fallback

Електромобилите постепенно влизат в задънена улица

Повечето държави нямат възможност да преминат към превозни средства на ток

Преди 15 години перспективите за масово използване на електромобили изглеждаха съмнителни, но сега колите на ток са нещо напълно реално, въпреки че са подходящи най-вече да използване в града. И макар, че тенденцията за преминаване на електрическа тяга обхваща все повече държави, то проблемите пред тях изглежда ще ги вкарат в задънена улица, поне на този етап.Работата е там, че при сегашното развитие на науката, промишлеността и технологиите, използването на електромобили създава повече проблеми, отколкото решава такива. Ако САЩ се откажат напълно от използването на автомобили с бензинови или дизелови двигатели, то изработваното от страната електричество просто няма да стигне за зареждане на всички коли на ток. Изчисленията сочат, че за една нощ ще могат да се заредят около 79% от всички превозни средства с електромотори. При това стандартната процедура по зареждане отнема около 8 часа, което ще доведе до допълнително неудобство.В момента около 60% от енергията в света идва от "мръсни" ресурси - нефт, въглища и газ. За да се увеличат обемите на електроенергия, трябва да се увеличи и броят на елекростанциите, а това означава, че локалното замърсяване около тях също ще нарасне. Не бива да се забравя също, че рециклирането на старите акумулатори също ще погълне електрическа енергия, при това в огромни количества. Което означава, че предприятията, занимаваща се с подобна дейност, също ще замърсят въздуха, при това доста.Друг проблем са големите товарни камиони, които към момента просто не могат да се откажат от дизеловите си двигатели, защото съществуващите електрически агрегати нямат достатъчно мощност. Освен това самите електромобили са не само по-скъпи от тези с двигатели с вътрешно горене, но имат по-малък пробег с едно зареждане и изискват специална инфраструктура. А това отказва сериозно влияние върху решението на клиентите при покупка на автомобила.Напълно нов отрасъл е и ремонтът на електромобили, което също затруднява избора им от страна на потребителя, независимо от стимулите, предлагани в различните държави. Факт е, че най-големите концерни смело се хвърлят в тази посока, но и те самите не са напълно готови за това. Производителите със сигурност ще страдат, защото трябвада се откажат от една готова схема - производство, продажба и поддръжка на бензинови (дизелови) коли и да се насочат към друга - производство, продажба и поддръжка на електромобили.Всичко това изглежда като авантюра, но тя се подкрепя от все повече цели държави. Пионер в тази област е Холандия, където партията GroenLinks, която е с екологична насоченост, обеща отказ от бензиновите и дизеловите двигатели, ако дойде на власт. При това шансовете на движението да спечели са доста високи, така че преминаването към електромобили в страната вероятно ще стане факт. Още повече, че Холандия няма собствено производство на автомобили, но пък разполага с огромен опит в създаването на алтернативна енергия.  Какво обаче ще се случи с камионите, които преминават транзитно през страната - няма да ги пускат? Трудно е да се повярва.Своята готовност да преминат на електричество обявиха Норвегия и Дания, които също не произвеждат автомобили, но пък активно развиват алтернативните източиници на енергия. Като цяло страните от Скандинавия, а също така Австрия и Белгия винаги са били сред лидерите при налагането на електрически иновации, така че за тях промяната няма да бъде особен проблем. В тези държави първата стъпка ще бъде направена още през 2020 г., когато в някои от големите европейски градове ще бъде въведена забрана за използване на дизелови автомобили.Очаква се популярността на електромобилите (относително, разбира се) да скочи след около 15-20 години, когато тяхната цена, както и разходите по зареждането и ремонта им ще бъдат сходни с тези на бензиновите и дизеловите коли. Такива са предвижданията и на Европейската комисия, която е изпълнителен орган на Европейския съюз. Тя също обяви, че към момента залагането на електромобили е грешка, тъй като все още няма инфраструктура за тях, а и цената им е доста по-висока.Как стоят нещата в България? Според последни сведения, зарядните станции у нас са около 80 на брой, което на практика прави използването на електромобили извън София и някои други големи градове невъзможно. Проблем е и пробегът им - при някои модели той достига до 300 км, което означава, че трудно може да стигнеш до морето, например. В същото време оборудването за създаването на зарядна станция е доста скъпо и е съмнително, че някой би инвестирал в подобно нещо. Една бензинова колонка ще се изплати доста по-бързо, особено ако е на подходящо място. На всичко отгоре, по-голяма част от българите не могат да си позволят нов автомобил с бензинов или дизелов двигател, камо ли електромобил, чиято цена е в пъти по-висока.(По материали от чуждестранни печат)

Тагове:
fallback
  • #21
    ФАКТ! ( преди 7 години )
    Нещата се решават с АЕЦ.Естествено пропагандата срещу АЕЦ се води от Катар и тн бананови республики!
  • #20
    пена ( преди 7 години )
    Фосилната индустрия определено е в паника :-Д. И много поздрави на майките на хейтърите, аз ще си чакам моя Модел 3.
  • #19
    fermera ( преди 7 години )
    Приложението на горивните клетки ще бъде успешно в селското стопанство.Най скъпия и проблемен агрегат в трактора е скоростната кутия,от която няма да има нужда.Зареждането и съхранението ше бъде в стопанските дворове който са на отстояние,а и производството на водород може да става от фотоволтаии за който имам място в базата.А когато има слънце,тогава е и работата по полето.
  • #18
    Ръти ( преди 7 години )
    Затова ли например гиганта Шеврон-Тексако инвестира непрекъснато в ел. проекти и вече значима част от бизнеса му не е нефт!!!! Те щото спят и чакат един ден да са аут, налии? :) Аутомедия, няма лошо да преписвате, ама дали мислите е спорно! :)
  • #17
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    "Друг проблем са големите товарни камиони, които към момента просто не могат да се откажат от дизеловите си двигатели, защото съществуващите електрически агрегати нямат достатъчно мощност."Хех, да бе, да! Toyota Hydrogen Truck - 2 горивни клетки от Мирай, 12 кВтч батерия и всички дизелови влекачи изведнъж стават излишни.
  • #16
    none ( преди 7 години )
    Благодаря ви за въпроса zoom-zoom. Моето мнение за водородните автомобили е, че те могат да се окажат липсващото звено между съществуващата в момента инфраструктура за фосилни горива и бъдещата пълна електрификация на транспорта. По същество, водородните коли са електрически коли с допълнително производство на електроенергия от горивна клетка. Те не страдат от недостатъците на ел. колите в момента, като малък пробег и бавно зареждане, и могат да използват съществуващата инфраструктура.
  • #15
    до МЕТАХА ( преди 7 години )
    Говоря че връзват към постояннен източник крановете, и други тежки машини за копаене, не за камионите.
  • #14
    до МЕТАХА ( преди 7 години )
    По скоро ги връзват към постоянни енергоисточници когато са наблизо и им е удобно ;)
  • #13
    Колев ( преди 7 години )
    Пак казвам, подкрепям енергията от ВЕИ и изграждането на такива съоръжения и машини, но трябва да не забравяме, че всяка монета има ДВЕ страни!
  • #12
    Колев ( преди 7 години )
    Всички говорят за енергия от ВЕИ (възобновяеми енергийни източници).Аз лично съм много ЗА ВЕИ-то, но ако знаете производството, рециклирането и ремонта на фотоволтаици, термопанели, ВЕЦове и вятърни генератори колко замърсява...Първо, че фразата "ама те нали веднъж ще се произведат" е невярна, защото имат ограничен живот, после пък трябва и да се рециклират.Второ при евентуална повреда/природно бедствие се изпускат страшно отровни вещества директно в атмосферата.
fallback
Последни