fallback

Tesla Model S тръгна на водород

Пробегът на електромобила отскочи на 1000 км

Вероятно сте чували вица, че в Перник вече слагат газови уредби на Model S на Tesla? Е, стъпка към този технологичен връх беше направена в Холандия, където компанията Holthausen преработи един Model S, за да може да върви на водород. Основателят на компанията Стефан Холтхаузен обяви, че специалистите му са успели да „преборят” електрониката на електромобила, а след това са заменили блока батерии с горивна клетка и резервоар за водород. В резултат на тези промени пробегът на Model S, който вече ще се казва Hesla Model S, нарасна с над 600 км до впечатляващите 1000 км. Постижение, с което бившият електромобил може да съперничи на всеки икономичен дизелов модел, който се предлага в Европа. Освен това холандците са успели така да разположат новото оборудване на Model S, че да не отнемат от пространството в салона. Естествено, такава трансформация не е евтина – операцията струва 50 000 евро, което се добавя към и без това висока цена на Model S. Но шефът на Holthausen се похвали, че компанията вече е получила няколко поръчки за новия Hesla... Холандците явно обичат да се занимават с Tesla. В края на октомври каросерийната компания RemetzCar представи своя версия на Model S – триврато комби или съвременен прочит на концепцията shooting brake. Официалната премиера на модела на RemetzCar ще е през пролетта на следващата година, а производствената серия е от 20 коли.

fallback
  • #19
    Анонимен ( преди 7 години )
    Нека господин Жиип ми обясни каква е разликата между това да заредиш с бензин и пропан-бутан или метан? Отиваш на бензиностанция и ако има ти зареждат. Вероятно и с водорода ще стане така като се разпространи, на едната колонка бензин на другата водород.
  • #18
    Анонимен ( преди 7 години )
    Истината май ще се окаже плъг-ин хибрид с водород.
  • #17
    Striker ( преди 7 години )
    Водородната клетка, не е нищо друго освен друг вид батерия. Мъск би сложил ако има изгода и ефективност. На този етап са скъпи, опасни и не са по-изгодни от обикновени батерии.
  • #16
    JEEP ( преди 7 години )
    Екзотични горива, метан, водород, пропан, ток - който иска, кара на такива, и да се радва, че му е евтино, като удари чертата. Живея във Флорида, имаше ураган наскоро, обявиха евакуация - как нямаше бензин по бензиностанциите, как съм треперил, дали ще намеря да заредя, как имаше полиция на всяка бензиностанция да следи за реда, само аз си знам, който иска да чака в такива ситуации за метан и водород, или да зарежда на ток като спря тока за две седмици след урагана.
  • #15
    Анонимен ( преди 7 години )
    Мъск няма нищо общо с това...А и като гледам корейците са се справили страхотно с маркетинга. Даже не знаех, че съществува такъв.
  • #14
    Анонимен ( преди 7 години )
    Добре е 1000 км., друга бира. Но корейката отпреди две години минаваше 850 км. на водород.
  • #13
    Анонимен ( преди 7 години )
    Каква физика лъжеш, бе гайдо! Аман от невежи селяци!
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    При цена от 30 лева за 100 км на водород - цените са в Калифорния, все ми се струва че тая работа няма да я бъде. Тока можеш и сам да си го произвеждаш на цената на първоначалната инвестиция.
  • #11
    Анонимен ( преди 7 години )
    Водорода няма бъдеще. Няма как да излъжете физиката.
  • #10
    Анонимен ( преди 7 години )
    Водород-това вече, да!
fallback
Последни