fallback

Nissan, Honda и Toyota заплашиха да напуснат Великобритания

Японците, които правят половината от всички коли в страната, са силно притеснени от Brexit

Nissan, Honda и Toyota ще напуснат Великобритания, ако Brexit остави търговски бариери между страната и ЕС, предупредиха трите компании при срещата си с министър-председателя Тереза Мей. Японските гиганти допринасят за почти половината от общо 1.67-те милиона автомобила, сглобявани ежегодно в Обединеното кралство. Японският посланик си позволи необичайно остър тон на излизане от "Даунинг Стрийт" 10На срещата с Мей присъстваха президентът на Nissan Europe Пол Уилкокс, изпълнителният директор на Toyota Europe Йохан ван Зюл и шефът на Honda Europe Йън Хауълс. Японският бизнес е инвестирал над 50 милиарда евро във Великобритания през последните десетилетия, след уверенията на поредица правителства от Маргарет Тачър насам, че ще им бъде гарантират свободен достъп до пазарите на Стария континент. Миналата година Мей лично увери представители на Nissan и Honda, че излизането от ЕС няма да създаде препятствия за бизнеса им. Събитията от последните месеци обаче все по-убедително загатват, че бариери между Обединеното кралство и Евросъюза все пак ще има. "Ако операциите във Великобритания спрат да бъдат печеливши, нито една частна компания не би продължила тези операции", заяви след срещата японският посланик в Лондон Коджи Цуруока. Само в завода на Nissan в Съндърланд се произвеждат една трета от всички автомобили във ВеликобританияПовечето японски и други чуждестранни корпорации настояваха за преходен период до 2020 година, в който Обединеното кралство да остане част от единния европейски пазар. Мей обаче бе категорична, че страната й ще напусне съюза през май 2019 година. Японските производители имат и сериозен социален ефект на Острова. Nissan например чрез завода си в Съндърланд е най-големият работодател в града и околностите му. Парадоксално мнозинството в Съндърланд гласува в полза на Brexit в референдума, на практика рискувайки да прогони основния си източник на доходи.  

Тагове: brexit
fallback
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Плевела освен някой прайд да докара друго не може. А да и за Истамбулската конвенция е завалията и обича третополови и е евроатлантик та дрънка...Доста е наивно да се мисли, че този Плевел може нещо да направи. 5 год. беше резидент (грешката е вярна резидент е бил а не президент) и нищо не свърши освен да се излага по света и у нас, а сега, когато е екс щял да прави нещо. Пълен ***!Чудя се само как може да има толкова големи наивници да вярват! Прав е професора за онези 80%...
  • #15
    Zoom-zoom ( преди 6 години )
    Айде Плевнелиев да ги базари и да местят производството при нас!
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    ще бъда много благодарен ако ми дадеш дефиниция за употребяван автомобил и нов
  • #13
    мита и такси ( преди 6 години )
    Митото за внос на нови, неупотребявани автомобили е 10% ! Тарифна позиция 8703 ! Ако си консултант по вноса на голяма фирма ще те уволнят на втория ден, ако преди това митница не изиска замяната ти с друг декларатор....
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    4-10 процента са равносилни на фалит
  • #11
    :) ( преди 6 години )
    Интересни как се чувстват сега в Съндърленд...
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Митото е само 4% за внос на автомобили и 10% за резервни части. Демек тези 4% никак не играят
  • #9
    мита и такси ( преди 6 години )
    Основния въпрос е относно 10 % мито, което се плащаше до края на 2017 г. за автомобилите, произведени в Япония. До около 2-3 месеца ще се подпише готвеното от близо година международно споразумение между Япония и ЕС за отпадане на тези прословути 10 %. В крайна сметка мисля, че японците и англичаните ще успеят да се договорят със ЕС...търговски войни между бивши съпрузи струват прекалено скъпо, а бизнеса не е истерична жена...
  • #8
    Факт! ( преди 6 години )
    А бе що се хабите.Нисан Микра се прави във Франция то е ясно че Нисан се мести там Тойота също разшири заводиа си във Франция и те се местят там.Германия няма работна ръка Турция няма да съществува до няколко години а от България дори Грейт Уол избягаха към Австрия!
  • #7
    вин ( преди 6 години )
    До първия коментар: завода на Тойота в Турция беше номер 1 по качество от всичките им заводи извън Япония! Не знам каква е последната класация, но нека не подценяваме страна с вече дългогодишно автомобилостроене, те и Словакия хабер си нямаха от това, а сега са първи по производство брой коли спрямо населението си.
fallback
Последни