Автомобилният портал Edmunds публикува данните от изследване на лоялността на американските собственици на превозни средства към определени марки. Специалистите са преброили най-преданите купувачи във всеки сегмент спрямо страната, в която е произведена тяхната кола.Оказва се, че най-лоялните собственици са тези на всъдеходи, кросоувъри и пикапи. При закупуването на нов автомобил, те най-често избират същия тип машина. Забелязва се спад при сегмента на леките коли – ако през 2012 г. най-лоялните купувачи са били 70%, то през 2017 г. те са 57%.За сравнение, доволните от кросоувърите са 75% през миналата година, а тези при кросоувърите и всъдеходите са 74%, показва проучвавено.Високата лоялност се запазва и при избора на автомобил в зависимост от страната, в която е произведен. При японските моделя предаността на клиентите е 83%, а при Kia и Hyundai – 68%. За американски коли резултатът е 53% .Най-лоялни се оказват купувачите на Toyota (63%), следвани от Subaru (61%), Honda (60%), RAM (54%) и Chevrolet (54%). На обратния полюс – при аутсайдерите, се класират марките Chrysler, Smart и Dodge, при които процентите са под 20.В премиум-сегмента най-рядко си купуват коли от други марки досегашните собственици на Lexus, Audi, Land Rover, Mercedes-Benz и Porsche. Обратното се наблюдава при шофьорите на Infiniti, Jaguar и Volvo.Снимки: Toyota, Honda