fallback

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

Японският кросоувър следва основните правила в сегмента

Когато нещо работи, по-добре него закачай. Това е правило, което обикновено производителите спазват напълно. С новото поколение на CX-5 Mazda не прави изключение. И съвсем разбираемо, защото този модел се продаде в над 1,5 млн. бройки от дебюта си преди 5 тодини и донесе 1/4 от всички продажби на марката.

ПРИ ВТОРАТА ГЕНЕРАЦИЯ ИМА ДОСТА ПРОМЕНИ, но разбира се, нито една от тях не е радикална. Дизайнерският език, който е един от главните козове на Mazda напоследък, е запазен и дори е станал малко по-агресивен. Колкото до техниката - колата до голяма степен повтаря своя предшественик, като е изградена на същата платформа и ползва почти същите двигатели. Въпреки това японците са категорични, че в случая става въпрос за напълно нов автомобил, а не за фейслифт.

Като цяло всичко е подчинено на прословутата дизайнерска философия KODO, което означава "дух на движението". Решетката на радиатора е пораснала, а капакът на двигателя сякаш е надвиснал над предните светлини.

СЪЩИЯТ ПРЕДПАЗЛИВ ПОДХОД Е ПРИЛОЖЕН И В САЛОНА, където материалите са по-скъпи и качествени. Седалките са удобни - както тези отпред, така и отзад, а вътрешното пространство е достатъчно. Новата мултимедийна система подсилва чувството за лукс, а в оборудването вече влиза и head-up дисплей, който ви показва важната информация на стъклото и така не се налага да отклонявате очи от пътя.

Багажникът побира 506 литра, което не е сред водещите показатели в този клас, но все пак е напълно достатъчно за семейни нужди.

В ТОЗИ СЕГМЕНТ ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ ТЪРСИ НАЙ-ВЕЧЕ ДИЗЕЛЪТ, но ние тестваме версията с 2,0-литров бензинов двигател, развиващ 160 к.с. В случая той е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия, но се предлага и вариант с механични предавки. Честно казано, бихме препоръчали точно нея, защото с този автоматик усещането, особено при изкачване, не е от най-приятните.

Хубавото е, че от есента в България вече ще се предлага и по-мощен бензинов мотор – 2,5-литров със 194 к.с, като той ще бъде стабден със система I-ELOOP. За нея от Mazda твърдят, че е „перфектният енергиен кръговрат”. С по-нормални думи - това и микрохибрид, който използва възстановената при спиране енергия.

НЯМАМЕ ОБАЧЕ НИКАКВИ ЗАБЕЛЕЖКИ КЪМ СИСТЕМАТА за задвижване на четирите колела. Тя има активен диференциал, който разпределя автоматично тягата към предните и задните колела, в зависимост от нуждите. На нормален път това разпределение е 97% към предната ос, като целта е постигане на оптимален разход на гориво. При по-тежки условия съотношението може да бъде 50:50, като 20-сантиметровият просвет ознамава, че спокойно ще се справите с черните пътища.

НОВАТА МАЗДА CX-5 Е ОБОРУДВАНА И С НЕЩО, наречено G Vectoring Control. Системата използва 12 сензора, които правят по 12 изчисления в секунда. В завоите те намаляват въртящия момент към вътрешните колела и го увеличават към външните, което дава повече сцепление и предотвратява накланянето.

Сериозно е наблегнато и на безопасността на водача и пътниците, като автомобилът разполага с всички последни писъци на технологията като адаптивен круиз-контрол, система за аварийно спиране, разпознаване на пешеходци, следване на лентата за движение и т.н.

С ДВЕ ДУМИ: НОВАТА CX-5 Е ТОЧНО КАТО СТАРАТА - удобен и практичен начин да смените семейния хечбек с нещо по-внушително и интересно. Но също така и по-скъпо - базовата версия стартира от цели 46 000 лв., но тя е само с предно предаване. За добре оборудвано 4х4 ще ви трябват поне 60 хилядярки, а най-скъпият дизел наближава 75 000 лв.

Което само допълва старото правило - ако нещо работи добре, но променяй нищо, освен цената му.

Снимки и видео: Automedia.bg  

Тагове: Mazda CX-5
fallback
  • #18
    Анонимен ( преди 7 години )
    здобре бе ваги разбрахме че не си ти ;)хайде дай сега снимка за разхода ти. а вярно ти си я бил продал. да де ама при такъв висок разход няма начин поне веднъж да не си го снимал. няма начин да нямаш снимки на колата.и интересно как си купуваш подобно нещо като знаеш.
  • #17
    Перър ( преди 7 години )
    Аз карам Мазда 6 2014 дизел. Освен от скапаната мултимедия (менюто е безумно или поне в сравнение със всичко друго, което съм карал, само Волвото ми беше по-зле. Телефона се свързва на произволен принцип и рядко мога да завърша по-дълго обаждане през колата) от друго не мога да се оплача. Миже би дизайна не остарява добре, защото като излезе ми се струваше уникална сега някакси претрупана. За разхода на готово нищо не мога да кажа - като свърши сипвам още - така е било със всичките ми коли.
  • #16
    112 ( преди 7 години )
    Не знам как са по новите модели, но аз карам от 9 години Мазда 3 ВК. До сега нищо не се е повреждало и не съм стъпвал в сервиз. 1.6 бензина трябва доста да го галиш за да дава приличен разход, иначе може да отиде в сегмента на спортните автомобили (по разход де).
  • #15
    zoom in ( преди 7 години )
    3 години имах CX-5, 2,2D, 150 кс - колата е ОК. Честно казано предишния дизайн на мен ми допада повече. Нямах никакви грижи, но разходът наистина не беше нисък. Особено на магистрала при 140 км/ч. И е точно заради аеродинамиката на камион. Продадох я, защото осъзнах, че просто SUV-тата са абсурден сегмент и поне на мен, едно комби или дори седан ми върши същата работа... и е по-приятно при високи скорости. Не ме убеждавайте, че ще дадете 65К за SUV и ще го вкарате в драките... всички са за града
  • #14
    Анонимен ( преди 7 години )
    интериора е скучен,иначе хваща окото на външен вид
  • #13
    Анонимен ( преди 7 години )
    Сменям името от Анонимен на Анонимен, ОК?Аз не съм анонимния с дизала, а анонимния с големия безин. Не мога да разбера как не ни различаваш. Толкова е лесно.
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    аеродинамиката не влияе толкова в случая когато става задизел.при дизелите няма такава разлика в разхода на гориво зависеща от аеродинамиката на колата. ако имаше кола и беше карал различни модели щеше да го знаеш. пък ти си чети форумите и си вярвай колкото искаш. на собствените си очи ли да вярвам или на форумни панелни плъхове като теб. ако наистина имаш такъв разход за който твърдиш го снимай и го покажи да го видим.сега сигурно ще се покриеш както друг път и щу почнеш да пишеш с друго име
  • #11
    Анонимен ( преди 7 години )
    На Мазда 6 е точно така, както казваш. Просто подценяваш ефекта от аеродиманиката. 4х4 дори не влияе толкова, защото колата през повечето време е само на предно. Разбира се, става дума за каране със 140 непрестанно. Отвори форумите и виж какво казват собствениците.
  • #10
    Анонимен ( преди 7 години )
    Абе кво му обръщате внимание на форумниь ВАГ.Бил имал Мазда и почва да се оплаква и да лъже.Като има статия за Тойота е пак същото. Пълен *** е тоя и само интриги заформя тук с лъжите си. Все някой, който не го познава му се вързва да му обяснява. Той се знае своето и пак се лъже ли лъже. Само не ми е ясно дали си вярва на лъжите?Кажи ВАГи, вярваш ли си?Едва ли. Не вярвам да си толкова зле.!
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    Мазда 6 2,2 д 175 к.с. извън града 4,5-5 до 110, 120-130 5-5,5/100, при 160 на к.к. твърдо 7,5 и над 160 км/ч разхода скача до 9/100, но никога повече. Продължително съм е карал с 200 км/ч в Германия и повече от 19 не ми е давала. На сх5 да даде такъв разход,както вякой споменава със същия двигател е просто абсурд.Слагам 1 литър огоре заради лошата аеродинамика и 4х4 и пак нещата не се вързват.Явно си е правил гаражен туниг и я е прецакал нещо.Не виждам нещо друго за да е така разхода му.
fallback
Последни