Леко модифициран външен вид и нови мотори за големия роудстер.
Четири години след представянето му на пазара Mercedes SL навлиза във втория си жизнен цикъл. Докато оптическите модификации са едва забележими, големият роудстер получава преди всичко нови скорости и мотори. На първо място това е 3.5 литровия шестцилиндров агрегат с 272 к.с., познат отразлични други модели на марката. SL 350 осъществява класическия спринт до 100 км/ч за 6.6 секунди (с половин секунда по-бързо от досегашния V6). Същевременно средният разход спада с повече от един литър до 10.3 л на 100 км. SL 500 от своя страна разполага с V8 мотор, който противно на означението на модела разполага с повече от 5.5 литра. Мощността му е 388 к.с., ускорението 0-100 км/ч става за 5.4 секунди. Средният разход тук е 12.2 литра, което си е направо наполовина нивото на стария V8. В SL 600 работи познатият от новата S-класа 12-цилиндров Би-Турбо мотор, който тук разполага с 517 к.с. Ускорението до 100 км/ч става за 4.5 секунди. Разходът, според Мерцедес, е 14.3 литра. Двата AMG модела остават непроменени. Това са SL 55 AMG (V8 Компресор с 517 к.с.) и SL 65 AMG (V12 с 612 к.с.). Всички версии имат електронно ограничаване на максималната скорост при 250 км/ч.
Заедно с новите мотори вече има възможност за поръчка на седемстепенна автоматична скоростна кутия "7G-TRONIC" за SL 350 и SL 500. Срещу доплащане може да се получи и спортна версия на скоростната кутия, която дава възможност за до 30% по-бързо сменяне на предавките в режим на ръчно управление. Предавките могат да се сменят и от волана. При най-мощните модели остават петстепенните автоматици. Инженерите от Щутгарт засилват допълнително спортните качества на автомобила с по-директни настройки на волана. Звукът също е по-спортен след промените в ауспуха.От гледна точка на каросерията Мерцедес е предприел само леки ретуши. Леко променена предна решетка, с малко повече хром и фарове за мъгла, подчертани с хромирани рингове. Страничният вид е променен благодарение на нови колела, а отзад стоповете са от „ясно" стъкло.
Интериорът изкушава с нови цветове и по-меки материи. Вариопокривът, както и преди, се нуждае от 16 секунди, за да промени обстановката от купе на кабрио. Преработеният SL очаква премиерата си на Автосалона в Женева, който е в началото на март. Обновеният роудстер ще бъде по магазините още същия месец. Базовият модел в Германия ще струва 81 548 Евро, SL 500 - 102 544 Евро, а 12-цилиндровият модел ще продава за 134 096 Евро.