fallback

Volvo се отказва от дизеловите двигатели

След 2023 г. шведите няма да произвеждат автомобили с такова гориво

Компанията Volvo се отказва от разработката нови дизелови двигатели, съобщава изданието Frankfurter Allgemaine Zeitung, като се позовава на президента на шведския производител Хакан Самуелсон. Причината е, че привеждането на такива мотори къв съвременните норми за нива на въглероден окис е прекалено скъпо.В съответствие с новите европейски нормативи за токсичност, през 2021 г. средните нива на изхвърлените СО2 в гамата на всеки един производител трябва да бъдат намалени от сегашните 130 на 95 гр на км. При Volvo около 90% от продажбите в Европа на кросоувъра XC90 са с дизелови мотори, а за останалите модели, предлагани в ЕС, процентът е около 50.Самуелсон е категоричен, че компанията му ще продължи да модернизира дизеловите мотори от семейството Drive-E, които вече се поставят на моделите на марката, но и тяхното производство ще бъде спряно през 2023 г. След това шведите ще се съсредоточат върху разработката на електрически и хибридни агрегати.Първият електрически автомобил на Volvo ще излезе през 2019 г. Той ще бъде изграден на нова платформа, която ще позволи поставянето на акумулатори с капацитет до 100 кВт/ч и на двигатели с мощност от 100 до 450 кВт/ч.Снимка: Volvo

Тагове: volvo co2
fallback
  • #18
    Анонимен ( преди 6 години )
    За Приусите е така. при тях батериите никога не могат да се разредят или заредят докрай. Разреждат се до 20% и се зареждат до 80%. Много мъдро решение според мен. Имаме евтина, ефективна и дъготрайна батерия с живот колкото самият автомобил. Т.Е. батерията просто не е мислите. Освен това Тойота дава 10 г. гаранция на батерията, а самата тя е изградена от модули и не се сменя цялата, а само дефектния модул ако има такъв. Един модул струва 50-100 лв. Дано и Волво са на този път!Дизела умря!
  • #17
    Анонимен ( преди 6 години )
    Все същите некадърщини, че трябвало да се пускат кабели от терасите, да не би сега да правите бензин в мазите си?
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    И по рано ще се откажат защото 2023г електричките ще струват колкото дизела, а може би и колкото бензинките
  • #15
    Анонимен ( преди 6 години )
    Има сумати и Приуси по света таксита, които са направили над милион километри в градски условия и са с оригинални батерии. Дори батериите са никел-метал хидрид, а не литиево йонни. Та с тези батерии избиват рибата. Не стига, че са евтини, но и са много-много издръжливи. Така, че не ги мислете батериите, ако са здрави, като тойотските. Има официални замервания на приуси на над 500к км. и 10 г. и капацитета на батерията е паднал само с няколко %. Смятайте за какво говорим!
  • #14
    Jimo ( преди 6 години )
    Тези 1000000км са на лист хартия,колкото горят двг-тата на автомобилните производители по каталог,важно е в реални условия,ами зимата,ами нагорнищата,климатроника и т.н,мой приятел работи в глокиерска фирма в София с електричка,от 200 по каталог издъхвала на 130 140км
  • #13
    :) ( преди 6 години )
    Това е страхотно. Бъдещето е съвсем близо :D Като се качи човек от електромобил на дизеляк, усеща разликата на вековете... Дано след 10-на 15 години го усетим и с дробовете си, защото в градовете вече става страшно с тези блу дизели.
  • #12
    Jiko ( преди 6 години )
    А на старо никога не бих си купил електрокарите им,колко от вас биха си купили телефон на старо(с Li-йонни батерии),надали повече от 10% от вас
  • #11
    Трактор ( преди 6 години )
    Онези автомобили, които струват 80-100к са КАМИОНИ. Като сложиш 5 литровия двигател бензина е меко казано нерентабилен.Сам се сети тази нафта дето я гори този камион, колко трови.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Второ който има да даде 100к няма да му пречи да гори 5-10 лв /100 отгоре."Сигурно затова при автомобилите над 80-100к, дяла на дизела е над 75%
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    тези китайски таралясници само балъците ги купуват
fallback
Последни