fallback

Как да разберем, че автомобилът, който ще купуваме, е удрян по-рано?

Ето ви 6 признака, които трябва да ви накарат да бъдете нащрек

Решавате да си купите автомобил на старо. Преди обаче да го закарате за проверка в сервиз, можете и сами да разберете дали тази кола по-рано не е претърпяла сериозен инцидент на пътя. И съответно да се откажете от нея, преди да е станало късно. Ето 6 прости признака, за които трябва да внимавате.Автомобилът е достъпен за оглед само вечер„Мога да ви покажа колата само вечер, а през уикендите съм зает” – ако чуете тези думи от продавача, направо се отказвайте. Огледът трябва да се извършва само на дневна светлина или в добре осветено помещение. В противен случай рискувате да не видите някои дребни вдлъбнатини и ожулвания по каросерията, които могат да ви насочат към други проблеми. Дори автомобилът да ви хареса, не бързайте с покупка „на сляпо”, а проявете малко търпение.Прекален блясък на каросериятаВсеки иска да седне зад волана на блестяща машина, но именно такава трябва да ви накара да застанете нащрек. Особено ако колата е на повечко години и пробегът е доста сериозен. Експерти считат, че именно блестящо полираният стар автомобил най-вероятно е претърпял инидент и се прави всичко възможно това да бъде прикрито от продавача. Затова внимавайте, ако калникът, вратата или някой друг елемент се отличава на цвят от останалата част на каросерията.В някои случаи е изключено, дори да се натъкнете на кола, за която се използвани елементи от каросерията на други машини. Помнете, при повторна авария пострадалата по-рано конструкция не ви гарантира никаква пасивна безопасност. Затова и внимателният оглед е много важен и е най-добре на него да водите човек, който има опит с подобни неща – като боядисване, например. Нестандартни болтовеСлед сериозен удар някои елементи по каросерията не се поправят, а директно се заменят от други. Колата е изцяло боядисана и разлика в различвите детайли няма. Препоръчително е да се огледат болтовете, които държат различните елементи. Ако са различни от оригиналните или пък чисто нови, това явно показва, че тази част е сменяна или поправяна. Затова внимателно прегледайте болтовете и от другата страна и потърсете разлики. Същото се отнася и за уплътненията.Разлики в пролуките и кухинитеТова е още един признак, показващ, че по този автомобил е работено. Неравностите в пролуките между различните детайли от каросерията понякога се виждат с просто око. При качествено сглобените коли това го няма, затова внимателно проверете разстоянията между отделните детайли. Понякога това може да стане само с прокарване на пръст. Огледайте внимателно и линиите на каросерията, които също могат да покажат изкривяване. Също така е добре да се погледне и под пода на багажника. Място, което често остава „забравено” след ремонт.Емблемите не са на мястоДетайлите са много важни – затова обърнете внимание как са поставени емблемите при даден модел. Да кажем, че на харесаното от вас Volvo XС70 емблемите на багажника се намират на диаметрално противоположни места, а собственикът му ви убеждава, че просто е решил да ги премести, защото така му харесва. Дали обаче някой ще му повярва?Разминаване в маркировката на стъклата и на предпазните коланиПърво, обърнете внимание на маркировката на черното и на страничните стъкла, които не се сменят без причина. Индексът им задължително трябва да съвпада с годината на производство на автомобила. Второ, огледайте за същото и предпазните колани, тъй като е възможно и те да бъдат сменяни.P.S, В крайна сметка, ако един автомобил се използва непрекъснато, то по каросерията му вероятно ще има следи. Боядисана броня или калник не са трагедия, но задължително трябва да бъдете особено внимателни при огледа, защото разходите по колата след това са изцяло за ваша сметка. 

Тагове:
fallback
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    То може да са удари които са причинили само кривини и деформации по външните панели(ламарини), а може и да са по тежки които да са нарушили носещата конструкцията на колата. От удар со удар има ралика.
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Лошото е че голямата разлика между вече удряна и здрава кола ще я усетиш ако я удариш пак. Иначе през останалото време ще имаш просто хлабави пластмаси и криви фуги освен ако не е нарушена геометрията на колата
  • #2
    Men ( преди 6 години )
    Изобщо не е страшно да купиш кола с удар, важното е как е поправен. Ако ремонта е кадърен караш си колата и нямаш проблеми. Моята я взех със сменяно предно стъкло и се виждаше, че е удряна, но беше добре поправена. Вече 6 години нямам проблеми с нея.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Няма какво да се лъжем - на Горубляне я има 10% коли които не са претърпели порядъчен удар я не. А 100% от италианките са били с леки удари. И всичките са кърпени и лъснати колкото да се продадът
fallback
Последни