fallback

Tesla обяви цените на камиона си

В САЩ машината ще се предлага за 150 000 и 180 000 долара

Производителят на електромобили Tesla Motors обяви цените за САЩ на първия си камион. Моделът Semi бе представен само преди дни, като ще се предлага в две модификации – за 150 000 и 180 000 долара. Ще се предлага и специална версия под името Founders Edition, която ще струва 200 000 долара.Серийното производство на товарната машина ще стартира през 2019 г. Първата модификация ще предлага пробег от 300 мили (482 км), а втората – 500 мили (805 км). За сравнение, камион оборудван с дизелов двигател с вътрешно горене може да измине с едно зареждане около 1500 км. Задвижването на машината се осъществява от 4 електромора, като с пълен товар ускорява до 100 км/ч за 20 секунди. Без ремарке ускорението отнема само 5 секунди, което превръща Semi в най-бързият камион на планетата.„Обичайните камиони имат дизайн на хамбар, но Semi е конструиран като куршум. Той се справя с ускорението като истински спортна кола”, заяви шефът на Tesla Motors Илон Мъск.Ръководството на компанията вече води преговори с властите в Невада, където смята да тества камиона. Предвижда се по пътищата на щата да се появят няколко групи електрически товарни машини, като целта е да се провери как те се движат в колона в реални условия.Снимка: Tesla 

Тагове: tesla motors semi
fallback
  • #13
    Wane ( преди 6 години )
    По отношение на аеродинамиката, разбира се че е по-добре да имаш по-нисък драг, но точно при Tesla Semi това няма особено значение. Този камион няма място на магистралата, а за движение с ниска скорост аеродинамиката не е от първостепенно значение. Последно Мъск е много досаден с неадекватните си изказвания, целящи да привлекат вниманието на хората, които не разбират - тръгнал да ми сравнява коефициента на въздушно съпротивление между камиона си и Bugatti Chiron... комедия беше това
  • #12
    Wane ( преди 6 години )
    Fermera, ние конкypенцията и сега си я имаме (Scania и Volvo са най-страшни), но честно казано не очаквам Tesla Semi да доведе до някакви промени в играта при камионите. Системите са автономно движение се разработват от всички играчи, така че за да се случи това с безпилотните колони, изобщо не ни е нужна Tesla, а по-скоро гиганти като Bosch и Continental, които играят основна роля в разработката на такива неща. (Освен това най-скъпото в камиона не е шофьора)
  • #11
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да тук всички хейтъри харесват водородни коли, бугатита и порше 918, защото притежават такива много ясно. Под нивото им е да карат под 800 коня и разход под 30л/100км.Пълно с неосъзнати въздухари.
  • #10
    Анонимен ( преди 7 години )
    (Пено още чакам снимка на теслата ти... на приказки си много голема знаем....)Не всеки който харесва Тесла може да си я позволи нова както и нов Мерцедес или БМВ нали?
  • #9
    Fermera ( преди 7 години )
    Наи-скъпото в камиона е шофьора.Такъв ще има само в първия камион от колоната камиони.Като прибавим и по ниското въздушно съпротивление стигам до извода че работодател на Wane има сериозна конглокенция.Преди две години съм присъствал на презентация при която три или пет трактора работят в среловиден строй и само в първия има човек.Дойде това време и при камионите.
  • #8
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пено още чакам снимка на теслата ти... на приказки си много голема знаем....
  • #7
    пена ( преди 7 години )
    "Тир на батарии, влак на батарии, кораб на батерии, самолет на батерии са възможни но излишни неща."Конкретно за самолет на батерии - ако това някой смогне да го направи дори за къси разстояния ще свали цената на самолетните билети със 40-50%. Но щом казваш, че няма смисъл....
  • #6
    пена ( преди 7 години )
    "Тир на батарии, влак на батарии, кораб на батерии, самолет на батерии са възможни но излишни неща."- дори ако въпросното "нещо" на бетерии има значително по-ниски общи експлоатационни разходи и в същото време на замърсява околната среда?
  • #5
    Край ( преди 7 години )
    До WANE Така и локомотивите са с дизелов генератор и ел. двигател обаче. Тир на батарии, влак на батарии, кораб на батерии, самолет на батерии са възможни но излишни неща.
  • #4
    Wane ( преди 7 години )
    @Край - всъщност големите кораби се задвижват точно от електричесто, което обаче се генерира от дизелови двигатели и газ-турбини. Реално са хибриди в серия.Иначе като инженер и човек занимаващ се именно с разработката на двигатели за влекачи, мога само да се смея на прототипа на Тесла и цялостно неадекватните изказвания на Мъск, с цел привличане на капитали.
fallback
Последни