IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето го и Kona, най-силния коз на Hyundai за Европа

Дългоочакваният градски SUV на корейците залага на дързък дизайн и богато оборудване

Ето го и Kona, най-силния коз на Hyundai за Европа

Hyundai официално представи Kona - своя пръв модел в изключително модерния напоследък сегмент на компактните градски SUV, в който доминират машини като Renault Captur и Nissan Juke.

Ето го и Kona, най-силния коз на Hyundai за Европа

"Знаем, че сме закъснели в този сегмент, затова трябваше да бъдем смели с дизайна", обясни при премиерата шефът по продуктовия мениджмънт Раф ван Нюфел.

Смелият дизайн се изразява във внушителна предна решетка, раздвоени предни светлини с подчертано агресивен контур, скосен назад покрив за по-спортно излъчване и двуцветни елементи.

Интериорът е по-консервативен и напомня останалата гама на Hyundai, най-вече i30. Ключът към пазарния успех в Европа е клиентите да чувстват вътрешността на колата позната, обяснява Ван Нюфел. Добавени са обаче ярки елементи във външния цвят на автомобила за по-младежко внушение. Kona ползва 8-инчовия тъчскрийн от i30 с 10-годишно безплатно обновяване на навигационните карти. В този модел за пръв път Hyundai ще предложи и head-up дисплей пред водача.

Ето го и Kona, най-силния коз на Hyundai за Европа

Kona ще дебютира на пазара през ноември само с два бензинови двигателя. Базовият ще е трицилиндров турбомотор с работен обем 1 литър и 120 конски сили мощност. Тази версия ще е само с ръчни скорости и предно предаване.

По-мощният 1.6-литров бензинов двигател (180 конски сили) ще се предлага със 7-степенен автоматик с два съединителя и със задвижване на четирите колела. Тази модификация ще развива 0-100 км/ч за 7.9 секунди.

По-нататък към гамата ще бъде добавен и 1.6-литров дизел, с мощност 115 и 135 конски сили.

Вместо обичайната торсионна греда, Kona ще получи многозвенно задно окачване и електронна система за подпомагане на завиването.

Ето го и Kona, най-силния коз на Hyundai за Европа

Платформата на модела е подходяща и за електрическо задвижване, а също и за водородни горивни клетки, намекна ван Нюфел.

Като размери (4.16 м дължина и 1.8 ширина) Kona е мъничко по-голям от Juke, и с малко по-голям багажник (361 литра).

Цените за България още не са известни, но базовото ниво вероятно ще започва някъде от порядъка на 32 000 - 34 000 лева, с доста богато включено оборудване.

 

0 от 500