Най-много пари през 2017 г. е изразходвал General Motors
Американските производители и вносители на автообили са похарчили 49 млн. долара през 2017 г. за лобиране на интересите им, свързани с новите екологични норми и и най-вече за разхода на гориво. Новите правила ще влязат в сила през 2025 г., като предвиждат средният разход на автомобилите, произвеждани в страната, да бъде снижен до 4,3 л/100 км, съобщава The Center for Responsive Politics.Най-големият лобист в автоиндустрията е General Motors, който печели най-вече от продажбите на пикапи и всъдехода. Концернът е похарчил 8,64 млн. долара. След него идват Toyota – 5,779 млн, Ford – 4, 296 млн, Fiat Crysler Automotive — 4,27 млн и Honda - 3,265 млн.За същия перод компанията Tesla е похарчила за лобиране 740 000 долара, а Mazda – 90 000. Общите разходи на Nissan, Daimler, Volkswagen, Hyundai, Kia, Tata, BMW и Lucid са 8,2 млн.Доколко са ефективни усилията на лобистите, ще се разбере през март, коготато Националното управление за безопасност на движението в САЩ (NHTSA) ще въведе нови стандарти за икономия на горивото.Смяна на показателите се предвижва и в Европа, като вече за измерване на нивата на вредни емисии и на разхода на гориво ще се използва нова процедура. Тя ще се казва WLTP (сега е NEDC), като предвижда по-дълги и по-сложни тестове. Нова сертификация на автообилите трябва да приключи през 2019 г.Законодатеството на ЕС също предвижда промяна на приетите показатели за нива на вредни емисии разход на гориво. През 2015 г. стойностите бяха 5,6 л/100 км за бензинови модели и 4,9 л/100 км. През 2021 г. нивата трябва да бъдат съответно 4,1 и 3,6 л.Снимка: Chevrolet