Преди няколко години Националното управление на безопасността на движението в САЩ (NHTSA) задължи Hyundai Motor Company да открие и отстрани дефектите в 4-цилиндровите бензинови двигатели Theta II, които при определени условия могат да излязат от строя.Агенция Reuters съобщава, че срещу Hyundai и Kia е стартирало ново разследване. В NHTSA подозират, че Hyundai Motor Company не е изпълнил нареждането и съответно не всички дефектни автомобили са повикани в сервиза и ремонтирани.През 2015 г. Hyundai обяви сервизна акция на 470 000 седана Sonata, оборудвани с мотори Theta II с обем 2,0 и 2,4 литра. Оказа се, че при натоварване те отделят метални стружки, които нанасят сериозни поражения.Две години след това компанията разшири сервизната кампания, като изтегли от пазара в САЩ още 572 000 автомобила Sonata и Santa Fe Sport. На свой ред Kia отзова 618 160 коли от моделите Optima, Sorento и Sportage, при които проблемът е същият. Преди дни двата производителя обявиха и сервизна акция в Южна Корея, която ще засегне 240 000 автомобила.Един от служителите в Hyundai – Ким Хван Хо, който е сред разпитваните свидетели по време на разследването, разкрива, че проблемът не е в неправилното монтиране на двигателите, а в тяхната конструкция. Затова и дефектът много трудно може бъде отстранен. Въпреки това той е категоричен, че корейският производител активно съдейства на следователите.Снимки: Hyundai, Kia