fallback

Правителствата криели истината за дизела поне от 2003 година

Във Великобритания подготвят съдебни дела срещу министрите на Гордън Браун

Много европейски правителства са знаели за опасното въздействие на дизеловите автомобили върху здравето от десетилетия, но не са предприели нищо по въпроса, разкриват документи, до които се добра ВВС. Според британската Фондация за белодробни заболявания дизелите причиняват по 40 000 случая на преждевременна смърт годишноВъв Великобритания например още през 2003 министрите са били запознати с официален доклад, който разкрива твърде високите нива на вредни емисии от дизелите и предлага различни методи за ограничаването им. Тогава обаче членовете на кабинета на Гордън Браун предпочели да си затворят очите, за да не бъдат обвинени, че преследват шофьорите с дизелови коли. Приблизително по същото време подобни доклади са разглеждани от поне още три западноевропейски правителства. Разкритията предизвикаха скандал на Острова и няколко екологични организации се заканиха да потърсят съдебна отговорност от Браун и министрите му. "Това просто не е за вярване - абсолютен скандал", коментира Джеймс Торнтън от организацията ClientEarth. "Министрите са знаели, че дизелът вреди на здравето на хората, но са продължили да налагат политика, която го популяризира". Сред министрите, заплашени от съдебни дела, е и настоящият канцлер на хазната Филип Хамънд. Гордън Браун и членовете на кабинета му били запознати с опасностите от дизеловите автомобили, но предпочели да не предприемат нищоВъпросът за дизеловите емисии придоби особено големи размери във Великобритания в последните две години, след като в Лондон и няколко други градове системно започнаха да се отчитат рекордни нива на въздушно замърсяване. Според някои учени дизеловите автомобили причиняват до 40 000 случая на преждевременна смърт годишно само в Обединеното кралство. Затова и сегашният екологичен министър Майкъл Гоув предложи план за пълна забрана на двигателите с вътрешно горене от 2040 година, а дотогава ще бъдат въведени зони, в които ползването на дизел ще се облага с допълнителни такси. "Замърсяването на въздуха е тих, невидим убиец, а най-голяма вина за него имат автомобилите", коментира д-р Пени Уудс, председател на британската Фондация за белодробни заболявания. "Правителството трябва да реагира незабавно и да премахне стимулите за покупка на дизелов автомобил". Според Уудс сегашното състояние на въздуха в големите британски градове изисквало спешни и крайни мерки.  

Тагове:
fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Приблизително по същото време подобни доклади са разглеждани от поне още три западноевропейски правителства."Естествено толкова са скандализирани, че вместо да ги спрат от движение, ще ни ги продадат на нас.
  • #5
    боу таурус ( преди 6 години )
    Бензина е доста по-малка степен канцерогенен. Просто пртролното лоби избра Европа за жертва на дизела. Това е. То и газта пък е най безвредна, но защо не се вгражда фабрично. Защото кой ще купува ороизведения вече бензин и нафта-нама да ги хвърлят я ;) Горката изнасиленъ Европа......
  • #4
    Фолк с японски ваген ( преди 6 години )
    Дизела е вреден, а бензина да не е полезен, а?Но има една малка подробност - бензиновите коли горят средно с 1-2 л. повече на 100 км. Тия пари влизат в нечий джоб. Капка по капка, вир става, е казал народа.
  • #3
    Буу ( преди 6 години )
    Мдам, ама все пак реиха да толерират немско-френските канцерогенници, хитро криейки се зад неприкритата алчност на редовия европеец. И резултата вместо битка за евти бензи кактов Сащ е масовоосакатяване. Хроничната белодробна олест е типичен пример
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Те са криели, че и бензиновите газове съща са канцерогенни.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    В стария топ гиър от началото на 90-те Джеза беше казал че има проучвания че дизелите отделят канцерогенни изгорели газове. Говорим за повече от 20 години назад във времето.
fallback
Последни