fallback

Как работи двигателят без разпределителни валове?

По-малко части, по-нисък разход на гориво, същата или по-добра мощност

Всички добре познаваме компанията Koenigsegg, но повечето от нас вероятно никога не са чували за дъщерната й компания Freevalve. Защо трябва да запомним това име, ли? Защото тази компания работи по серийна версия на двигател без разпределителни валове. През 80-те VTEC на Honda е върховата технология за управление на газоразпределението на двигателите с вътрешно горене, през 90-те инженерите представиха по-ефективни горивни системи, а след още едно десетилетие индустрията се сдоби със системи за директно впръскване на горивото. Сега ни предстои нова голяма стъпка в тази посока и тя идва от инженерите на Freevalve, които са се опитали да увеличат гъвкавостта на двигателя, вместо да създават повече компромиси. Системите за променливо газоразпределение съществуват и днес, но нито една от тях не достига възможностите на двигателя на Freevalve. Най-добрата новина е, че технологията не е свързана с радикални промени по конструкцията на стандартния двигател с вътрешно горене. Въпреки това, монтирането на системата на конвенциален двигател все още е твърде скъпо, за да бъде обмисляно серийно производство. Точно както техните колеги са се концентрирали в разработката на системи за деактивация на част от цилиндрите и технологии за променлива степен на сгъстяване, хората от Freevalve се концентрират в цилиндровата глава. Историята започва с откритието на шведската компания за суперавтомобили Koenigsegg, чиито инженери забелязали, че управлението на клапаните има много накъде да бъде развивано. Точно заради това била създадена нова компания, която била наречена Freevalve и която била посветена на тези разработки. И така, ето какво трябва да знаем за едноименната технология. Какво Freevalve прави различно? Както се казва в официалната дефиниция, Freevalve е двигател без разпределителни валове, което е доста смела заявка, за който и да е двигател с вътрешно горене. Припомняме, че разпределителните валове управляват клапаните, през които в горивната камера постъпва въздух, и през които отработените газове се изтласкват към изпускателната система. Freevalve не се нуждае от разпределителни валове, защото клапаните му се управляват индивидуално. Всеки клапан не е свързан с останалите, откъдето идва и името Freevalve.

Тагове: koenigsegg freevalve
fallback
  • #22
    Курдо Коленков ( преди 6 години )
    Този тип управление не клапаните не е нищо ново, пробваха го във формула1 в края на 90те години, но се отказаха. Второ - такова управление е подходящо за атмосферни двигатели, а днес такива почти не се предлагат. При турбо-моторите различните нива на запълване с въздух на цилиндрите се регулират чрез управлението на турбо компресора, или при някой - с механично задвижвания компресор.
  • #21
    Колев ( преди 6 години )
    Иначе е ясно, че в бъдеще малогабаритна техника (велосипеди, маломощни мотоциклети, двуместни автомобили) ще бъдат с електромеханично задвижване, захранвано от батерии и няма нищо лошо в това, стига батериите да не стигат до голямогабаритна техника и тежка механизация, където повече да създават проблеми в работата й, отколкото да работят.
  • #20
    Колев ( преди 6 години )
    Трудно може да се намери по-добра синхронизация от механичната/хидравличната/пневматичната.Наличието на повече електро- и електронни елементи, заедно с придружаващия ги софтуер е предпоставка за много двфекти, неизправности и бъгове. Механичните предавки се характеризират с по-голяма надеждност.Така както при електромобилите по-добрия вариант за задвижване е мотор към диференциала, а не мотор на всяко колело, и хардуер и софтуер за реализацията на синхронизирането.
  • #19
    AUTO ( преди 6 години )
    Такава технология отдавна се ползва в нискочестотните корабни ДВГ на Вартсила (Зулцер) и Булмайстер и Уайн, само че се управляват с хидравлика и пневматика.
  • #18
    коста_ ( преди 6 години )
    еко, тока се прави по най-различни начини...Например в Пекин, тока е главно от горене на въглища, които както всички зная замърсява въздуха в големи количества (огрномни дори). При използването на такъв ДВГ въздухът излизащ от ауспуха в Пекин, ще е дори по-чист от този, който постъпва в ДВГ... За справка Christian von Koenigsegg.
  • #17
    Екоооооо ( преди 6 години )
    А замислял ли си се как се орави тока? ......... провери и пак кажи кое е по екологично...
  • #16
    Очоден ( преди 6 години )
    На електричките, освен батериите, трябва да им се подобри ефективеността - инвертори, контролери, ел. мотори! Всички тези агрегати формират основните загуби на енегрия.
  • #15
    Учуден ( преди 6 години )
    Какво има да им се развива на ел. колите? Трябва да се развиват батериите. Друго няма какво да се подобри.
  • #14
    Момциии... ( преди 6 години )
    ако вкарвахте поне 50% от енергията за пробутването на цапащата отживелица наречена ДВГ в развитието на ел. колите, светът определено щеше да е по-добро място за живеене ...
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да почакаме няколко месеца,... На бас, че до 2020 г. няма да има серийно двигатели по тази технология!
fallback
Последни