fallback

Ето кои държави ще забраняват бензина и дизела

Мерките на местните власти се превръщат в основен фактор при покупката на автомобил

В последно време автомобилите с двигател с вътрешно горене сякаш са под обсада – постоянно се чуват гласове как ще бъде забранена продажбата им в цели държави, а отделни градове планират да не ги допускат на територията си. Тези забрани вече се превръщат в съществен фактор при покупката на автомобил, затова нека обобщим кои страни и градове са засегнати до момента. Наскоро френският министър на транспорта Никола Юло обяви, че от 2040 г. в страната се забранява продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели във Франция. Тези коли няма да изчезнат веднага, собствениците им ще ги карат докато данъците им станат непосилни, след което ще ги дадат за рециклиране или ще ги продадат някъде в Източна Европа. Кои други държави обаче влизат в списъка на страните, които планират забраната на продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене? На фона на медийната суматоха ще се учудите колко е къс този списък, но истината е, че той има огромен потенциал да нараства, при това много бързо. Във Великобритания готвят забрана, идентична с тази във Франция – от 2040 г. на пазара на Острова да се продават само нови автомобили, отделящи нулеви вредни емисии. Начело обаче на похода срещу замърсяващите природата превозни средства е Норвегия. Държавата, известна с високия си стандарт на живот и нетърпимостта на жителите й към корупцията, планира да забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ още през 2025 г. Не забравяйте, че Норвегия притежава много нефтени полета, основно под вода, но вече 24% от автомобилите в страната са електрически. Както ви прави впечатление, в клуба влизат само развити държави. Следващите допълнения само ще потвърдят това – Холандия планира такава забрана от 2025 г. Същата мярка, но от 2030 г. се обсъжда и в Германия, засега обаче идеята среща много силна съпротива, като основният аргумент е, че огромната част от електричеството там се произвежда от въглища, т.е отново е замърсяване на природата. Но пък германските автомобилни компании вече твърдо поеха курс към електрификация, така че и забраната там е въпрос на време. Единствената изненада в този списък е Индия. Като планът тук е повече от екстремен – индийските власти планират до 2030 г. автомобилите с бензинови и дизелови мотори да изчезнат напълно от местните пътища. Много анализатори обаче са на мнение, че това няма да се случи, просто защото индийската икономика не може да си позволи толкова голяма промяна. Според ING Bank през 2035 г. електромобилите ще държат 100 процента от пазара на нови коли в Европа.

Тагове:
fallback
  • #27
    FenIX ( преди 7 години )
    Идеята не беше да сравнявам колите с ДВГ с електрическите - ясно е че първите замърсяват повече. Въпросът е че "нулеви емисии" звучи добре, но не е реално. За да се случи не е достатъчно само да се заменят колите с ДВГ, а и да се променят много други неща, които не са в сектора на автомобилите.
  • #26
    Русия ( преди 7 години )
    Скоро в някои от тези държави ще решават арабите.
  • #25
    FenIX ( преди 7 години )
    Сега си погледнах сметката за ток и отзад има интересна информация - каква част от тока от какъв източник е. Та от АЕЦ-а са няма и 9% докато от въглища са 50%, 10% от природен газ и останалите към 30% са ВЕЦ, фотоволтаици и вятърна енергия. Тоест напълно чиста е 1/3 от енергията, а половината е от въглища. И се получава че модерните ел коли ще ги зареждаме основно с енергия от горенето на въглища така че и от утре 100% от колите да са ел няма файда ако енергията за зареждане не е чиста.
  • #24
    Колев ( преди 7 години )
    Няма да изчезне ДВГ. Просто ще работи с горива с нулеви емисии.
  • #23
    Прост въпрос ( преди 7 години )
    Може ли само един *** въпрос? Къде ще ги сложат всички коли с ДВГ през 2025 г./2030 г. и прочие? На Луната ли? Въобще няма да питам дали авто производителите ще успеят да произведат такова количество електромобили, че да заменят колите с ДВГ. А зарядните станции къде са? Изобщо - пълни глупости!
  • #22
    Анонимен ( преди 7 години )
    Високотехнологичните германци си доставят тока от въглища хахаха! Ей тва е то. Кюмюрдии са си и това е. Фрау Изперкел им закри атомните електроцентрали и те се върнаха 1 век назад и си правят тока от въглища. Майко мила и тези ще ни учат на демокрация, морал, екология, честност и права! Пълни нещастници са. Винаги са били такива и такива ще си останат. За съжаление след 2 световни войни сега за терети път завличат континента надолу макар и без война, а ние пак сме им съюзници и пак сме срещу..
  • #21
    Анонимен ( преди 7 години )
    Язък че хамериканците водиха толкова войни за петрола. Сега с електричките ще стане излишен.
  • #20
    Bo ( преди 7 години )
    не че ми дреме за тях...
  • #19
    Bo ( преди 7 години )
    защо никой не казва колко вредни емисии се отделят за да се напраВЯТ "ЕКОЛОГИЧНИТЕ'' автомобили????? според мен се опитват да вземат хляба на арабите.....
  • #18
    Колев ( преди 7 години )
    Краят на горива, отделящи вредни емисии, не означава край на ДВГ.ДВГ ще продължи да съществува и да се развива в момента в който напредне работата по водорода.Да, няма да е основния силов агрегат, но ше се предлага като избор за автоманияците и феновете на спортното шофиране.Ако автономното шофиране стане задължително ще изчезнат автофеновете, а тогава ще е все едно какви ще са колите, когато никой не ги обича като не може да ги шофира, а само да се вози в тях като в градския транспорт...
fallback
Последни