fallback

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

Твърди го изследване, поръчано от шведското транспортно министерство

Ефектът на електромобили като Tesla в борбата с глобалното затопляне е силно преувеличен, сочат резултатите от проучване на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), направено по поръчка на транспортното министерство и агенцията за околната среда в скандинавската държава. Tesla използва в автомобилите си батерии по технология на Panasonic. Подмяната на целия комплект батерии за Model S струва в каталога на компанията болезнената сума от 40 000 долараИзследването, което компилира най-различни други проучвания, цели да измери колко въглероден диоксид и други вредни емисии се отделят при производството на най-важния компонент в електромобилите - литиево-йонната им батерия. Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ. За сравнение един нормален автомобил с двулитров бензинов мотор, ако изминава средно по 15 000 км годишно, ще отдели тези емисии за около 8 години, посочват авторите на изследването Лизбет Дальоф и Миа Ромаре. При пътуването на един самолетен пътник от Европа до САЩ се отделят средно 600 кг въглероден диоксид, напомнят те.  Те все пак отбелязват, че производството на батерии би могло да бъде и доста по-чисто, ако в него се използва енергия от възобновяеми източници. За момента обаче повечето производители на батерии не го правят. Изненадващо от изследването излиза, че добивът на литий и останалите елементи, използвани за батериите, не е толкова замърсяващ - на него се падат между 10 и 18% от общите парникови емисии, изпускани при производството им.  

Тагове: tesla nissan leaf
fallback
  • #31
    Анонимен ( преди 6 години )
    Никъде в статията не се споменава за акомулираните емисии при производството на един автомобил с двг . Глупава статия и глупаво сравнение
  • #30
    Продължение ( преди 6 години )
    Както писах през тези три часа можеше да разглеждаш. Дори да не разглеждаш, щеше да спестиш поне по 100 лв на час от цената на горивото. За 100 лв на час лично аз бих си "изгубил времето" да изпия някое кафе. Следващите 7 дни Пак ли ще изминеш 3700 километра, по следващите?За веднъж, два пъти годишно ходене на почивка, спокойно можеш да си наемеш луксозна лимузина и пак годишния бюджет за транспорт щеше да ти е по-малък.
  • #29
    Анонимен ( преди 6 години )
    Батерии и екология...Магаре и Космос...
  • #28
    Какво ти пречеше ( преди 6 години )
    Какво ти пречеше да зареждаш, докато разглеждаш? Така или иначе колата не ти е трябвала докато разглеждаш. Къде си паркира автомобила и колко ти струваше? С електромобила може да влизаш в центъра на градовете и да паркираш безплатно, в повечето случаи дори да зареждаш безплатно. За този пробег при скорост от 120км/ч с климатик, са ти били необходими около 10 часа зареждане. 7 от зарежданията спокойно биха могли да са докато спиш. Щеше да изгубиш само три часа повече.
  • #27
    Jimo ( преди 6 години )
    Всички явно се надяват,че като колите им един ден ще са на ток и ще започнат голямото пестене на пари и ще скопосат,а хич не си давате сметка,че цените на тока ще ръстат на горе заради високата консумация(освен ако си нямате къща на Бояна и фотопанели и така....),цените на лития с увеличаването на търсенето ще падат ли,да ама не,тея батерии ако се запалят давате ли си сметка ,че и 2 пожарни не могат да ги загасят(имало е случаи вече) и други неща,но..оставям на Вас
  • #26
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всичко звучи много хубавоЗа последните 7 дни изминах над 3700 км по Европа. С електричка нямаше да видя нищо, само бягане от зареждачка до следващатаЗа мен са неприложими в близкото обозримо бъдеще. Когато могат да минат над 1000 км без зареждане съм ок. Бих си взел с удоволствие...
  • #25
    тъй-тъй ( преди 6 години )
    И това не е всичко - при рециклирането на подобни акумулаторни батерии също започва един цирк...Да не говорим, че както се казваше в един филм - електрическата кола цялата е направена от нефт - пластмаси, кабели, боя, електроника... Нефт се използва и при металообработката и т.н.
  • #24
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Ако е ВЕИ или АЕЦ какво ще е замърсяването?"И са кво? Викаш АЕЦ-а не замърсява! Само дето ядрените отпадъци се разпадат около 100г. Скъпо съхранение и тн. Опасност от аварии няма никаква предполагам, справка Припят и Фокушима
  • #23
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пълните глупости. За производството на стоманата и другите елементи в един двигател, какво се генерира ?Кислород сигурно?Като сметнеш ДПФ,Катализатор,Блока, маслата и т.н. и ще се окаже, че производството на батериите на тесла е мнооого по-ниско емисионно отколкото нормалното производство на частите на един автомобил.
  • #22
    bmw435i ( преди 6 години )
    Tova ako e istina 6te anuliram pora4kata si na model 3
fallback
Последни