fallback

Audi направи „умна” електрическа мрежа

Автомобилите на марката ще си общуват със станциите за зареждане

Много автомобилни производители работат върху по-тясна интеграция на електромобилите и „плъг-ин” хибридите с електрическата мрежа. Това дава възможности на машините да променят своето време за зареждане в зависимост от ситуацията – ако мрежата е натоварена или спрямо тарифата. Подобен проект стартира и Audi. Той се казва Audi Smart Energy, като в момента работи на две места – в центъра на Цюрих и в околностите на Инголщад, където се намира централата на компанията. В експеримента участват и частни домове, като се използва хибридното Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro. Партньор на Audi е компанията от Цюрих – Ampard, която е разработила специален софтуер. Той разпределя енерегията между фотоелектрически панели, автомобила и самата мрежа по най-изгодния към даден момент начин. Всички компоненти образуват виртуална електростанция, която отчита колебанията в мрежата и ги регулира. Използваните слънчеви електростанции правят системата още по-ефектнивна, а самите автомобили могат да си „общуват” с така наречените „умни домове”. В този случай превозните средства дават енергия на домашната електротехника или на охранителната система.Над подобни проекти работят също компании като Porsche и Volkswagen, която вече приключи с експеримент, наречен INEES. В него няколко автомобила на марката бяха включени в „умна мрежа”, като от Volkswagen обявиха реултатите за „обнадеждаващи”. Засега обаче проблемите са масовото използване на такива системи за недобрата инфраструктура, както и пропуски в законодателството.Снимки: Audi, Volkswagen 

Тагове: audi smart energy
fallback
  • #9
    WRX ( преди 6 години )
    Свързани са постоянно със сервиза :D
  • #8
    Край ( преди 6 години )
    По добре да ги свържат постоянно със сервиза - и като има как директно да си записва час - автоматично.
  • #7
    младен ( преди 6 години )
    "Автомобилите на марката ще си общуват със станциите за зареждане"Ммм...да...ще чу'кат лафче. Вицове и приказки ще си разправят ;)
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мен ме съмнява, че тея пак някаква Щуротия са измислили, за да мамят със заредените киловати и да вземат парите на балъците собственици на ВАГ.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не само Leaf, но и Приус и Мирай го могат това нещо, коуто "умните" вурстове са измислили за "първи" и ще го въвеждат евентуално след години. Ама то да го въведеш е нужно и електромобили да имаш, не като тях уж дя ги имяш, а никой да не ги купува, защото хората знаят, че това са китайчета с цена за премиум.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пак софтуери разработили завалиите и ги нарекли умни. И пак не те, а външна фирма им разработва софта и пак по стара ВАГенска традиция има намесено ТДИ.След био дизелите които от въздуха и водата щяха да произвеждат био дизел сега ново 6 от тея нещастници. Тея вурстове, като ви кажат добър ден, поглеждайте да не е нощ! Няма по-големи мошеници от тях и продължават да лъжат...
  • #3
    Министър ( преди 6 години )
    Ми много ясно. Няколко милиона батерии по 50-100 киловатчаса сещате се какъв ресурс е. Ако те питат искаш ли да дадеш едни 50 милиарда за нова атомна електроцентрала или вместо това геврекаджиите да ползват умни зареждачки, отговорът е повече от ясен.Audi са назад. Към момента новият Leaf на Nissan може да захранва къщата ти при липса на ток. 40 киловатчаса са си 40 киловатчаса - 1 ден конвектор, хладилник и телевизор.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да, защото когато шофьора е т,ъ,п поне колата трябва да е умна
  • #1
    Нашенския ( преди 6 години )
    А аз съм си направил салатка с пресни зеленчуци, хубаво домашно сиренце, сипвам си ракийка и си пия. Наздраве!
fallback
Последни