fallback

Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Грешки и пропуски, които голяма част от шофьорите правят

Да имаш собствен автомобил, дава определени предимства, но същевременно води и до редица задължения. И ако те не се изпълняват, превозното средство няма да може да служи добре на собственика си дълги години. Сред тях са редовното техническо обслужване и подмяна (или ремонт) на повредените части.Някои собственици на коли обаче игнорират препоръките на производителя, а други дори изобщо не са чували за тях. Това накара автомобилни експерти  от Tоp Auto да определят петте най-разпространени грешки на собственици, които съответно водят до най-сериозни повреди на техните автомоили.1. Неспазване на сроковете за обслужванеСъвременните автомобили трябва да преминават за проверка през сервиза редовно, за да може по-рано да бъдат открити евентуални проблеми, които съответно ще доведат и до сериозни повреди. Много собственици игнорират това правило и това по-късно води до проблеми, които понякога са доста големи.2. Игнориране на предупреждениятаГояма част от повредните в даден автомобил сами сигнализират на собственика си. Това най-често става със светване на контролна лампичка на приборния панел. Собственикът обаче често не им обръща внимание, вместо веднага да се обърне към специалист.3. Неправилна работа с трансмисиятаЕдна от най-често разпространените грешки на водачите на автомобили е работата със скоростната кутия. Някои шофьори не се правят труда да натиска докрай съединителя или пък сменят предавките в неправилния момент. А скоростната кутия е един от най-скъпите агрегати във всеки автомобил.4. Рязко ускорение и спиранеСъщо доста разпространена грешка, която мнозина правят зад волана. Рязкото ускорение или спиране максимално натоварва практически всички основни агрегати и системи на превозното средство. Това съответно ги изхабява по-бързо и те излизат от строя, като се нуждаят от зямана или много скъп ремонт.5. Използване на неподходящи гумиПоследната от основните грешки, посочени от експерти, е ненавременната смяна на гумите. Особено при зимни условия това често води до попадането в инциденти на пътя, които понякога могат да струват не само поражения по автомобила, но и човешки живот. 

Тагове:
fallback
  • #15
    Анонимен ( преди 6 години )
    Друг подобен разбирач ми размени ролките на разпределителните валове при смяна на ангренаж което за малко да ме вкара в няма такова приключение. Или аз отивам за алтернатор той ми отваря стартер. Оттогава само в официален сервиз с приемен протокол и опис на всичко пипано
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако ходиш при квартални майстори - трябва да ти е много близък че да се надяваш да ти свърши работа Повечето квартални сервизи а и не само имат 1-2 наистина МАЙСТОРИ които правят името на сервиза и останалите гума да ти сменят ще объркат нещо Аз се напатих от такива - не е сериозно форумния гуру на марката да ти каже нямам такъв накрайник за мерене на налягане на бенз помпа ама ще срежем тръбата ще сложа моя накрайник и ще стане - ами аз за същите пари и без рязане се оправих в официалния сервиз
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    @ТТ и най-добрия майстор не може да види и предвиди всичко. Да не кажа че без да я поразкости сериозно и да я гледа половн-един ден само предположения може да ти даде. А сериозен майстор за да отдели толкова време ще ти вземе бая пари и накрая ще ти каже бягай от тази. Сега ако гледаш коли до около 2000-на може и да ти даде съвет с голяма вероятност за точност. Електрониката например никой не може да познае кога ще умре.
  • #12
    ТТ ( преди 6 години )
    #2 ..не че не се fix-ва като хората, но ЖЕЛАТЕЛНО Е, да е за сметка на новия собственик, а не на дилъра. Така.Стара кола, (препоръчително японска) - НЯМА с кво да те изненада. Каквото й има - вижда се, проверява се. Можеш да "уцелиш" читава (не става с целене, а с гледане!) И "гадни" ремонти (срещнали клапани, кутии..) стават лесно и евтино. Да кажем, че покупката + ремонта излизат много по-малко от само покупката на по-нова. :) оттам - само сменяш консумативи в интервал и я чекай да умре.
  • #11
    ТТ ( преди 6 години )
    ми, не знам кой го желае това "желателно"; като си купиш "по-нова" да не цъфне нещо за още една такава... това "новото" дето тука се продава за 3-7000, се купува на 100-1000 евро -> ремаркето -> сервиза -> зашиваме на 2 на 3 -> айде в мобилето: "нов внос, сервизна книжка, аху-иху перфектна! -> "абе супер си беше като я взех, ама като виде бг-пътища и нещо й стана, то и бензина/нафтата/газта скапана..."
  • #10
    sd ( преди 6 години )
    най-голямата грешка е да й се вживяваш и да й водиш дневник, да й купуваш подаръци за годишнината и т.н.Както каза колегата отдолу - карай! Като се счупи - нова. Разбира се желателно е да се купуват по-нови коли ако не и чисто нови.
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дори и да не го докосваш съединителя също можеш да сменяш предавките. обаче прецакваш СК много бързо, а и трябва да си майстор, за да можеш да го правиш.
  • #8
    112 ( преди 6 години )
    Това със съединителя трябва по-често да си го припомням че при мен само да го докоснеш и може да се сменят предавки.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не говоря за различни отпред и отзад, говоря в рамките на един мост.
  • #6
    До последния ( преди 6 години )
    Абе човеко, има коли, които си излизат от завода с различни гуми отпред и отзад.Имам BMW Z4 и на прага има табелка с размера на гумите отпред и отзад.HONDA S2000 също е така.
fallback
Последни