fallback

Прекалено пораснали: изправяме Volkswagen Polo срещу Ford Fiesta

Някогашните достъпни малки коли вече не са нито малки, нито достъпни (ВИДЕО)

Родена от недоимъка след Втората световна война, малката градска кола е всъщност едно от най-жизнерадостните изобретения на човека. Обичаме я по три причини. Първо, пести ви нерви, защото е лесна за каране и паркиране в градската джунгла. Второ, пести ви и пари, защото струва малко и харчи малко. И трето, може да е много забавна за каране, защото по рождение има това, което разни суперколи постигат със свръхскъпи материали - тоест ниско тегло.

Сега Volkswagen Polo и Ford Fiesta, двата най-важни автомобила в този сегмент в Европа, имат нови поколения. И още от пръв поглед ще видите, че поне две от трите причини да ги обичаме вече ги няма.

РАЗМЕРИТЕ. Първо, те вече изобщо не са "малки" градски коли. Новото Polo всъщност е дълго колкото Golf тройка - и дори е по-широко от него. Fiesta е станала с повече от половин метър по-голяма от първообраза си от края на 70-те. Същото се отнася и за теглото: представете си средно 400 килограма отгоре спрямо оригиналите. Вярно, това до голяма степен се дължи на новите технологии: някогашните градски коли имаха в най-добрия случай радио и запалка, докато тези две са технологично по-сложни от изтребителя на Люк Скайуокър. Но това не променя факта, че онази неустоима пъргавина, която само малкото килограми могат да дадат, е безвъзвратно изчезнала.

ЦЕНАТА. Някога се предполагаше, че това са автомобили за студенти и млади семейства. Днес Volkswagen и Ford явно се целят в наследниците на саудитското кралско семейство. Polo започва от приемливите 26 000 лева, но за най-ниско ниво на оборудване и слаботелесен атмосферен мотор. Еднолитровият турбобензин със 115 коня в съчетание с DSG автоматик се предлага за почти 35 000. А после започвате да добавяте опциите - и смело прекрачвате 40-хилядната граница.

При Fiesta началото е на 23 хилядарки, пак за атмосферен бензин. За еднолитров турбобензин със 100 коня и автоматик цената вече е 34 000. За луксозната версия Vignale става 41 000 - и дори тук ще трябва да доплатите за неща като активен паркинг асистент, активен круиз контрол и автоматични светлини. Като добавим и аудиото от Bang & Olufsen, тази Fiesta прехвърля 45-те хилядарки.

НА ПЪТЯ. След като на бърза ръка ви сервирахме основните недостатъци на тези два автомобила, да видим имат ли с какво да ги компенсират. Като несъмнен плюс бихме посочили двигателите: и при двете коли това са трицилиндрови турбобензини, чиято мощност може да варира според настройките. Ако преглътнете звука на кухненски миксер, това са много жизнени и пъргави моторчета.

Fiesta се чувства малко по-скоклива заради по-късите предавателни числа - но това се отразява и на разхода. И двете компании безсрамно послъгват с официалните числа, но в нашия тест Fiesta надхвърли почти двойно декларирания среден разход от 5.2 на сто. Polo също бе над обещаното, макар и не чак толкова много. Признаваме, че не сме еталони за икономично шофиране, но се съмняваме, че и чичо Скрудж би успял да изцеди 5 на сто тук. На пътя и двете машини стоят много добре. Все пак Fiesta е по-веселата за каране, докато за Polo по-подходящата дума е "компетентно".

ВЪТРЕ. Тук са най-съществените промени и при двата модела. От Volkswagen най-сетне са се решили да разчупят малко консервативния дизайн и да го освежат с цветни панели и по-интересни материали. Несъмнен плюс е новата мултимедийна система, елегантно вградена в таблото и с добра резолюция. Докато решението на Ford да забоде екрана отгоре по-скоро ни говори, че дизайнерите са бързали да излязат в обедна почивка. От друга страна, новата Fiesta печели много дори само от сравнението с демодирания й предшественик.

И двете малолитражки предлагат опции, които съвсем доскоро очаквахме само от коли като S-класата - адаптивен круиз контрол, отопление на седалките, асистент за паркиране и така нататък. В Polo можете да имате безжично зарядно за смартфон, а също и изцяло дигитално табло, като в Audi Q7. Fiesta пък се хвали със система за разпознаване на знаците. Най-скъпата версия е с аудио от самите Bang & Olufsen. Volkswagen предлага звук от Beats. И така нататък.

ПРАКТИЧНОСТТА. Някогашните дребосъци може и да са станали по-трудни за паркиране, но за сметка на това дават несравнимо повече вътрешно пространство. Дори и високи хора могат да се втиснат на задната седалка. Багажникът на Polo е пораснал до 351 литра - повече, отколкото ви дава сегашният Ford Focus. Макар че част от това е за сметка на резервната гума. При Fiesta товарното пространство от години е най-неудобната тема. Новото поколение поправя това: по-вертикалният заден капак увеличава багажника до 303 литра, съвсем приличен показател.

Накратко, ако си търсите икономична малка кола, с този тест само сме ви загубили времето. Тези двете нито са малки, нито са особено бюджетни. Но най-тъжното е, че производителите не ги правят все по-големи и скъпи, просто защото внезапно им се е приискало. Правят го, защото точно това искат клиентите им.

Polo 115 конски сили максимална мощност 200 Нм максимален въртящ момент 9.5 секунди 0-100 км/ч

Fiesta 100 конски сили максимална мощност 170 Нм максимален въртящ момент 12.2 секунди 0-100 км/ч

fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Когато на бензинов двигател сложат турбо и вдигне 100коня на литър е бок,лук ама на дизела като сложат 100 коня на литър или 2-3 турбота е ок а. Дали не е било същото преди 20 години когато от 2.0л дизел се вадеха 80 коня атмосферно и изведнъж туп -турбо хайде 110-120 после туп - комън рейл хайде 150-180. Освен това вече 7-8 години масово се правят такива двигатели и в западна Европа където ги карат още не са пропищяли. Тук и уж здравия дизел е пълен с проблеми ама защото е на 300+ к км
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Двигателите с тези малки обеми и турбота са плюс единствено за сервизите.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Като несъмнен плюс бихме посочили двигателите: и при двете коли това са трицилиндрови турбобензини..."Това е един огромен минус причините са много ,но нивото е ниско и няма смисъл да ги изброявам поединично.
  • #5
    carpe_diem ( преди 6 години )
    После електричките били скъпи - 40 хилки за Поло или Фиеста, като Zoe-то примерно е 60.Да, по-скъпо е, ама до няколко години ще се поизравнят с по-добрите нива на оборудване на малолитражките...
  • #4
    KLASIKA ( преди 6 години )
    Някогашните достъпни малки коли вече не са нито малки, нито достъпни....!!!!!!Е за кой са тогава....?!?!?Средната класа лагерни колички ли да кара......?!?!?А защо са големи?,защото:-са наблъскани с никому ненужна електроника!...-то какабели ,датчици,компютри и какво ли не!...-и вътре не остава място и затова ги разширяват за да поберат всичките тези ***.....На работа ли ще ходиш или ще се чоплиш в подменютата ?На ексглокзия ли ще ходиш или ще кажеш:-вие отивайте наплаж ,аз ще си ровя в колата на компютъра...На рожден ли ще идеш или ще кажеш:-вие духайте свещите без мен,аз ще си ровя в колата за информация.....ЗА ТЕЗИ КОИТО СА РОДЕНИ ПО-КЪСНО,ЗНАЙТЕ:-ЕДНО ВРЕМЕ КОЛИТЕ ХЕМ БЯХА ПО-МАЛКИ,ХЕМ БЯХА ПО-ШИРОКИ!!!!!БЯХА СЛЪНЧЕВИ И ПРОСТОРНИ И ПОВРАТЛИВИ И ПО-КРАСИВИ И КАРАШ И СЕРАДВАШ!!!!СЕГА СА ТЯСНИ,СЪС СИНТЕТИЧНО КАРАНЕ-НИЩО НЕ УСЕЩАШ,НЯКОЙ ТЕ ВОЗИ И ТИ СЕ ЧУВСТВАШ КАТОКАСТРАТ ИЛИ В НАЙ-ДОБРИЯ СЛУЧАЙ КАТОЕВНУХ....- С ПО-МАЛКИ ПРОЗОРЦИ,С ОГРОМНА СРЕДНА КОНЗОЛА КОЯТО ПРИТИСКА ПЪТНИЦИТЕ И МНОГО-МНОГО ТЕЖКИ И РАЗДУТО-ГРОЗНИ ЗАРАДИ ЕЛЕКТРОНИКАТА!!!А ПОНЕЖЕ ВЕЧЕ СА ТЕЖКИ ОТ НЕНУЖНАТА ЕЛЕКТРОНИКА И СА ТРУДНИ ЗА КАРАНЕ ,ТО ЕЛЕКТРОНИКАТА ГИ ДЪРЖИ НА ПЪТЯ ЗА ДАНЕ СЕ ОБЪРНАТ КАТО КЪЩИЧКИ.....?!?!КАТО ИЗКЛЮЧИТЕ ЕЛЕКТРОНИКАТА ТО ТЕ СЕ ВЪРТЯТ,СУЧАТ СЕ,НАКЛАНЯТ СЕ,ПЪРЗАЛЯТ И МОЖЕ ДА ГИ КАРА САМО ОПИТЕН ПИЛОТ-...ХЕ! ,ТОВА КОЛИ ЛИ СА ,ПИТАМ И ОТГОВОР НЕ МИ ТРЯБВА.....ЩЕ КАЖЕТЕ ЕЛЕКТРОНИКАТА Е ЗА БЕЗОПАСТНОСТ.ОГРОМНИ ГЛУПОСТИ!...ЕДНО ВРЕМЕ GTI МОДЕЛИТЕ БЯХА ОТ 90 ДО 130 К.С. И БЯХА СВИРЕПО-БЛАЖЕННИ ЗА КАРАНЕ ЗАЩОТО БЯХА ЛЕКИ И БЯХА КОЛИ КОИТО САМИ СЕ ДЪРЖАХА НАПЪТЯ!!!!СЕГА МАЛОЛИТРАШКИТЕ ВЕЧЕ НЕ СА С ТОЛКОВА МАЛКО КОНЕ ,НО ПЪК ТЕЖАТ ЗАДВЕ КОЛИ.....?!?!ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА ПО-ГОЛЕМИТЕ КОЛИ !!!!!...-ОЩЕ ПОВЕЧЕ БЕЗМИСЛЕНИ КОНЕ И ОЩЕ ПОВЕЧЕ МНОГО,МНОГО БЕЗУМНИ КИЛОГРАМИЩАВ ИЗЛИШЪК , НЕ САМО ТОВА АМА СЕГА ПЪК И SUV-ВЕ ......?!?!ЕЙ НА ТОВА МУ СЕ ВИКА ЛИЦЕМЕРИЕ И ПОКАЗВА КОЛКО Е ОГЛУПЯЛ ДОБИТЪКА И КАКЪВ ОЗВЕРЕЛ *** СЕРАЖДА ЩОМ ГОПРИЕМА ЗА НОРМАЛНО!!!!И КАКВО СТАВА :-ПО ПЪТИЩАТА ЛЕТЯТ БЕЗУМНИ ТОНАЖНИЦИ ,КЪЩИ С НЕНОРМАЛНИ КОНСКИ СИЛИ КОИТО САМО ЕЛЕКТРОНИКАТА ГИ ДЪРЖИ НА ЧЕТИРИ КОЛА И КАТО СЕ УДАРЯТ КАКВО СТАВА С ЦЯЛАТА РЕКЛАМИРАНАБЕЗОПАСТНОСТ:-СПОЯВАТ СЕ ДВЕМТЛ-БЕТА И ОТ ПРОЗОРЦИТЕ ЕДИНСТВЕННО СТЪРЧАТ ДВЕТЕ ИЛИ ЧЕТИРИТЕ ИЛИ КАКТО Е МОДНО СЕГА ДЕСЕТЕ КЪРВАВИ ВЪЗДУШНИ ВЪЗГЛАВНИЦИ ЗАПЪЛВАЙКИ С КРЪВ ФУГИТЕ ПО АСФАЛТА!!!!Това законите на физиката не ги интересува дали има електроника или други ***.....Законите си спазват основния закон:ЩОМ СЕ СБЛЪСКАТ ДВЕ НЕНУЖНО-ТЕЖКИ ТЕЛА С НЕПОТРЕБНИ ПО ЧИСЛЕНОСТ КОНСКИ СИЛИ И С БЕЗУМНА СКОРОСТ ПРЕДИЗВИКАНА ОТ КОНСКИТЕ СИЛИ И ТЕЖЕСТА НАТОНАЖНИЦИТЕТО ВСИЧКИ СИСТЕМИ ЗА БЕЗОПАСТНОСТ И БЕЗБРОЙВЪЗДУШНИТЕ ВЪЗГЛАВНИЦИ ПРАВЯТ ТАКА,ЧЕ ХОРАТА ДА ИЗГЛЕЖДАТ КАТО ЖИВИ ,ЗАЩОТО ГИ ПРИДЪРЖАТ ИЗПРАВЕНИ ДОКАТО ВАЖНИ ОРГАНИ ОТ ТЯЛОТО ИМ СЕ ТЪРКАЛЯТ ПО ШОСЕТО И ГАРГИТЕ ВЕСЕЛО ГРАЧАТ И КАЦАТ РАДОСТНО ПРАЗНУВАЙКИ ЛУДОСТА НА ЕДНА ЕПОХА И ВСЕ ПО-ОТКАЧЕНОТО НОВО ПОКОЛЕНИЕ КОЕТО ЛАМТИ ЗА ВСИЧКО НЕНУЖНО ОБОГАТЯВАЙКИ ПЕЧАЛБАРИТЕ.....
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Смешно е. Още Hyundai Accent от 1993 г. е с мулти линк задно окачване. 77662
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Талаш.
  • #1
    Собственик на Фокус ( преди 6 години )
    Общо взето, разликата на Фиеста/Поло с по-горния клас - Фокус/Голф е малка - в размерите, и липсата на задно независимо окачване! При Голф беше достъпно при високо ниво на оборудване, докато при Форд беше стандартно от първото поколение на Фокус, досега! Новия Фокус по примера на Ваг ще има независимо задно окачване само в топ оборудване! При положение че задното независимо вече не е стандартно, предпочитам Феста пред Фокус! Достатъчно просторна е, без да е трудна за паркиране в центъра на града
fallback
Последни