fallback

Новото Audi A8 дебютира с куп лазери и иновативни технологии

Лимузината от Инголщат успява да е едновременно консервативна и футуристична

Audi представи новата генерация на своята лимузина A8. Трябва да признаем, че автомобилът не изглежда много по-различно от преди, но въпреки това документите показват, че е наедрял на размери, получил е много нови технологии и се предлага в 12 екстериорни цвята, като три от тях са изцяло нови. Консервативен подход, който за някои може да се стори скучен, но повечето от истинските фенове на компанията най-вероятно биха одобрили.Разбира се, всичко това не означава, че автомобилът не е изпълнен с футуристични елементи. Най-голямата разлика във външността е новата монолитна решетка, акцентирана с няколко козметични промени по осветителните тела отпред и отзад. Освен това, предните HD Matrix LED фарове са получили нови лазерни дълги светлини. От компанията уточняват, че новите светлинни снопове са с двойно по-голям обсег от предишните дълги светлини, което се усеща най-много при скорости над 70 км/ч, когато системата се активира.Интериорът също се придържа към футуристичната линия. Там, новият флагман на Audi впечатлява с нов виртуален кокпит с дигитално табло, което изобразява ключови показатели на автомобила в Full HD резолюция от 1920 х 720 пиксела. От друга страна, мултимедийната система разчита на 10.5-инчов дисплей, който се слива с централната конзола.Една от най-големите разлики спрямо сегашната A8-ца e забележителната липса на бутони и превключватели в интериора. Това се дължи на новия Multi Media Interface на Audi, който разчита предимно на сензорни дисплеи и гласови команди, за да осигурява достъп до различни функции на електронната система на колата. Така или иначе, по-консервативните клиенти ще могат да извършват базови операции чрез бутоните на волана. Шофьорите ще знаят, че командите им са приети/изпълнени коректно от системата чрез звукова или тактилна обратна връзка.А командите са много. От Audi казват, че новото A8 има 41 различни системи за асистенция на водача, докато мултимедийната система може да бъде конфигурирана с 6 различни шофьорски профила и повече от 400 различни функции. Те включват интелигентна навигационна система с адаптивна функция, настройки на опционалния head-up дисплей, възможност за безжична връзка на всякакви външни устройства, конфигурирана на радарите, камерите и датчиците, настройка на аудио системата, която може да бъде поръчана с триизмерна технология, която за пръв път ще се предлага както за предната, така и за задната част на купето, както и много други.Оборудването на дългата база A8 L включва релаксиращи задни кресла, които се наклоняват силно, за да увеличат комфорта на седящия при дълги пътувания. Същите имат функции за охлаждане, отопление и масаж, както и степенка с вградена масажна функция за ходилата.Сред системите не бива да изпускаме и дълго обсъждания автопилот. Audi е първият производител, който използва лазерен скенер заедно с радар и други сензори, за да се ориентира в пространството. Като такъв, германският концерн твърди, че силно автоматизираната му система ще позволи на шофьорите да пуснат волана напълно, когато се движат в зони със слаб трафик на магистрала. Стига скоростта да не надхвърля 60 км/ч, новият Audi A8 може да се управлява и сам.По време на паркиране, автономната система може да маневрира и паркира колата сама в гараж или паркомьсто, без шофьорът дори да е зад волана. Системата може да бъде активирана чрез смартфон и наблюдавана от шофьора в реално време от разстояние.Големи новини има и по отношение на механиката на колата, тъй като всяко ново Audi A8 ще бъде хибрид. Автомобилът излиза на пазара с два турбо V6 двигателя – 3.0-литров TFSI с 340 к.с. и 3.0-литров TDI с 286 к.с. Всеки един от тях ще работи в кооперация с деликатна хибридна система, която ще позволява на лимузината да се движи до 40 секунди с изключен двигател с вътрешно горене при скорости от 55 до 160 км/ч. От Audi уточняват, че в близко бъдеще моделът ще се предлага и с 4.0-литров бензинови и дизелови V8 двигатели, както и W12 мотор. Очаква се появата и на e-tron plug-in hybrid, който ще може да се зарежда директно от контакта.Независимо от конкретната задвижваща система, новото Audi A8 има задвижване на четирите колела и чисто нова 8-степенна tiptronic автоматична скоростна кутия. Снимки: Audi

Тагове: audi a8
fallback
  • #7
    Бай Оня ( преди 6 години )
    Сега видях рекламния слоган. Forget the car! AUDI is more!!!!
  • #6
    A8 Fan ( преди 6 години )
    Старата решетка и фарове ми харесвха повече, но и така не е зле. Стоповете ми харесва как са съединени като на майбах. Но са изтънени и приличат на 7ма серия на бмв. Старите бяха по-големи; по-обемни. Много по-красиво стоеше. Особено преди фейслифта. Най-накрая сложиха 10" екран. Всички от десетилетия имат 8" екрани, само ауди от 2010 са със 7", а до 09та 6.5"Голям минус е премахнатата врътка за MMI. Тоя тъчскрийн в колите никога не ми е допадал. Като цяло бих предпочел S class или 7 series.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    А за завиването първо го тествай и после кментирай ***
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Кой седан е по красив
  • #3
    GP ( преди 6 години )
    Все така невзраче, независимо с кой конглокент ще го сравниш визуално... ПРосто Ауди не могат да правят красиви седани. Комбита и купета да, но това просто няма линията на БНННВе или Мерц. Пък и решетката е като от Анимацията "Колите"
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Наистина е уникат!Никой до сега не е успял да направи двойно WC с лазери, светлинки и други шукарии.Като оставим на страна коледните елхи в които са царе двойните т0алетни, научиха ли ги тези к0чини да завиват?Май още не са!Двигател пред преден мост може да го измисли само напит, дебел и умствено ограничен вурст. Всичката им ВАГенска работа е такава.Пълни нещстници.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    unikat ds ***
fallback
Последни