IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как лесно да разберете какво не е наред с колата ви

Може да установите възникнал проблем дори само със сетивата си

Как лесно да разберете какво не е наред с колата ви

Днешните автомобили са доста сложна техническа система, която се управлява от бордови компютър.  А дори и най-добрите коли понякога се повреждат. Понякога е много трудно да се диагностицират и  идентифицират неизправностите. На практика обаче всеки шофьор, дори този, който няма големи технически познания, може да установи възникнал проблем с автомобила си, като използва само сетивата си.

Как да разберете какво не е наред с колата ви

С нос


При търсенето на проблеми с колата чувствата на човек му помагат добре. Така например,  миризмата на дим ще се усети дори от най-невнимателния шофьор. Влизането на изгорели газове в салона трябва да стане причина за безпокойство. Най-вероятно има изтичане на отработени газове някъде под дъното. В този случай не продължавайте да шофирате, защото въглеродният оксид, проникнал в кабината, може да доведе до загуба на съзнание и дори смърт.

Как да разберете какво не е наред с колата ви

Миризмата на бензин или масло обикновено показва, че една от тези течности изтича. Бензинът може да тече от резервоара, както и от разхлабени скоби, като образува миризливи и цветни локви по асфалта. Маслото пък започва да капе от уплътненията в износения двигател и от връзките в окачването.

Как да разберете какво не е наред с колата ви

Охлаждащата течност (антифриз) има доста добре различима сладникава миризма. Тя може да бъде усетена в случай на изтичане от системата или при прегряване на двигателя.

В случай на повреда в катализатора, отработените газове се обработват недостатъчно и миришат на сяра. Акумулаторът може да мирише по същия начин, когато работи при прекомерно натоварване.

Как да разберете какво не е наред с колата ви

Миризмата на изгоряло дърво или на гума може да означава един от няколко проблема. Причината би могла да е продължително спиране, шофиране с вдигната ръчна спирачка, изгорял съединител и др.

Ако пък в колата започне да мирише на плесен или на стари чорапи, тогава си заслужава да се провери филтъра да въздуха в купето, както и за наличието на вода под стелките. Може също така последните да не са добре изсъхнали, особено ако са текстилени, при последното ви посещение в автомивката.

С ръце

Как да разберете какво не е наред с колата ви


Всеки шофьор може да установи доста проблеми с автомобила, просто като хване. Вибрациите и треперенето му показват проблем с колелата или със спирачките. Ако воланът е прекалено "свободен", с голям луфт, това означава, че има проблем с накрайниците или с шарнирните болтове. Ако пък воланът е твърде стегнат, най-вероятно има проблеми с хидро- или електроусилвателя.

Как да разберете какво не е наред с колата ви

Лошото включване на предавките също е сигнал за посещение в сервиза. В този случай не отлагайте това, защото отсроченият ремонт на трансмисията ще ви струва повече.

С крака

Как да разберете какво не е наред с колата ви

Краката на шофьора също могат да се превърнат в източник на информация за състоянието на колата. Така например, при натискане на спирачките може да почуствате вибрации. Това най-често говори за износени спирачни дискове или за биене на дисковете.

С ухо

Шофьор, който прекарва много време зад волана, добре познава всички звуци от своя автомобил. Следователно, всеки външен шум се разпознава незабавно. Така например, скърцането, което се усеща при завоите, показва износването на окачването или рулевото управление. Скърцането по време на спирането явно е от "заминали" си спирачки, а  свиренето под капака показва износен ремък или "умряла" водна помпа.

Как да разберете какво не е наред с колата ви

Тропането в зонатата на двигателя обикновено сигнализират за износени бутала, звънливото почукване - за необходимост от регулиране на клапаните, а при глухите удари не ви остава нищо друго освен да се изръсите за основен ремонт на двигателя.

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Здравейте колеги някои може ли да ми каже защо като пусна климатика на колата и започва да мирише на изгоряла нафта. Колата е със дизилов мотор.
  • #9
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И къде мушкаш по-точно като зарядните станции из България се броят на пръсти.Ако намериш, тряя чакаш поне 40 мин.,но за най сигурно час за да я заредиш.Или прибирам се от работа и къде я включвам,па после като пия една ракия, да ходя да я прибирам.И колко е тоя живот на тая батерия, да ти кажа не е много.Точно като на GSM си има определен брой зареждания и после брак.Ми тоя ток от де идва все още?Пък за България за батерии не ми говори.В София само, жената градско и после в гаража ако имаш.
  • #8
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Какви масла ви гонят ( преди 6 години )
    Съвременните, НАИСТИНА съвременните, недопотопни автомобили нямат ауспух, нямат масло, нямат изгорели газове и нямат миризма на нафта, нито бензин, нито течове на антифриз ;) Спирачки не скърцат, понеже за целя живот на колата се ползват един чифт накладки (т.нар. рекуперация, сиреч моторна спирачка)Под капака не се гледа, цялата грижа е само да се мушне в мрежата след ражота като GSM-а и това е.
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Вярно е това за горенето на маслото. Моята е взех нова, още е на 40хил. км. и не гори нищо, но в книжката изрично пише, че било нормално да гори литър на 1000км !!! ... ужас Спомням си приятел си купи нов Голф 5 2.0 TDI и му гореше горе долу толкова. От VW в сервиза му казаха.... еми така са, нормално !!! Еми явно не са го излъгали. Да видим мойта, кога ще почне...
  • #6
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    за съвременните немски коли си нормален разход на масло литър на 1000км, нещо почнаха да им слагат скапани сегменти, дето не държат и 150хиляди км, ама затова време и веригата на двигателя вече е пред скъсване и трябва да се сменя
  • #5
    19 rate up comment 13 rate down comment
    qqd ( преди 6 години )
    Немски батал, забрави да споменеш и промишленото количество масло, което им трябва на немските таралясници. Затова някой, който се качва за първи път на прехвалените немски кошници, може да реши че има проблем, щото маслото му изчезва безследно... :))))
  • #4
    23 rate up comment 22 rate down comment
    Немски батал ( преди 6 години )
    Специално за немските, част от препоръките са неработещи, защото страничните и паразитни шумове са нещо нормално и съвсем обичайно. Отваряте предния капак и чувате симфония от шумове. Влизате в купето и тръгвате. Там вече симфонията се превръща в опера от скърцане, тракане и хлопане. А от миризмата на асфалт трудно ще хванете миризмата на гориво, изгорели газове или антифриз. И карате ли немски винаги си носете дъждобран, защото таваните текат, както и дебели обувки за да не ви се мокрят краката
  • #3
    20 rate up comment 36 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    специално за япоснките - когато е тихо долепяш ухо до колата и чуваш как ръждата е яде яде яде ...
  • #2
    23 rate up comment 3 rate down comment
    123 ( преди 6 години )
    Най *** е страх от непознат шум в двигателя ама по от мила жена.
  • #1
    32 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    и също да се знае , че има вода в карбуратора когато колата е паднала в басейна