fallback

Renault и Nissan се сливат в една компания?

Японците преговарят да откупят дела на френската държава, твърди Bloomberg

Renault и Nissan преговарят за окончателно сливане помежду си, съобщи Bloomberg, позовавайки се на различни информирани източници. Сделката се движи лично от председателя на алианса Карлос Гон. Двете компании засега отказват официален коментар. Дори и непотвърдена обаче, информацията доведе до рязко поскъпване на ценните им книжа. Тези на Renault скочиха с над 8% до най-високите си нива от десетилетие насам. Така пазарната капитализация на френската компания достигна 29 милиарда евро. Тази на Nissan е около 35 милиарда евро. Като финансов министър Еманюел Макрон (вдясно) няколко пъти застана на пътя на Карлос Гон. Като либерален президент обаче може би ще отстъпи и ще приключи държавното участие в RenaultФренската и японската компании са в съюз от почти 20 години, а след присъединяването и на Mitsubishi през 2016 се превърнаха в най-големия световен производител на леки автомобили, с 10.6 милиона бройки през миналата година. Отделните компоненти на съюза обаче са в сложни отношения помежду си и според анализаторите до голяма степен пропускат да се възползват от възможностите за споделяне и пестене на разходи, които пълното сливане би им дало. Renault притежава 43% от капитала на Nissan. Японците на свой ред държат 15% от Renault, но без право на глас. Други 15% от Renault контролира френската държава. Ако те бъдат продадени на Nissan, това ще е най-гладкият път към сливането, но от години официален Париж се съпротивлява на сделката. Като финансов министър преди три години Еманюел Макрон дори натисна за увеличаване на държавния дял. Като президент обаче Макрон може би ще е склонен да отстъпи по този въпрос и да продаде дела на Nissan. Още преди месец Карлос Гон обяви, че е от ключово значение алиансът да бъде направен "необратим", и подчерта, че в очертаващата се технологична революция - най-вече в областта на електрическото задвижване и автономното управление - размерът на компаниите ще е жизненоважен фактор.В момента двете компании пестят по около 5 милиарда евро годишно от синергии, но всъщност по-малко от една пета от произвежданите от тях автомобили са на споделени платформи. Плановете на алианса са до 2022 година да продава по 14 милиона автомобила годишно. Трите отделни части на съюза се допълват добре: Renault има много силни позиции в Европа, Nissan е сериозен фактор в Китай и Северна Америка, а Mitsubishi разполага с подходящи модели за пазарите в Югоизточна Азия, както и с отдавна развивани хибридни и електрически технологии- Деликатен въпрос около предстоящото сливане е къде ще бъде централата на бъдещата единна компания. И Франция, и Япония вероятно ще възразят тя да е съответно в Токио или Париж. Евентуалното соломоновско решение ще е базата да бъде преместена в Амстердам, коментират пред Bloomberg добре запознати източници.  

Тагове: nissan renault mitsubishi
fallback
  • #5
    Аха ( преди 6 години )
    Renssan или Ninault ше е?
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    "къде ще бъде централата на бъдещата единна компания"?В Пазарджик, разбира се!
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дърпат се защото става въпрос за милиарди евро,които под една или друга форма се разпределят между големите риби във френската политика. Те заради това искат да увеличат дяла си, а не да го продават. Изобщо нещата са много мътни и кървави. Нещо подобно са Фолк с Ваген но мн0го по зле.
  • #2
    д-р Исня ( преди 6 години )
    Никоя държава не си продава дяловете в ключовите отрасли, само една страна пълна с *** тъпагьоси и управлявана от най-отличилите се безмозъчни кретеноиди абдикира от всички направления, за да ги подари на аймани от кол и въже! Коя е тази държава?
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ти да видиш!Нали държавата била лош стопанин , а сега се дърпат да продават дела си.
fallback
Последни