fallback

Колите поскъпват заради новите тестове за емисии?

Производителите може да прехвърлят върху клиентите огромните разходи за повторното сертифициране

Новите европейски тестове за вредните емисии ще погълнат огромни ресурси и най-вероятно ще доведат до повишаване на цените на новите автомобили, твърдят експерти от бранша. Промяната в методиката се наложи, след като Дизелгейт и още няколко сходни разслевания разкриха скандални несъотвествия между обявеното в брошурите и реалното замърсяване от колите. Затова от 1 септември миналата година Европейският съюз изостави старата методика за тестване NEDC и въведе две нови: WLTP и RDE. Първата е по-усъвършенствана и неподатлива на измами лабораторна проверка на емисиите от всеки нов модел. Втората, съкратена от Real Driving Emissions - емисии при реално шофиране - измерва показателите при нормално каране, и то във всякакви условия (малка и голяма надморска височина, различни температури, различен товар на колата, градски, селски и планински пътища, и т. н.). Единственият проблем е, че новите тестове изискват двойно повече време и работа от досегашните, както обясняват представители на сектора пред AutoExpress. При това през проверките трябва да минат не само новите модели, но и вече представените на пазара - по два теста за всяка различна модификация. Повечето производители имат средно по 25 различни модела в гамата си, всеки с минимум десетина модификации според задвижването, типа на купето и прочие. Новите RDE тестове ще дадат доста по-реална представа за истинските емисии на колите. Но и ще струват двойно повечеНа всичкото отгоре в повечето страни от ЕС данъчното облагане е разработено за ставки на емисиите по стария стандарт NEDC - тоест щом веднъж бъдат направени новите тестове, те после трябва да се преизчислят по стандартите на стария (България, която единствена в общността пет пари не дава за нивата на вредните емисии и изчислява данъка според мощността, няма такъв проблем). Цената за всичко това е висока и някои производители вече признават, че обмислят корекция в цените. Други пък планират да съкратят броя на предлаганите модели и модификации. Което само по себе си би било малка цена за въвеждането на справедливо измерване и прочистването на въздуха в градовете ни. Въпросът е само, подчертава AutoExpress, дали и този път не са оставени вратички в системата, така че след две-три години да се наложи тя отново да се променя из основи. Цената, както винаги, ще бъде платена от потребителите.  

Тагове: nedc rde
fallback
  • #8
    информиран ( преди 6 години )
    разходите не са само за самите тестове, а за конструктивните промени (системи, софтуер, филтри, датчици и т.н.), които трябва да се добавят на всеки автомобил така че да отговаря на новите стандарти.Това на практика ще увеличи цената...
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Вероятно тестовете, ще струват по няколко цента допълнение в цената, всички произвеждат милиони бройки годишно.
  • #6
    Бръм ( преди 6 години )
    Това вече е факт, разликата между нов автомобил бензин и дизел расте.А от началото на тази година при някой вносители цените преди отстъпки, договорки и прочие се вдигнаха с около 800 лева именно зараи посочените пречини в статията.
  • #5
    Скрунджо ( преди 6 години )
    ОГРОМНИТЕ разходи на колко възлизат? Милион за тест на автомобил, произведен в 50000 бройки, ще го оскъпи с 200 лева. Едва ли струва милион този тест, макар че знам ли ги, колко им е акъла.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    в нормална държава данъка трябва да изчислява спрямо часовете(времето) в което автомобила е в движение и зоните на шофиране както и спрямо индивидуалните показатели на всеки автомобил което ще е резултат от формула от изброените параметри не е нормално уекенд автомобил който се управлява извънградски режим да има същия дакък като един който се управлява всекидневно само в градски режим по 12 часа
  • #3
    carpe_diem ( преди 6 години )
    SAAB 9-5 на втората снимка, яко :)))
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Наистина, уникална глупост е да се изчислява данък на автомобила, според мощността, а не според разхода на гориво и от там замърсяването на въздуха. Така на практика се стимулира купуването на стара замъсрсяваща кола. Никъде в ЕС го няма това! Инъче взимаме мерки срещу замърсяването на въздуха - пародия!
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Висока цена ?Тия автопроизводители всеки произведен автомобил ли ще тестват?
fallback
Последни