигнаха принципно разбирателство"Ползите за нашия бизнес ще са огромни, особено за Infiniti", коментира пред Reuters представител на  Nissan, но и той смята, че най-силно ще усетят позитивния ефект германците.Правителството в Пекин намалява и митата върху вноса на автомобилни части - от 10 до 6 процента, което ще се отрази положително и на множеството компании от този сегмент, които произвеждат в България.  

Тагове:
fallback
  • #7
    Факт! ( преди 5 години )
    Никакво съответствие на заглавието с истината Тръм помогнал на немските производители.Тръмп е уредил компаниите от САЩ а тва че китайците на своя глава са решили нещо което облагодетелства трети е съвсем друга бира.
  • #6
    Loco ( преди 5 години )
    Пено, ако имаш предвид изискването във всички производства на автомобили да има 51% китайско участие, то съществува от началото на 90-те години, а в края на миналата се отказаха от него и разхлабиха режима.
  • #5
    анонимен гал-фон ( преди 5 години )
    Анонимни мозъко, анализаторите на Санфорд Бърнстийн казват, че е голяма далавера за германците, и самите германци го казват, и човекът от Нисан го казва. Но ти знаеш повече от тях, понеже нещо някъде си прочел преди време, в близ ли беше, в пиц ли беше...
  • #4
    Аморфис ( преди 5 години )
    Той даже не знае от къде ще му дойде. Но това е началото. Почти всички спестени пари от митото ще бъдат реинвестирани в заводите, което ще направи китайците по-конглокентноспособни! А те това и искат. Не вярвам да се лакомят за повече печалба, по-скоро за момента се лакомят да се докажат на световният пазар и тези спестени пари ще им дадат много голям тласък! Ако приемем, че американският пазар им е 20%, и те намалят с 66% митото, то говорим за едни около 10-12% спестени пари от цялата печалба.
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Къде е огромно рамо за BMW, Audi и Mercedes!?!?!Та те там НИЩО не внасят!Там ПРОИЗВЕЖДАТ!! Правете разлика между внос, износ и производство!От Китай същите марки ИЗНАСЯТ и продават по света, като слагат надписа:Made in GermanyА всъщност дори и в Китай нямат много, защото там по закон собственик на производствената мощност трябва да е китаец и той да притежава минимум 51% от собствеността. Така, че нещата са такива и немците печелят само един голям, гол, забелен ..вурст.
  • #2
    пена ( преди 5 години )
    Реално Китай врътна огромен шамар на Тръмп. Амриканските производители не изнасят много коли, съответно по-ниските мита няма да са им от ползва. За сметка на това, промяната на политиката с изискването всички фабрики да са 50% ще стимулира още повече строежа на нови такива в Китай.
  • #1
    опса ( преди 5 години )
    в бг китайски носачив китай бг носачихахаха
fallback
Последни