fallback

Как работи двигателят без разпределителни валове?

По-малко части, по-нисък разход на гориво, същата или по-добра мощност

Всички добре познаваме компанията Koenigsegg, но повечето от нас вероятно никога не са чували за дъщерната й компания Freevalve. Защо трябва да запомним това име, ли? Защото тази компания работи по серийна версия на двигател без разпределителни валове. През 80-те VTEC на Honda е върховата технология за управление на газоразпределението на двигателите с вътрешно горене, през 90-те инженерите представиха по-ефективни горивни системи, а след още едно десетилетие индустрията се сдоби със системи за директно впръскване на горивото. Сега ни предстои нова голяма стъпка в тази посока и тя идва от инженерите на Freevalve, които са се опитали да увеличат гъвкавостта на двигателя, вместо да създават повече компромиси. Системите за променливо газоразпределение съществуват и днес, но нито една от тях не достига възможностите на двигателя на Freevalve. Най-добрата новина е, че технологията не е свързана с радикални промени по конструкцията на стандартния двигател с вътрешно горене. Въпреки това, монтирането на системата на конвенциален двигател все още е твърде скъпо, за да бъде обмисляно серийно производство. Точно както техните колеги са се концентрирали в разработката на системи за деактивация на част от цилиндрите и технологии за променлива степен на сгъстяване, хората от Freevalve се концентрират в цилиндровата глава. Историята започва с откритието на шведската компания за суперавтомобили Koenigsegg, чиито инженери забелязали, че управлението на клапаните има много накъде да бъде развивано. Точно заради това била създадена нова компания, която била наречена Freevalve и която била посветена на тези разработки. И така, ето какво трябва да знаем за едноименната технология. Какво Freevalve прави различно? Както се казва в официалната дефиниция, Freevalve е двигател без разпределителни валове, което е доста смела заявка, за който и да е двигател с вътрешно горене. Припомняме, че разпределителните валове управляват клапаните, през които в горивната камера постъпва въздух, и през които отработените газове се изтласкват към изпускателната система. Freevalve не се нуждае от разпределителни валове, защото клапаните му се управляват индивидуално. Всеки клапан не е свързан с останалите, откъдето идва и името Freevalve.

Тагове: koenigsegg freevalve
fallback
  • #12
    trb ( преди 6 години )
    Да така е, но корпорациите няма да позволят да се случи това бъдеще преди да бъде продадена и последната капка петрол...така че в близките 10 години това бъдеще няма да се случи със сигурност.
  • #11
    Венци ( преди 6 години )
    Само не знам защо още се занимават с ДВГ. Бъдещето е в електрическите и водородните автомобили до няколко години три от четири коли ще са хибриди, а четвъртата 100% електрическа.
  • #10
    GTE ( преди 6 години )
    Пропуснали са да отбележат, че това би могло да позволи максималните обороти да се увеличат и да достигнат например 18 000, както на формула 1.
  • #9
    Батман ( преди 6 години )
    И сега всички *** ще продължат да ми обяснявят как онази грешка на автомобилостроенето, Широн (кръстено на жиголо, превърнал се в мъжка п.у.тка) е най-великата кола .. и какви иновации, и какво чудо има в нея ... а то е всъщност пет тонен голф, с 96 цилиндъра, и 250 турбини, че да може да стигне 1000 коня, че иначе мъка, мъкаааааа :))
  • #8
    Облечен фаджия ( преди 6 години )
    ДВГ е отживелица.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Multiair на Фиат е много подобна технология, като италианците също разработват система без разпределителни валове, патента на сегашната технология им е от 2000-2002. Не случайно фиат има най-много нововъведения в света на автомобилостроенето.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да но ванкела изисква повечето производители да променят коренно платформите си за да го монтират. Докато това само ще им даде свобода - като имат малко повече място в коша на двигателя и малко по-нисък център на тежесттаСъщо тъка ванкела тепърва трябва да му се решават недостатъци а тук технологията е готова и е само въпрос на адаптиране и тестване
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    За това пак ще кажа, че Ванкела е бъдещето и трябва да се инвестира там, за да бъде подобрен и направен както трябва. Съвсем *** без бутала и разпределителни валове със страхотни динамични характеристики, но и недостатъци, които могат да бъдат преодолени с общи усилия на големите компании.Ванкела е супер и за използването при хибридните системи, при зареждането на батериите и т.н.Буталния двигател дори и без разпределителни валове според мен се е изчерпал и е достигнал педела на възможности.
  • #4
    iliev555 ( преди 6 години )
    Това всъщност е надграждане на технологията на bmw-valvetronic , изобщо няма да се учудя ако те или някоя от другите по големи автомобилни компании имат посочената разработка в готов вариант.
  • #3
    китаеца ( преди 6 години )
    Подобна технология е MultiAir на Fiat и Valvetronic на BMW.Разкриха концептуален модел на китайската фирма Qoros с такъв двигател. Чакаме го на пазара все още... Дано да го имплементират в някой европейски бранд.
fallback
Последни