fallback

Toyota и Mazda ще правят заедно електромобила на бъдещето

Компанията Denso се присъедини към двата автопроизводителя

Японските производители на автомобили, оборудване, компоненти и системи за автомобилната промишленост Mazda, Denso и Toyota подписаха споразумение за съвместна разработка на електромобили. За целта се създава напълно нова компания -  EV C.A. Spirit Co., Ltd, в която работа ще започнат инженери и от трите фирми.По-голямата част от инвестициите в новото предприятие ще осигури Toyota – 90%, докато другите две компани ще участват с по 5%. Трите японски фирми ще създадат заедно широка гама от електромобили – от компактни коли до всъдеходи и пикапи.В новата фирма Mazda ще се занимава с планирането, Denso – с компютърното моделиране, а Toyota ще предостави своята платформа TNGA (New Global Architecture), благодарение на която ще се спестят огромни средства и ще се ускори производството.Трите компании смятат да предоставят възможности и на други производители да се включат в проекта им. По-рано тази година Toyota и Mazda обявиха, че заедно ще построят завод в САЩ, в който ще се разработват и произвеждат електрически моделиСнимки: Toyota

Тагове: denso
fallback
  • #23
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Никога не съм карал Б5, но един приятел имаше чисто нов /1,8 турбо бензин/ купен за 65 000 лв - първата година не излезе от сервиза."Това всъщност е един от най-здравите им мотори, който с леки модификации отива на към 400 кс. Един единствен проблем с комутаторите има, и то определени кодове на мотора и до там. Нещо или ни лъжеш стабилно, или въобще не си запознат!
  • #22
    Анонимен ( преди 8 години )
    и аз съм голям фен ан самурайските мечове и имам няколко ОРИГИНАЛНИ и скъпи такива !НОДамаската стомана (Дамаск - Сирия) е много по древна технология, от която японците (за пореден път) са взели техниката за изковаването и !така че доше чети и се образовай преди да пишеш и да се правиш на умник !
  • #21
    Анонимен ( преди 8 години )
    Като каза за стомани се сетих за стоманата на самурайските мечове. Все още науката няма точно обяснение за тази стомана. Технологията е тайна и се предава от поколение на поколение. Мисля, че са само няколко човека, които е знаят. Това е най-острото оръжие да кажа, ако някой не знае. По-остро е от бръснач. Изработката на един меч може да отнеме повече от година. Това са неща, които ние не можем да ги осмислим и разберем. На съвсем друго ниво са японците...
  • #20
    Колев ( преди 8 години )
    А относно японското производство, няма да говоря за качество, тъй като вече говорих, че не зависи от произхода, а от предназначението на машината (за нещо отговорно ли е, за лично ползване или за завод/цех/производство и т.н., колко дълъг сервизен живот иска клиента, колко е готов да плати и т.н.).Без да защитавам никого, само ще кажа, че японците НЯМАТ марки стомани. Конструктора изчислява допустимото напрежение с презастраховане, казва го на технолога и създават стомана с точния хим. състав
  • #19
    Колев ( преди 8 години )
    Не само в техническите ВУЗ-ове, а изобщо в техниката навсякъде съществува(ха) неща като ремонтнопригодност, точност и надеждност на машините и механизмите, якостни изпитания и коефициенти на преосигуряване (т.нар. over engineering-свръх инженеринг на продуктите).Всичко това са отдавна забравени характеристики, методи и технологии в съвременния свят на непрестанно купуване, обслужване и изхвърляне на евтини, нетрайни и ненадеждни продукти в кратък период.Всичко това в полза на премии за някой
  • #18
    Анонимен ( преди 8 години )
    В техническите ВУЗ-ове има една дисциплина Стандартизация. Учи се в Студена обработка. Има и друга:Допуски и сглобкиНай-сериозните стандарти в света са японските!Японеца постига най добрите точности и класове на грапавост в света и постигат най-добрите допуски. Всичко това е черно на бяло и се учи. Някой ако твърди обратното да вземе да чете!
  • #17
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тотален контрол на качеството от 45 г? До 85 г. японските автомобили са олицетворение на ниското качество, герои на безброй подигравки. Как за 40 г. не се научиха да правят коли? Периодът на качество беше 85-2005. После са на същото недодялано ниво като немските.
  • #16
    Анонимен ( преди 8 години )
    Разбира се, че са електромобили на бъдещето, защото за тези три фирми са далечна мечта.
  • #15
    Анонимен ( преди 8 години )
    И да добавя - именно за това японските части са по-скъпи - при тях няма програмирана смърт, всичко, което е "Made in Japan" продължава да се прави по стандартите, заложени от плана за "Тотално управление на качеството" - японците са най-честни с клиентите си, работят коректно и не спестяват за сметка на други. Били им тънки ламаринките, ръждясвали... Да, така е, и те имат своите проблеми, но не лъжат хората и не крият евтините детайли под таблото, където не се виждат.
  • #14
    до Колев ( преди 8 години )
    Прав сте за много неща, но нека приведа два конкретни примера защо немско - не, а японско - да:В началото на 90-те г. на м.в. управителният съвет на ФВ се събира и решава съвсем умишлено повече да не прави здрави машини като Голф 2 и Пасат Б1-Б4, защото печалбата е по-малко.След ВСВ в Япония влиза в действие планът "Тотално управление на качеството", като по този план все още се прави всичко в Япония. С други думи, при японките няма програмирана смърт.
fallback
Последни