fallback

Ето кои държави ще забраняват бензина и дизела

Мерките на местните власти се превръщат в основен фактор при покупката на автомобил

В последно време автомобилите с двигател с вътрешно горене сякаш са под обсада – постоянно се чуват гласове как ще бъде забранена продажбата им в цели държави, а отделни градове планират да не ги допускат на територията си. Тези забрани вече се превръщат в съществен фактор при покупката на автомобил, затова нека обобщим кои страни и градове са засегнати до момента. Наскоро френският министър на транспорта Никола Юло обяви, че от 2040 г. в страната се забранява продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели във Франция. Тези коли няма да изчезнат веднага, собствениците им ще ги карат докато данъците им станат непосилни, след което ще ги дадат за рециклиране или ще ги продадат някъде в Източна Европа. Кои други държави обаче влизат в списъка на страните, които планират забраната на продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене? На фона на медийната суматоха ще се учудите колко е къс този списък, но истината е, че той има огромен потенциал да нараства, при това много бързо. Във Великобритания готвят забрана, идентична с тази във Франция – от 2040 г. на пазара на Острова да се продават само нови автомобили, отделящи нулеви вредни емисии. Начело обаче на похода срещу замърсяващите природата превозни средства е Норвегия. Държавата, известна с високия си стандарт на живот и нетърпимостта на жителите й към корупцията, планира да забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ още през 2025 г. Не забравяйте, че Норвегия притежава много нефтени полета, основно под вода, но вече 24% от автомобилите в страната са електрически. Както ви прави впечатление, в клуба влизат само развити държави. Следващите допълнения само ще потвърдят това – Холандия планира такава забрана от 2025 г. Същата мярка, но от 2030 г. се обсъжда и в Германия, засега обаче идеята среща много силна съпротива, като основният аргумент е, че огромната част от електричеството там се произвежда от въглища, т.е отново е замърсяване на природата. Но пък германските автомобилни компании вече твърдо поеха курс към електрификация, така че и забраната там е въпрос на време. Единствената изненада в този списък е Индия. Като планът тук е повече от екстремен – индийските власти планират до 2030 г. автомобилите с бензинови и дизелови мотори да изчезнат напълно от местните пътища. Много анализатори обаче са на мнение, че това няма да се случи, просто защото индийската икономика не може да си позволи толкова голяма промяна. Според ING Bank през 2035 г. електромобилите ще държат 100 процента от пазара на нови коли в Европа.

Тагове:
fallback
  • #7
    tres1 ( преди 7 години )
    Някой ще се сети ли, че в изброените държави има що годе добре развита транспортна инфраструктура /без Индия/ и там определението за магистрала не съвпада с това на строителя на такива у нас? Та влаковете ри са ни на ред или удобни или щосейната мрежа е наред, за воден транспорт да не говорим, както и за въздухоплаването. Това, което ние ще може да си позволим масово, за разлика от единичните бройки позволяващи си живот на европейско ниво, ще е да си купуваме акумулаторни батерии за осветление.
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    До долния Не четеш ли забрана за ДВГ а не само за дизел .Всички ДВГ замърсяват разбери го не само дизела
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дизеловите нека ги спрат. Даже по-скоро. Ако направят обаче глупоостта да спрат и бензина, ми мирише на режими от типа 3 часа има ток, 1 няма. Също така жестоко опушени от тецове градове докато ударно строят АЕЦи ;)
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Може и да е така но е достатъчно да наплаши собствениците да спрът да купуват нафтови печки - не знаеш кога точно и по какъв ред ще станат неизползваеми и цената им на вторичния пазар да се срине. Виждаме как през последните няколко месеца има сериозен спад в купуването на нови нафти
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    Тая глупост ще я отлагат максимално дълго и след 50 години може и да е обхванала частично Европа.
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    Честито колеги, ще караме яки немски машини скоро.
  • #1
    да ни е честито ( преди 7 години )
    Това е страхотна новина за всички честни търговци на кочини на по 120000 км.Тази новина означава само едно - България ще се превърне в септична яма !Но както винаги народа нищо няма да разбере.Нали има ядиние и пииение.Честито.
fallback
Последни