fallback

Новото Audi A8 дебютира с куп лазери и иновативни технологии

Лимузината от Инголщат успява да е едновременно консервативна и футуристична

Audi представи новата генерация на своята лимузина A8. Трябва да признаем, че автомобилът не изглежда много по-различно от преди, но въпреки това документите показват, че е наедрял на размери, получил е много нови технологии и се предлага в 12 екстериорни цвята, като три от тях са изцяло нови. Консервативен подход, който за някои може да се стори скучен, но повечето от истинските фенове на компанията най-вероятно биха одобрили.Разбира се, всичко това не означава, че автомобилът не е изпълнен с футуристични елементи. Най-голямата разлика във външността е новата монолитна решетка, акцентирана с няколко козметични промени по осветителните тела отпред и отзад. Освен това, предните HD Matrix LED фарове са получили нови лазерни дълги светлини. От компанията уточняват, че новите светлинни снопове са с двойно по-голям обсег от предишните дълги светлини, което се усеща най-много при скорости над 70 км/ч, когато системата се активира.Интериорът също се придържа към футуристичната линия. Там, новият флагман на Audi впечатлява с нов виртуален кокпит с дигитално табло, което изобразява ключови показатели на автомобила в Full HD резолюция от 1920 х 720 пиксела. От друга страна, мултимедийната система разчита на 10.5-инчов дисплей, който се слива с централната конзола.Една от най-големите разлики спрямо сегашната A8-ца e забележителната липса на бутони и превключватели в интериора. Това се дължи на новия Multi Media Interface на Audi, който разчита предимно на сензорни дисплеи и гласови команди, за да осигурява достъп до различни функции на електронната система на колата. Така или иначе, по-консервативните клиенти ще могат да извършват базови операции чрез бутоните на волана. Шофьорите ще знаят, че командите им са приети/изпълнени коректно от системата чрез звукова или тактилна обратна връзка.А командите са много. От Audi казват, че новото A8 има 41 различни системи за асистенция на водача, докато мултимедийната система може да бъде конфигурирана с 6 различни шофьорски профила и повече от 400 различни функции. Те включват интелигентна навигационна система с адаптивна функция, настройки на опционалния head-up дисплей, възможност за безжична връзка на всякакви външни устройства, конфигурирана на радарите, камерите и датчиците, настройка на аудио системата, която може да бъде поръчана с триизмерна технология, която за пръв път ще се предлага както за предната, така и за задната част на купето, както и много други.Оборудването на дългата база A8 L включва релаксиращи задни кресла, които се наклоняват силно, за да увеличат комфорта на седящия при дълги пътувания. Същите имат функции за охлаждане, отопление и масаж, както и степенка с вградена масажна функция за ходилата.Сред системите не бива да изпускаме и дълго обсъждания автопилот. Audi е първият производител, който използва лазерен скенер заедно с радар и други сензори, за да се ориентира в пространството. Като такъв, германският концерн твърди, че силно автоматизираната му система ще позволи на шофьорите да пуснат волана напълно, когато се движат в зони със слаб трафик на магистрала. Стига скоростта да не надхвърля 60 км/ч, новият Audi A8 може да се управлява и сам.По време на паркиране, автономната система може да маневрира и паркира колата сама в гараж или паркомьсто, без шофьорът дори да е зад волана. Системата може да бъде активирана чрез смартфон и наблюдавана от шофьора в реално време от разстояние.Големи новини има и по отношение на механиката на колата, тъй като всяко ново Audi A8 ще бъде хибрид. Автомобилът излиза на пазара с два турбо V6 двигателя – 3.0-литров TFSI с 340 к.с. и 3.0-литров TDI с 286 к.с. Всеки един от тях ще работи в кооперация с деликатна хибридна система, която ще позволява на лимузината да се движи до 40 секунди с изключен двигател с вътрешно горене при скорости от 55 до 160 км/ч. От Audi уточняват, че в близко бъдеще моделът ще се предлага и с 4.0-литров бензинови и дизелови V8 двигатели, както и W12 мотор. Очаква се появата и на e-tron plug-in hybrid, който ще може да се зарежда директно от контакта.Независимо от конкретната задвижваща система, новото Audi A8 има задвижване на четирите колела и чисто нова 8-степенна tiptronic автоматична скоростна кутия. Снимки: Audi

Тагове: audi a8
fallback
  • #17
    И пак и пак ... ( преди 6 години )
    мотора монтиран чак на предната решетка, съответно огромен надвес отпред и недозавиване като за световно!"Ауди завива все едно има вързано умряло магаре на предния капак" - Дж. Кларксън
  • #16
    ss ( преди 6 години )
    И защо трябва да се натиска по някакъв дисплей, вместо бутони ?..И кое е по-скъпо и готино, електронните часовници или швейцарската механика?Оляха се с тези дисплеи..Иначе, обичайното, като при всички марки..Формата си е една и съща, само фарове, стопове и предните решетки променят.
  • #15
    A8 Fan ( преди 6 години )
    Анонимен, кое не прилича на старата? Предните седалки, погледнати отзад са същите, но с по-голям екран. Вртатите, колонките по тях и т.н. са същите, като старите. Таблото(или както там се казва) със скоростния лост, мини жабка до подлакътника е същата. Само скоростния лост е с по-друга форма.Седалките на тая снимка ми приличат на А8 Д3.Единствените различими разлики в интериора са двата нови дисплея, различния волан(който на всяка кола можеш да смениш) и скоростния лост.
  • #14
    Брандо ( преди 6 години )
    Отвън явно феновете им си ги различават, но аз не виждам нищо интересно. Вътре не знам как ще се възприемат 2 дисплея и дали няма да са объркващи. Лично мен би ме дразнил воланът, с четири опорни точки. Новото всъщност са светлините и лазерният скенер-недостатъчно за пазарен успех.
  • #13
    Д ( преди 6 години )
    Разбира се, че повечето Аудита не могат да завиват... С предно предаване и двигател пред предната ос какво завиване искате? Ето един нагледен пример - едно от най-спортните Ауди-та при това: https://***.youtube.com/watch?v=Q8plO4AeKNU
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ауто комедя кое ви изглежда познато между този и стария модел маи само емблемата преди да напишете нещо сравнете двата модела ако сте далтонисти извикайте някой да ве помогне аиде с здраве
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Айдеее на шкодатаааа. Не останахаааааКола мечта за комплексари
  • #10
    Котоошан ( преди 6 години )
    ЕЙ, църули , ко коментирате като сте съдрани чували и никога няма да се докоснете до това изящество.
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Старата не се продаваше добре. Тая ще е още по зле, хващам се на бас. Само мега фенове биха купили тоя сандък. Мерцедес и БМВ са класи отгоре.
  • #8
    thegangstagentle ( преди 6 години )
    Новата А7 дано не се промени в тази посока.
fallback
Последни