fallback

Навигацията е сред най-опасните системи в колата

Експерти установиха какво най-често отвлича вниманието на шофьора от пътя

Експерти от Фонда за безопасност на движението (AAA Foundation for Traffic Safety) проведоха изследване, чиято цел беше да покажат до каква степен мултимедийните системи в автомобила отвличат вниманието на шофьора.Идеята на експеримента е била да се покаже, какво не трябва да прави човек, докато е зад волана. В изследването са участвали 30 модела, сред които Audi Q7, Cadillac XT5, Ford F-250, Infiniti Q50, Mazda3, Honda Civic и др, както и 24 шофьора. Тяхната задача е била да използват функциите на мултимедийна система при сколост до 40 км/ч.Оказва се, че най-безобидната функция на мултимедийната система е настройката на аудиото – промяна на нивото на звука или избор на друга радиостанция. Това се е превърнало в навик за повечето водачи и не изисква много време, стига самата система да не е с тъч-скрийн. Тогава възможността за отвличане на вниманието от пътя става  по-голяма.Най-опасна обаче се оказва именно навигацията на автомобила. По време на изследването се е оказало, че шофьорът губи средно по 40 секунди за нанасяне на промени в системата. При скорост от 40 км/ч автомобилът изминава около 400 метра за това време и отвличането на вниманието дори само за няколко секунди, може да бъде фатално.По-малко концентрация от шофьора изисква функцията за изпрашане на SMS-съобщения. До голяма степен тя е улеснена с наличието на система за гласово управление, с каквато разполагат повечето съвременните автомобил, но дори и в такива случаи опасността от предизвикване на инцидент съществува.Снимки: Motor 

Тагове:
fallback
  • #4
    Ала-бала ( преди 5 години )
    Тъчскийновете са просто мода интензивно налагана от производителите. Иначе от юзърска гледна точка са най-гадния възможен интерфейс
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    ам добро утро драги ми зрители! от кога разправям че 90% от електрониките в новите коли са излишни! Инфотенмънта а това включва не само навигация, а и настройки на окачване на скорост на смяна на предавки, на настройки на ДВГ, че даже и настройки на осветлението, отвлизча вниманието и за това на ***, които ръчкат имат нужда от куп системи да ги пазят да не се хакнат някъде блайнспот, лейн ассист, педестриан бла бла и кво ли не! Махни това което отвлича внимание и си карай колата!!!
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е защо да е настройваш навигацията в спряло положение, като при много навигации можеш да изключиш опцията да не можеш и да си е гласиш и по време на движение. Аз лично в повечето случай точно така е глася, но внимавам. Едното око гледа пътя, а другото навигацията.Гласенето на музиката е по-опасно според мен. Да извадя диск от жапката, да махна стария и да сложа нов си е доста по-опасно. Иначе за звук, следваща песен и др.настройки разбира се от волана.От там и климатроника си го глася .
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Поредното откровено т*по изследване. Колко време е необходимо да настроиш навигацията, при това в спряло положение? След това какво ще пипаш? Дори, да приемем че си настройваш навигацията, всичко се вижда с периферното зрение, не случайно са разположени възможно най - високо. Вече музиката не се ли управлява от волана?Или статията е за отпреди 20г?
fallback
Последни