fallback

Оставки в Renault заради спора кой да наследи Карлос Гон

Като фаворит за поста на шефа се очертава бившият му колега от Michelin Тиери Болоре

Втори член на висшето ръководство на групата Renault напусна в навечерието на решителната среща, на която трябва да бъде определен наследникът на Карлос Гон начело на френската компания, информира Reuters. Карлос Гон с Тиери Болоре, който все повече се очертава като сигурния му наследник в RenaultОставката на Тиери Демаре, дългогодишен шеф на петролния гигант Total и "независим директор" в борда на Renault, е свързвана от анализаторите именно с конфликта между Гон и френската държава кой да го замести като главен изпълнителен директор на компанията. Два дни по-рано от борда се оттегли и главният директор по изпълнението Щефан Мюлер, който се смяташе за единия от двамата главни кандидади за наследници на Гон. Това разчисти пътя за другия - главния директор по конкурентоспособността Тиери Болоре. От Renault отказаха да коментират двете оставки "на база слухове и спекулации". Според близки на Демаре обаче той се е оттеглил, за да не бъде принуден да гласува за заместника на Гон. Натискът в полза на Мюлер, ветеран с предишен опит от BMW и Volkswagen, идваше най-вече отвън. Самият Гон напоследък загатва предпочитанията си към Болоре, с когото е работил още през 90-те в Michelin. Постовете "директор по конкурентоспособността" и "директор по изпълнението" бяха създадени от Гон преди пет години, след като тогавашната му дясна ръка Карлос Тавареш напусна, за да оглави конкурента Peugeot-Citroen. Швейцарецът с германски паспорт Щефан Мюлер, бивш кадър на BMW и VW, обяви оттеглянето си от борда на Renault в края на миналата седмицаНеотдавна Renault отхвърли слуховете, че сегашният шеф ще се оттегли още сега, и обяви, че ще го предложи за още един мандат на общото събрание през юни. Френската държава обаче, която е един от големите акционери в групата, настоява Гон отсега да оповести бъдещия си наследник, за да е ясна стратегията за развитие. Карлос Гон изигра ключова роля в спасяването и на Renault, и на Nissan от банкрут преди десетилетие, после подтикна двете компании да се съюзят и през миналата година успя да добави към алианса и закъсалата Mitsubishi. С това Renault-Nissan се утвърди като един от двата най-големи производителя на автомобили в света, заедно с Volkswagen. Гон обаче влезе в поредица конфликти с френската държава, особено по времето, когато икономически министър бе сегашният президент Еманюел Макрон. Държавата принудително увеличи капиталовия си дял, за да може да налага вето върху решенията на Гон, и се опита да му намали заплатата. Париж настоява също за пълно сливане между Renault и Nissan - перспектива, която среща силна съпротива от страна на японската компания. В момента Renault притежава 43.4% от капитала на Nissan, който на свой ред държи 34% от Mitsubishi.  

Тагове:
fallback
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пич, франсетата спасиха нисан, а не обратното. Факт, е че нисан са доста по-добри в момента, но рено спаси и лада и дачия и ги развива, като марки с доста добри успехи. Не може да им се отрече, че се справят много добре с нелоялната конкУренция на немците и ги забиха в земята. Просто се насочиха към пазари, които не са толкова "атрактивни" или са недостъпни за немците. Общо взето много добре се управлява рено, след като има такива добри резултати през последните години.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дачия е всичко друго, но не и измислена от франсетата. Явно си твърде малко детенце на демокрацията и си мислиш, че всичко измислено и създадено е след 89-та, а преди това хората са живеели в пещери и са карали колелета.Един без друг не можели хахаха. Не бе рендетата не могат без Нисан и Дачия, а не обратното. А ако всичко беше ок в алианса нямаше френската държава да им се меси в бизнес делата и да налага волята на административните некадърни политици, които превърнаха хубавата Франция в гето.
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    А Дачия кой я измисли, да не би мамалигарите отатък Дунава. Всички разработки на малки двигатели и платформи в концерна са на Рено, големите са на Нисан, едни без други не могат.
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Движещите сили в този алианс са Нисан и Дачия. Рендетата са само пълнеж и да прибират парите. Държавна перачница и нищо повече. Ако Нисан излязат от алианса ще стане много интересно за рендетата как ще я закъсат. Само Дачия едва ли ще успеят да ги измъкнат от блатото.
  • #7
    Абсолютен ФАКТ! ( преди 6 години )
    А ги напусна Нисан а тиа от рено ги купиха дачия!
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тамън уж станаха най-големия производител и сега ще се разпаднат от горе надолу.
  • #5
    Макрон ( преди 6 години )
    Ще изядем дръпнатите с парцалите!
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами като спасиха Нисан с парите на френския данъкоплатец и после продадоха бизнеса си камиони за да намерят пари за разработките на нови двигатели и платформи за новия съюз, имат право да си търсят възвръщаемост на инвестицията. Както Донфенг и Шанхай Моторс в момента дърпат юздите респективно на Пежо и ГМ. Няма безплатен обяд.
  • #3
    Факт! на фактите ( преди 6 години )
    "Държавата принудително увеличи капиталовия си дял, за да може да налага вето върху решенията на Гон, и се опита да му намали заплатата. Париж настоява също за пълно сливане между Renault и Nissan - перспектива, която среща силна съпротива от страна на японската компания."Те това е ИСТИНАТА за недоразумението, наречено "рено".
  • #2
    Дошо ( преди 6 години )
    "...с конфликта между Гон и френската държава кой да го замести като главен изпълнителен директор на компанията."Айде пак някой "факт" да твърди, че рено не било полудържавна перачница! ахахаха
fallback
Последни