fallback

Mazda създаде бензиновия мотор на бъдещето

Първият двигател от семейството Skyactiv-X има механичен компресор и компресия 15:1

На автосалона в Токио Mazda изпълни обещанието си да представи новия си бензинов двигател, който не използва стандартната система за запалване със свещи. Това е 2,0-литров бензинов мотор от семейството Skyactiv-X, който ще се появи в моделите на марката през 2019 г.Всъщност агрегатът използва свещи, но само при по-високи натоварвания. Той работи с много бедна горивна смес, която се впръсква на малки порции в цилиндрите при налягане от 1000 бара. В горивната камера при всеки такт първоначално се вкарват малки количества гориво. В края на такта влиза още една порция гориво-въздушна смес, след което цялата смес в горивната камера се възпламенява от искра.Този цикъл инженерите на Mazda наричат SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) - "възпламеняване при висока компресия, контролирано от запалване с искра". От компанията признават, че целият работен процес по внедряването на новия тип мотор все още не е приключил и затова той ще бъде готов за серийно производство едва след 2 години.Сред другите особености на мотора е винтовият компресор, задвижван от коляновия вал посредством ремък. В конструкцията на агрегата има и специални фазорегулатори, които контролират налягането и сензорите на всеки един от цилиндрите.Идеята на Mazda е създаването на екологичен и икономичен двигател с вътрешно горене. Неговите показатели в тези две отношения са с 33% по-добри от сегашните мотори. Ако идеята на японците бъде напълно реализирана, то двигателите от семейството Skyactiv-X ще могат спокойно да заменят дизеловите и хибридните им агрегати, като при това няма да бъдат твърде скъпи.Благодарение на механичния компресор, моторът  Skyactiv-X ще получи и по-висок въртящ момент от своите предшественици, като той ще бъде достъпен още при 2500 об/мин.Снимка: Mazda 

Тагове: mazda skyactive-x
fallback
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да доста сложно изглежда особено с това допълнително впръскване. Това едва ли ще стане просто с компресор. Дано излезе нещо макар че съм скептичен за първото поколение. От обещаваните нови технологии за сега залагам на freevalve системата на кьонихсег. Май корос 3-ката с такава система трябва да излиза съвсем скоро
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    една камара сензори и регулатори - гарантирани проблеми нон-стоп !
fallback
Последни