IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

КОМПАКТНИЯТ SUV НА CHEVROLET – CAPTIVA, ЩЕ НАПРАВИ СВОЯ ДЕБЮТ НА САЛОНА В ЖЕНЕВА

Може да изглежда странно, но европейският ренесанс за Шевролет започна с фалита на Деу и превръщането на южнокорейската фирма в подразделение на Дженерал Мотърс.

КОМПАКТНИЯТ SUV НА CHEVROLET – CAPTIVA, ЩЕ НАПРАВИ СВОЯ ДЕБЮТ НА САЛОНА В ЖЕНЕВА
Само през миналата 2005 година Шевролет продаде в Европа 240 000 автомобила. За тази година нещата продължават да изглеждат добре, като се разчита най-вече на компактният SUV Captiva, чийто дизайн бе осъществен от GM Daewoo Auto and Technology специално за европейските пазари. Размерите на автомобила са, дължина 4639 мм, широчина 1849 мм и височина 1726 мм. Размерите на произвежданите от GM  "братовчеди" за пазарите в Северна Америка са доста по-големи, най-вече на дължина. Chevrolet Equinox /Pontiac Torrent е по-дълъг с 16 см и има по-голяма колесна база с 10 см. Шевролет Каптива наистина има европейски вид, макар да е произвеждан в Южна Корея, той е взел предвид всички особености на европейския вкус в този клас, включително и възможността за трети ред седалки позволяващи превозването на 7 души в него. Купувачите ще имат избор между версия 4х4 и такава със задвижване само на предните колела. При 4х4 прехвърлянето на движещ момент към задните колела ще става автоматично от електронна система, която ще се задейства при нужда. Системата е особено добра при мокри и хлъзгави пътища, но не е много силна при преодоляване на тежък терен. В Европа Кептива ще се предлага с три мотора - два бензинови и един турбодизел. Базисният модел е познатият 4 цилиндров двигател тип DOHC с обем 2.4 литра и мощност от 142 к.с. По-мощната бензинова версия е V6 с обем 3.2 литра и 225 к.с. Това е един от новите двигатели на Дженерал Мотърс създаден от Холдън - австралийското подразделение на групата. Той ще прави Кептива един от най-мощните автомобили в класа си в Европа. Наличието на дизелова версия на Кептива също показва, че автомобилът е конструиран за Европа. Двигателят е разработен съвместно между Дженерал Мотърс и ителианската фирма експерт по дизелови двигатели VM Motori. Това е двулитров 4 цилиндров дизел с по 4 клапана на цилиндър и директно впръскване на горивото. Максималната му мощност е 150 к.с. При смесен режим на управление разходът е малко над 8 литра на 100 км. Шевролет Кептива е първият модел който ще получи новият дизелов двигател, но през тази година той ще бъде предлаган и с други модели на групата. Макар Кептива да е създадена за Европейския пазар тя ще се предлага и в Азия, Австралия и Южна Америка. Интересно е и това, че Опел, европейският клон на Дженерал Мотърс ще създаде своя версия на Кептива в скоро време. Очаква се Шевролет Кептива да дебютира на салона в Женева след малко повече от месец.
0 от 500