IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

110 ГОДИНИ ОТ ОСНОВАВАНЕТО НА PEUGEOT

През 1810 г. двамата братя Пежо основали в родния си град Валентин семейна фирма за стоманени изделия и домакински потреби. Произвеждали от мелнички за кафе до стоманени копчета за дамски корсети и бизнесът им вървял много добре.

110 ГОДИНИ ОТ ОСНОВАВАНЕТО НА PEUGEOT
Така малкият Арманд Пежо се ражда през 1849 година в относително богато семейство, което му подсигурило добри частни учители, а по-късно го изпратило да усвоява знания и в индустриалния английски Лийдс. Когато се връща във Франция, Арманд застава начело на семейния бизнес, но вече с нови и много по-мащабни идеи. Първият му нов проект е да основе фабрика за велосипеди в Бюлю. Именно от там през 1889 г. излиза първата парна триколка на Пежо. За произведението си Арманд Пежо получава Ордена на почетния легион. По това време фабриката на Пежо се снабдява със стомана от фирмата Panhard-Levassor. Тя от своя страна изработвала по лиценз бензиновия двигател на Готлиб Даймлер. Пежо кани Даймлер във фабриката си и още през следващата 1890 г. се появяват две четириколки с бензинов двигател V2. Това са първите автомобили във Франция и теглото им е около 550 кг. Веднага след производството един от автомобилите е подложен на голям тест, като съпровожда колоездачното състезание от Париж до Брест с дължина от 1200 км. Единственият проблем е напълно разбития диференциал, който обаче бил оправен за няколко часа от майстор ковач. През 1894 г. е организирано първото автомобилно състезание в света - Париж - Бордо - Париж, с дължина 1200 км. То било спечелено от парната триколка на de Dion-Bouton, като накрая за да стигне до финала, водачът изгорил и дървената й седалка. Двата автомобила на Пежо стигнали 2 и 4 в Париж. Десети били братята Андре и Едуард Мишлен също с Пежо, но "обуто" в техните гуми Мишлен. Увлечението на Арманд Пежо по бензиновите мотори не среща разбиране у неговият братовчед и съсобственик на фирмата Южен. Това води до разделянето им и на 2 Април 1896 г. в източния френски град Audincourt Арманд Пежо основава Societe Anonyme des Automobiles Peugeot. В нея са заети 125 души, с чиито усилия всяка седмица е бил произвеждан по един автомобил. Цената му е била от 7 до 25 хиляди франка. За няколко години поръчките се увеличават многократно, а подобрените технологии позволяват още през 1900 година да бъдат изработени 520 автомобили Пежо. Работниците във фабриката били доволни, защото имали част от печалбата, получавали допълнително заплащане за храна и квартира. Успехът на фирмата позволява на Арманд Пежо да открие и фабрика за товарни автомобили в Сошо, там където и днес се намира управлението на фирмата Пежо. През 1905 г. започва производството на малкото Пежо Бебе, разработено от Еторе Бугати. В началото на 20 век Пежо е най-голямата френска фирма за производство на автомобили с пазарен дял над 20%. През 1913 г. начело на фирмата застава племенникът на Арманд, а основателят на и днес една от най-успешните френски фирми умира през 1915 г.  
0 от 500