fallback

Ще има ли още соларни панели по колите?

Panasonic отново залага на слънчевата енергия

Концепцията за разполагане на соларни панели на покрива на електромобила винаги е била интересна на компаниите, работещи в тази област, но дълго време се смяташе, че идеята не е особено практична. Въпреки това обаче гигантът Panasonic може да осъществи пробив при завръщането на соларните панели в масовото производство на електромобили. Преди последния технологичен скок в развитието на електромобилите, соларните панели бяха твърде скъпа добавка, а и не осигуряваха кой знае каква мощност, за да бъдат възприемани като фактор за масовото производство. Но сега всичко е по-различно. 2017 година отбелязва дебюта на Toyota Prius Plug-In, като автомобилът е обзаведен с соларен панел на покрива, създаден от Panasonic, като системата за преобразуване на енергия има капацитет 180 вата, което е над три пъти повече от соларната система, предлагана с Prius, но през 2009 г. Изчисленията показват, че шест часа работа на соларните панели на пълен капацитет, ще добавят над 1 киловатчас енергия към тази, съхранена в батериите на електромобила. Изследванията на Panasonic обаче показват, че потенциалът за развитието на соларните панели на покрива на автомобилите е повече от сериозен, тъй като те може да осигуряват до 10% повече пробег. При Prius Plug-In соларните панели добавят между 2,9 и 6,1 километра към пробега, като това зависи от атмосферните условия и доколко ефективна е била работата им. На пазара има и друг автомобил със соларни панели на покрива – Karma Revero, като в този случай добавеният пробег е между 2,5 и 3 километра. В Tesla обсъждат дали Model 3 да не излезе на пазара със соларни панели на покрива, а Panasonic и Tesla вече работят по съвместното развитие на соларни модули и соларните покриви на къщите – още едно начинание на Мъск, който бързо набира популярност.

fallback
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тази вентилация със солар го има в ланча тезис от преди 20 години, после и ауди слагат подобни неща и мерцедес мсиля, че имаха подобно нещо. Но тук статията е за съвсем различни неща. При вентилацията се захранват няколко вентилаторчета, което е нищо в сравнение с възможността да се зареждат батериите на ел. автомобил или плъг ин хибрид.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе другарю или другарке - *** ли си какъв си? Audi имат соларен покрив от близо 20 години и реално пести гориво и като влезеш в колата не е 50 градуса като тия таралясници дето им увеличава пробега с 3 км!!!
  • #9
    Undead ( преди 6 години )
    И аз тъкмо щях да пиша за старата А8. Даже един колега беше карал такава със соларен покрив.
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    За многознайковците - Audi solar sunroof мнотиран на A6 и A8 от къде 1998 г.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Те може и позлатен таван да предложат, но въпросът е колко е ефективен? Както става ясно, за момента не особено!
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Другарки и другари,мога да ви успокоя, че няма немски "премиум" със соларни панели, който да е бил в продажба. Няма!За сметка на това Тойота, която не се води премиум марка го предлага.Хайде замислете се дали са премиум немските кочини или премиум са японските коли, които са масови.От 2009 г. Тойота го предлага, а *** немски каски още не са е открили тази благина. Ама со само със сажди от нафтови печки не става. Трябват и много други неща...
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Вентилирано е празното място под немскака ти каска.Я кажи марка и модел на немски "премиум" на който са го слагали или още го слагат! Ще бъде изключително полезно да разберем кой е той.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Част от немските премиум производители слагаха солари на покрива, като там целта беше да охлаждат/вентилират колата когато е паркирана на слънце - което ми изглеждаше смислено - идеята е смислена но не знам дали още го правят.Иначе за конкретния случай - цялата енергия от солара че и повече ще я изпука само за да охлади колата след като си я пракирал на слънце за да зарежда :))))
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Технологията се развива не от самосебе си, а за пореден път от японците,а останалите ще чакат наготово.Има площ на преден и заден капак.Има соларни прозорци.Има соларни бои и т.н.Потенциала е голям,но не е за тези,които развиват нафтовите печки.
  • #2
    Век назад ( преди 6 години )
    Нали сте гледали филмчета за колите през 1917? Е, след някоя и друга годинка така ще говорят за съвременните електрички.Тепърва започва това нещо...Може сега технологиите да не са подходящи, но ще стане....
fallback
Последни