fallback

Оклеветен ли е дизелът?

Някои от твърденията за него са силно преувеличени, според руски експерти

Обречен ли е дизелът? Откакто гръмна скандалът с VW в САЩ, времената не са добри за технологията, създадена някога от Рудолф Дизел. Но част от негативното отношение към нея се дължи и на недоброто й познаване, отбелязва руският автомобилен експерт Максим Строкер.  

Страни като Великобритания, Германия и Франция, които са най-големите пазари на нови автомобили на континента, вече започнаха активни кампании срещу дизела. Планират се зони, в които се забраняват дизеловите коли, както и в други, където техните собственици трябва да плащат сериозни такси.Затова е логично да се запитаме „Отива ли си дизелът?”. Истината е, че много хора все още имат грешна представа за двигателите с този тип гориво. Тя е от преди 20-30 години, когато единственото предимство на моторите с дизелово гориво бе тяхната икономичност. Според Строкер обаче дизелът не е чак толкова лош, колкото се опитват да го изкарат мнозина, и е жертва на четири основни мита.ОСНОВНИЯТ МИТ, свързан с дизела, продължава да бъде, че той не може да осигури добра динамика на колата. Което изобщо не е вярно. Основното при ускорението от място не е мощността на мотора, а високият въртящ момент. А с него дизеловият мотор превърхожда категорично бензиновия. Освен това максималният пик на мощността при дизела е достъпен при по-ниски обороти.ДРУГО УБЕЖДЕНИЕ, което споделят мнозина, е че обслужването на дизелов мотор е по-скъпо от бензиновия. Това е вярно, но само в някои отношения. Факт е, че при смяна на маслото на дизеловия двигател, задължително се сменя и горивен филтър. Той е много важен, тъй като защитава двигателя. В крайна сметка собственик на дизелов автомобил при дългогодишна употреба сменя 2 пъти повече филтри от този на бензинов, но пък колата му гори по-малко, така че в крайна сметка разликата в похарчените пари не е толкова сериозна.МНОЗИНА ВСЕ ОЩЕ ТВЪРДЯТ, че дизеловите двигател са по-чувствителни към горивото си от бензиновите. Което обаче не е съвсем така, тъй като голяма част от новите бензинови мотори са снабдени с турбини, които некачественото гориво уврежда. Докато при повечето дизели не трябва да има вода или механични примеси, за да могат те да работят нормално. На свой ред някои бензинови двигатели се нуждаят само от високооктаново гориво и определени добавки, за да развият пълния си потенциал.СРЕД МИТОВЕТЕ ЗА ДИЗЕЛА има и друг – през зимата той не работи. Тоест, колата не пали. Това също не е вярно – изправният мотор няма да запали, само ако горивото се сгъсти прекалено. А това значи, че собственикът на колата не е сипал подходящ за зимни условия дизел.Като цяло дизеловите двигатели, въпреки всички проблеми, имат две основни предимства – те са по-икономични и имат по-дълъг живот. Неслучайно големите камиони и автобуси са оборудвани с такива мотори. А това означава, че слуховете за смъртта на дизела е силно преувеличена. И все още няма особени шансове тези мотори да бъдат изхвърлени от пазара.Съгласни ли сте с мнението на Максим Строкер? Според вас има ли бъдеще дизелът? Споделете мнението си в секцията за коментари. Снимки: Motor

Тагове:
fallback
  • #51
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Цената на маховика, по спомени е 1,5х-2х цената на съединителя (около 400-500 лв. по спомени)." Двумасов демпфера и съединителя се продават в комплект при дизела на цена в порядъка от 850-1000 лв.
  • #50
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Там е работата, че ти четеш теми по форумите, а аз си карам колата, върша си работа с нея и съм доволен!" Карай си я се кръсти. Дано нямаш проблеми. Това с веригата при ТСИ е малък проблем при определени бройки и мотори. Ако ти е интересно я прочети. За да не си помислиш че си измислям, карам VW TDI.
  • #49
    Анонимен ( преди 6 години )
    "VAGи,кажи къде ти струва горивния филтър и смяната му 20 лв."Написъл съм че разликата е 20 кинта, не самата смяна, пак не можеш да четешМного добре знам смяната на нещата в Порше, сменявал съм там има няма 4-5 пъти. И свещ за 20 кинта е Беру, от Автоплюс. Ами сега?Една хубава свещ за бензин колко е? 15 кинта? Или 20?Поздрави
  • #48
    Анонимен ( преди 6 години )
    Цената на маховика, по спомени е 1,5х-2х цената на съединителя (около 400-500 лв. по спомени). Има и производители при които дизелите харчат колкото бензиновите им модели. Това значи ли че по-принцип дизела харчи пак толкова? При някой производители дизеловите мотори горят масло от нови, значи ли това че дизелите по принцип горят масло :).
  • #47
    none ( преди 6 години )
    Да се говори за дизел и бензин по принцип е също толкова релевантно колкото дискусията богат/беден във форума (някой каращ дизелов А6 за 130К е беден, а друг каращ бензинова Шкода за 25К богат и обратно ...). Има производители при които свещи, дюзи и турбо се сменят често и са скъпи и такива при които за 8-9 години нормално каране не се сменят нито веднъж. Маховик се сменя при всяка смяна на съединител (1-2 пъти за 8-9 години), а горивен филтър при всяка смяна на масло (70-80 лв. по спомени).
  • #46
    Анонимен ( преди 6 години )
    VAGи, кажи къде ти струва горивния филтър и смяната му 20 лв. Много ще ми е интересно да посочиш точно къде?Обади се на Порше-запад и ги питай, ако искаш каква е цената! Само, че седни предварително, защото, като е чуеш може да паднеш!Ама то не е само горивен филтър. Те са доста други неща, които по-долу колегите са споменали. Пак ли да ги изброяваме или ще ги прочетеш. Кажи и къде са тези подгревни свещи за 20 лв. Някакво китайско гаражно производство ли или друго.Я виж колко струват!
  • #45
    от Швеция ( преди 6 години )
    Ей, дизелджията ти направо се оля с тези проценти!Хайде сега дай източника си на инфо да видим дали е така.Зная, че едва ли ще го направиш, защото това е абсолютна лъжа, което пишеш.
  • #44
    Анонимен ( преди 6 години )
    "както и по-скъпо е обслужването."Мда, с цели 20 лв, разликата в горивния филтър. Демек нищо не каза
  • #43
    Владо ( преди 6 години )
    От търговец на автомобили в BG и UK:Дизела се налага от дилърите по 2 причини:1. По-скъп е автомобила с дизелов двигател, както и по-скъпо е обслужването. Бензиновият автомобил има ли демферна шайба, подгряваща се помпа на високо налягане и/или дизелова печка?2. При дизела, както видяхме се манипулират еко теста по-лесно - смесообразуването нафта/въздух е в по-широк диапазон(19:1), докато бензина не е(14:1).Съвет от мен: не се оставяйте на такива продажни статий!!!
  • #42
    Анонимен ( преди 6 години )
    Опс, грешка. В Норвегия над 80% е делът на дизела при SUV. Над 90% при вановете и 48% при колите
fallback
Последни