fallback

Рали легенди за продан

Серийните версии на рали бойците също са уникални автомобили

Рали автомобилите от някогашната група Б днес са сред легендите на моторните спортове. Тези, които са ги гледали на живо по рали отсечките винаги разказват с вълнение спомените си, а днес, когато участват в ретро ралита или демонстрационни прояви тези автомобили винаги предизвикват интереса на феновете. Всички тези коли са изключително ценни, просто защото става въпрос десетки, не повече, автомобили, а на тези, които се сглобяват като техни реплики им липсва историята на звездите, които са се надбягвали с тях. Рали легендите от група Б обаче имат и друга страна, т.нар „нормални версии”, т.е колите, които е трябвало да бъдат произведени в определени бройки, за да може съответният производител да получи хомологация за състезателното си рали чудовище. Нормалните версии на рали бойците са много близки до състезателните си събратя и също като тях са неприлично скъпи. Защото също са част от историята и в тях са вложени най-модерните за времето си моторспорт технологии. В неделя аукционната къща Bonhams ще продаде в Лондон 7 такива „серийни коли”, спомогнали за раждането на най-известните рали легенди в историята на автомобилния спорт. Lancia Delta S4 Stradale (1985) S4 е последният вариант на Delta за група Б и колата се състезава в ралитата до края на съществуването на тези коли, т.е до края 1986 година. Stradale указва при италианските коли, че това е серийната версия на състезателната машина, в случая на група Б изискването е било да бъдат произведени 200 такива бройки, за да получи Delta S4 хомологация. Този прекрасен екземпляр е на едва 8900 километра и е с мощност 480 конски сили, все пак да не забравяме, че една особеностите на Delta S4 е, че разположеният пред задния мост двигател има турбо и компресор. Ford RS200 (1986) RS200 е един от най-екстремните серийни автомобили, създавани някога от Ford, ако можем да наречем този рали звяр сериен автомобил. 1,8-литровият двигател идва от Cosworth и е разположен пред задния мост, като задвижването, като при всички коли от груба Б е 4х4. Мощността на серийния вариант е 250 конски сили. Peugeot 205 T16 (1985) 205 Turbo 16 е един от символите на група Б и на практика няма нищо общо със скромния 205 на Peugeot. Отново двигател пред задния мост, 4х4 и двигател с мощност 200 конски сили. Всички 200 коли от серията за хомологация са с ляв волан и са боядисани в тъмно сиво. Всъщност, това важи за 199 от тези коли, първата от серията е изцяло бяла и е с рекламни надписи като на състезателния 205 T16. Audi Sport Quattro S1 (1985) Днес всички знаят какво представлява системата Quattro на Audi, но основите на легендата са заложени в първата половина на 80-те години, когато компанията създава първите рали автомобили със задвижване 4х4. Валтер Рьорл и Audi днес са символ на рали успехите, а серийната версия на Quattro S1 е с 300 конски сили, идващи от 5-цилиндров турбо мотор. Според непотвърдена информация от 200 сглобени коли от Audi са продали 164 и тази е една от тях. Lancia Stratos HF Stradale (1975) Тук се връщаме доста преди група Б, във времето, когато по рали отсечките властват колите от група 4. Stratos е друга легенда на Lancia, макар да е дело на Bertone. Версията Stradale се задвижва от по-слаба версия на 2,4-литровия V6 мотор от Ferrari Dino, който се използва в рали варианта на Stratos. Мощността на мотора е 192 конски сили, ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,8 секунди, а максималната скорост на двуместния куршум е 232 км/ч. От версията Stradale са произведени 500 коли. Ford RS200 Evolution (1986) Evolution се появява малко преди края на група Б и от тази още по-мощна версия са сглобени едва 24 коли. Мощността на 2,1-литровия мотор Cosworth може да достигне 600 или дори повече конски сили при максимално налягане на турбото. Lancia 037 Stradale (1983) 037 е последният рали модел на Lancia преди автомобилите 4х4 да завладеят скоростните отсечки. Как ви звучи купе от кевлар, подсилен с фибростъкло като технологично решение в началото на 80-те години. 037 е само със задно предаване и се задвижва от 2-литров двигател с компресор, разположен пред задния мост, който работи с 5-степенна механична трансмисия, а мощността му е 205 конски сили. 7 впечатляващи автомобила, всеки от които представлява идеална инвестиция, дори и да не сте запален рали фен. Защото точно тези коли само ще поскъпват оттук нататък.

fallback
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    С кеф бих се снабдил с Ланча Делта С4 или Ауди Спорт куатро,а може и с двете.Единствения проблем са парите,иначе желание имам.
fallback
Последни