fallback

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Достъпният седан на французите идва с автоматик и голям екран в салона

Какъв трябва да бъде идеалният автомобил за българските пътища? Основните изисквания са две - достъпна цена и обслужване, както и достатъчна здравина, за да се справи с особеностите на тукашния асфалт. Към тях можем да добавим достатъчно вътрешно пространство и голям багажник.

Общо-взето, това се опитаха да предложат от Peugeot преди 5 години, когато се появи моделът 301. Той е създаден именно за пазари като българския и трябваше да предложи алтернатива на моделите на Dacia, например. Сега дойде времето за неговото обновяване, което вече е факт.

Французите са се опитали да придадат малко по-голяма елитарност на седана, като променят донякъде външия му вид и добавят различни опции към оборудването. Да, един автомобил може да бъде и евтин, но пък клиентите вече свикнаха с някои допълнителни глезотии, без които излизането на даден модел на пазара вече изглежда немислимо.

Точно така са постъпили и в Peugeot – грубото на външен вид 301 вече изглежда далеч по-модерно. Автомобилът следва познатия от последните модели на марката дизайн, като това се отнася най-вече за предницата, която е в стила на далеч по-скъпото 508. Добавени са модерните напоследък LED-светлини, а задните стопове светят по различен начин.

В салона вече имаме сензорен дисплей, който трябва да ни накара да забравим, че все пак се намираме в бюджетен автомобил. Екранът е свързан с камера, улесняваща движението на заден ход, както и с навигацията. Спокойно можете да свържете и смартфона си със система, без значение дали той е с операционна система на Apple или Android.

Идеята на производителя е този автомобил да бъде по-устойчив както към лоши пътища, така и към тежки метеорологични условия. Затова в Peugeot са избрали по-устойчиви на износване материали. Уплътненията на прозорците са двойни, за да спрат проникването на влага и прах в салона. Предното стъкло вече е отопляемо, което е сериозно улеснение през зимния сезон.

Нашият автомобил в случая е с 1,6-литров бензинов двигател със 115 к.с., който е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Тя дебютира при модела, като в случая целта е ясна – привличане на допълнителен брой клиенти. Нейното добавяне окончателно обаче къса връзката с достъпността на модела, защото цената вече сериозно нараства.

Като цяло моторът и трансмисията се представят на доста прилично ниво, но разходът в градски условия може да стресне някой – над 8 л/100 км. Извън града спокойно се слиза под 7 л/100 км, като динамиката му е задоволителна. Прави впечатление, че окачването вече е по-меко в сравниние с предишната генерация, което може да създаде проблем при влизане в поредица от завои с по-висока скорост.

Автомобилът е оборудван и с най-важните системи за безопасност -  ABS, електронна програма за стабилност ESP, авариен спирачен асистент и система за следене налягането на гумите. Има и достатъчно на брой предни и странични въздушни възглавници. Тук обаче отново достигаме до цената, която при версията с 1,6-литров бензинов двигател и автоматична скоростна кутия е близо 28 000 лв. А това не звучи никак бюджетно.

Иначе версията с 1,2-литров бензинов атчмосферен мотор (82 к.с.) и 5-степенна механична скоростна кутия се предлага за 21 053 лв. в най-ниското ниво на оборудване. Там получавате по-малко, но пък в крайна сметка точно това е и целта на 301.

Снимки: Automedia  

Тагове: peugeot 301
fallback
  • #11
    none ( преди 6 години )
    Този двигател харчи в София градско над 10/100, а зимата над 12/100. Извънградско при нормално каране дава поне 8-9, но за сметка на това постоянно се чудиш къде са му конете за този раход. Отделно окачването на Пежо е най-слабо от всички европейски производители. Кормилни щанги на служебни коли започват да се сменят от 20К километра. Иначе по дискусията нова/нов внос няма две мнения. Новата е най-добра винаги. Това с 10 годишните Мерцедеси които след 96 г. се чупят още от нови ми е любимо ...
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    S-класа няма да е, но спокойно може да се намери 10-годишна запазена E-класа W211 от последните години с оправените бъгове, на 300-350 хиляди магистрални километра, за 16-17 бона. С останалите 5 ще я обслужиш като бял човек и ще и оправиш болежките, и ще караш още поне толкова без сериозни проблеми по двигател и трансмисия.
  • #9
    Roadrunner ( преди 6 години )
    Ми за тея пари - около 30 000 може да се вземе kia rio hyundai i20, дето са в пъти по-здрави. Примерно 1.4 100 коня атмосферния мотор. Сега освен да каже някой, че пежото е по-горен клас:)
  • #8
    В категорията ( преди 6 години )
    На Рено Флуенс,Дачия Логан,Тойота Корола. Сравнително просторни купета с големи багажници и посредствени двигатели, скоростни кутии, окачване. И като правило в "Стара Европа" не се продават.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    5-6 годишно возило в отлично състояние от средния клас е реалноХахахахахахахахахахахаИ кой точно ще ти продаде 5-6 годишно возило в отлично състояние?!Или ще е някоя служебна кола, която не е пазена от никого и е амортизирана от каране, или личен автомобил на човек, който пътува много и затова си сменя автомобилите през 5 години!Кога ли българина ще разбере, че нямам как автомобил, струващ 100 хиляди лева като нов, да струва 25 хиляди лева след 5 години и всичко по него да е наред!
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това Пежо си е направо копие на Citroen C-Elysee с минимални външни и интериорни разлики. И двете коли не се продават във Франция и са предназначени главно за Турция, Близкия Изток и Африка, правете си сметката. Става за служебна кола, да се поръча бяла и без екстри, и да се скъса от каране за 4-5 години преди да изтече гаранцията.
  • #5
    нисан-ваз ( преди 6 години )
    Рено-нисан-дачия-вазВсичко е една боза вече...Да говориш, че пежо е по-добре от рено е доста спорно - и 2те са слаби!
  • #4
    търгаш ( преди 6 години )
    начи, евтината пластмаса и екстри ала 200лв макс, не правят автомобила приемлив за най-ниския ценови сегмент!Нито двигателите са модерни, нито икономични...Пълна пръчка е! За тия пари 10годишна S класа е утопия, но едно 5-6 годишно возило в отлично състояние от средния клас е реално!
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не мисля, че може да става и дума за сравнение с Дачия...Вярно, колата е бюджетна, но все пак това е Пежо...Ако са направили читаво окачване и са постигнали стабилна здравина, не е лошо предложение за парите си...
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Проблема на тази кола е, че е в класа на Дачия/Симбол а е на цената на по-хубава. е да компенсира с по-мощни двигатели, но като се има в предвид пазарната
fallback
Последни